Novosti Hrvatska

tko tu koga?!

Plenkovićeva Vlada svečano je u Splitu najavila radove koji su svečano otvoreni 2009. godine, a za koje se Sanaderova Vlada svečano obvezala da će biti gotovi do 2008.

tko tu koga?!

Kako kaže onaj vic, Fata je fata, al' dvaput je dvaput.Vic je, da vam ga se ne prepričavamo, prost. A prosta je i naša sljedeća priča.

Sa značenjem jednostavnosti, iako ne dvojimo da će se među vama naći i oni koji će tijekom njezina čitanja naglas zaprostačiti. I nećemo im suditi, bit će to ljudska reakcija na hrvatsku svakodnevicu, tako istu danas, jučer, a nesumnjivo i sutra.

Uglavnom, teško da ima ikoga u Dalmaciji, srednjoj posebice, a da nije čuo kako je nedavno, a bio je petak, 4. svibnja, u Splitu održana sjednica Hrvatske vlade. I kako je tom prigodom premijer Andrej Plenković sa svojim ministrima Splitu i okolnim mjestima, pa tako i Makarskoj, Rivijeri i Zabiokovlju, "darovao projekte vrijedne više od dvije milijarde kuna".

Navodni znakovi, dopustite digresiju, nisu slučajno stavljeni, jer baš je tako rečeno, uostalom i na službenoj Vladinoj internetskoj stranici baš tako stoji.

U moru tih projekata, a svakakva blaga tu ima, ne fali ni mirisa ni zlata ni tamjana, nama je za oko posebno zapeo jedan. Opet ćemo staviti navodne znakove, da ne pogriješimo štogod. Dakle, posebno nam je za oko zapeo "Prijedlog zaključka u vezi s Projektom poboljšanja prometne povezanosti otoka Hvara: Poljice – Sućuraj – Drvenik - čvor Ravča".

Velika slova postavila je Vlada RH, kao i objašnjenje koje slijedi: "Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture zadužuje se da osigura izradu studije izvodivosti projekta poboljšanja prometne povezanosti otoka Hvara: Poljice – Sućuraj – Drvenik – čvor Ravča, te izradu mogućih modela financiranja toga projekta".

"Napokon", rekoše čuvši ovu lijepu vijest oni kojih se tiče, a tiče se mnogih. Budući da, a sada ćemo citirati službenu internetsku stranicu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, spojna cesta čvor Ravča (na A1) – Drvenik (D8) predstavlja najkraću cestovnu vezu autoceste A1 s putničkom lukom Drvenik, što znači da bi ovaj prometni koridor označavao najkraću cestovnu poveznicu Hrvatske i Europe sa srednjodalmatinskim otocima.

Osim prometnog povezivanja, ovaj je projekt značajan i za razvoj turizma ovog dijela Hrvatske jer je bolja, efikasnija i brža prometna povezanost jedan od ključnih faktora za razvoj turizma.

Izrada navedene studije izvedivosti poboljšanja prometne povezanosti otoka Hvara: Poljica – Sućuraj – Drvenik – čvor Ravča procjenjuje se na 1.795.000 kuna. Za izgradnju spojne ceste čvor Ravča (na A1) – Drvenik (DC8) predviđa se trajanje izgradnje od 2,5 godina, a vrijednost radova se procjenjuje na 770 milijuna kuna.

Eto, sve vam piše. Odgovori na svih pet "double-you" su tu. I tko i što i kad i gdje i zašto. Fali samo odgovor na jedno pitanje: Koga? Koga oni, naime, vuku za nos? Pitanje je, naravno, hipotetsko, jer dobro znamo čiji je nos u pitanju.

Ne shvaćate? Sad ćete shvatiti.

Dakle, još 2005. godine, kada je premijer bio Onaj-čije-se-ime-ne smije-spomenuti, potpisan je ugovor između Hrvatskih cesta i Hrvatskih autocesta kojim se uređuje suradnja tih državnih tvrtki na projektiranju, provedbi upravnog postupka, provedbi nadmetanja i izgradnji spojnih cesta među kojima se nalazi i spojna cesta čvor Ravča – Drvenik.

Ako vam je draže, možemo i citirati: "Sporazumom se uređuje zajednička suradnja između Hrvatskih cesta i Hrvatskih autocesta na projektiranju, provedbi upravnog postupka, provedbi nadmetanja i izgradnji spojnih cesta s autocestom Zagreb – Split – Dubrovnik (...) što pod a) podrazumijeva spojnu cestu od Čvora Ravča do D8 (Drvenik)".

Sporazum je sklopljen 6. prosinca 2005. godine, potpisali su ga ondašnji predsjednici uprava HC-a i HAC-a Stjepko Boban i Mario Crnjak, a njime je predviđeno da krajnji rok za dovršetak izgradnje spojne ceste Ravča – Drvenik bude 30. prosinca 2008. godine. Članak 2. ovog sporazuma to jasno navodi.



Cesta čije nam je planiranje tako pompozno najavljeno, uz spominjanje "prometne renesanse Dalmacije", i velikodušno darovano tijekom sveopćeg grljenja i ljubljenja u splitskoj Banovini užežin Svetoga Duje 2018. godine, trebala je, eto, biti gotova još prije deset godina, tamo oko Svetoga Stjepana 2008. godine. Tako su predviđali masni pečati i potpisani dokumenti. Sa snagom WC papira.

No, nismo još na kraju, ni blizu, stoga ne puštajte vodu, nego čitajte dalje, prosto je, a s našim prostacima i ne može drukčije.

Plenkovićeva darovnica Splitsko-dalmatinskoj županiji, rekosmo, predviđa financiranje izrade studije izvedivosti prometnog povezivanja otoka Hvara s autocestom kod Ravče. I nije to jeftino, košta 1.795.000 kuna.

Na stranu sad što je ta cesta trebala biti odavno gotova, pa tako i spomenuta studija, ali pravo je zadovoljstvo podsjetiti vas kako su radovi, u najboljoj maniri hrvatskog državotvornog građevinarstva, već bili otvoreni. Svečano, dakako.

U svibnju 2009., bio je 13., taman pred lokalne izbore – tako se namjestilo – agencije i dnevnici izvijestili su o početku radova na podvožnjaku autoceste A1, "prvom objektu buduće spojne ceste Ravča – Drvenik".

Navodnici daju naslutiti da smo se opet poslužili citatom, i jesmo, i to opet sa službene internetske stranice Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, pa ćemo u istom tonu i nastaviti, revijalnom, dakako, jer slijedi izvještaj sa svečanog otvaranja radova kod Ravče.

"Kod čvora Ravča započela je izgradnja podvožnjaka autoceste A1 Zagreb – Split – Dubrovnik, što je jedan od objekata buduće državne ceste koja će autocestu spojiti s jadranskom magistralom i trajektnom lukom Drvenik.

Početku radova nazočio je predsjednik Hrvatskog sabora Luka Bebić koji je taj projekt nazvao povijesnim za stanovnike Zabiokovlja, posebice Vrgorca, ali i za otoke Hvar i Korčulu, koji će budućom spojnom cestom i novom lukom u Drveniku biti povezani s autocestom, a time i Europom. (...)

Buduća spojna cesta Ravča – Drvenik, dužine 12 km, otvorit će nove mogućnosti Vrgorcu, prvenstveno u otvaranju gospodarskih zona i razvoju seoskog gospodarstva, istaknuo je državni tajnik za more Branko Bačić. Područje od Ravče do Dubrovnika nazvao je najvećim gradilištem u Hrvatskoj zbog izgradnje kapitalnih projekata: pelješkog mosta, autoceste Dubrovnik – Doli, dvaju terminala u luci Ploče i modernizacije dubrovačke luke."

Profesionalan izvještaj. Svaka čast. A sad na red idu sugovornici. Nema ih puno, tek jedan.

Branko Bačić, i danas velevažan HDZ-ov i Vladin čovjek za srednju i južnu Dalmaciju, rekao je što je imao 2009. godine, Olegu Butkoviću, aktualnom ministru mora, prometa i infrastrukture, umalo smo poslali mail – "Poštovani ministre, jeste li znali kad ste na sjednici Vlade u Splitu 'darovali' Dalmaciji spojnu cestu Ravča – Drvenik da je te iste darove HDZ-ova Vlada već jednom Dalmaciji bila darovala" – ali smo se u zadnji čas sjetili da on "baš i ne koristi mailove", tako da nam je ostao tek gradonačelnik Vrgorca Ante Pranić.

– Očito su predstavnici Vlade zaboravili na sporazum iz 2005. godine, pa ih pozivam neka se ostave obećanja za tunel kroz Kozjak i slične projekte kojih nema ni u prostornim planovima i neka izgrade tunel Ravča – Drvenik temeljem potpisanog ugovora iz 2005. godine.

S obzirom na to da ovaj projekt ima najstariji ugovor za gradnju, očekujem prve bagere u Dalmaciji baš kod Ravče – kaže Pranić.

I nije mu do šale i pričanja viceva.

 

Naslovnica Hrvatska