Novosti Hrvatska

GENERACIJA Z

Ako vas sljedeća činjenica živcira, ostarjeli ste: mladi Hrvati žele trošiti novac na putovanja, a 'zidanje kuće trokatnice, mišanje maltera i motanje žice' tek im je na trećem mjestu 

GENERACIJA Z

Njihovi roditelji, djedovi i bake, naviknuti na odricanje i ulaganje u "zidove", vjerojojatno nisu najsretniji zbog ovoga, ali evo gole istine: mladim Hrvatima, takozvanoj generaciji Z, važnija su putovanja i avanture od štednje za kupnju kuće ili stana!

Generacija Z je ekipa mladih u dobi od 16 do 24 godine, rođeni su iza Domovinskog rata, oni su naša budućnost i spremni su otkriti svijet.

Upitani na što žele trošiti novac u sljedećih pet godina ovako su posložili listu prioroteta: putovanje i razgledavanje svijeta im je na prvom mjestu (69 posto), slijedi ulaganje u dodatno obrazovanje (62 posto), štednja za stan im je tek treća po prioritetima (60 posto), slijede štednja za mirovinu, trošenje za ekološki prihvatljive stvari, svadbu, gadžete, a  zanimljivo je i da se na posljednjem mjestu u poretku našla stavka dizajnerska odjeća, cipele i dodaci!

Pokazalo je to veliko istraživanje Booking.coma u kojem je sudjelovalo 22.000 ispitanika, putnika iz redova generacije Z,  među kojima je bilo i 600 ispitanika iz Hrvatske.

Zanimljivo je da je istraživanje iznjedrilo podatak da su mladim Hrvatima putovanja toliko visoko na listi prioriteta da je skoro 90 posto njih, što je daleko iznad svjetskog prosjeka, uzbuđeno zbog planova o "otkrivanju svijeta". 

Polovina ih planira u narednih deset godina posjetiti barem tri kontinenta, a pritom ih ima puno kojima ne treba društvo na tim putešestvijama, nego priželjkuju barem jedno solo putovanje.

Nadalje, više od trećine mladih Hrvata, a pri tome je više djevojaka nego mladića, planira studirati ili živjeti u drugoj državi. Puno ih je spremno na avanture poput paraglidinga (56 posto), a više od polovine ih želi posjetiti ekstremne lokacije. Putovanja su im važna jer smatraju da im to pomaže da nauče i otkriju nešto novo o sebi, a što se tiče Hrvatske najviše žele putovati u Istru, Splitsko-dalmatinsku i Dubrovačko-neretvansku županiju.

Na pitanje o tome kako bi prioritizirali trošenje svog novca, putovanje je bilo na vrhu u pet od sedam izbora za generaciju Z, posebno u usporedbi s materijalnim posjedima ili kratkoročnim doživljajima. Putovanje je bilo popularnije od namještaja i kućanskih potrepština, odjeće i mode, tehnologije i gadgeta, izlazaka u restorane te spa tretmana i tretmana uljepšavanja.

Bilo da još uvijek razmišljaju o budućem zanimanju ili su tek zakoračili u poslovni svijet, tema poslovne karijere i dalje im je vrlo svježa pa ne iznenađuje da pripadnici generacije Z iz Hrvatske pronalaženje posla stavljaju na sam vrh kad je riječ o najvažnijem životnom iskustvu (71 posto).

S obzirom na to da je putovanje toliko važno za ovu generaciju, budući potencijalni poslodavci trebali bi to imati na umu. Čak 56 posto pripadnika generacije Z iz Hrvatske kaže da bi im mogućnost putovanja na poslu bila važna pri odabiru posla, a više od polovice kaže da im posao na kojem bi imali priliku upoznati druge kulture bio atraktivan.

- S obzirom na to da pripadnici generacije koja je odrasla uz digitalnu tehnologiju ulaze u odraslu dob, uzbudljivo je vidjeti rezultate ovog istraživanja koje otkriva da su pripadnici generacije Z predana generacija, čija strast za istraživanjem znači da imaju dobru predodžbu o svojim planovima za buduća putovanja- kaže Ram Papatla, potpredsjednik globalnog tima za atrakcije u Booking.com-u.

Naslovnica Hrvatska