Novosti Hrvatska

Kalmeta na otvorenju Sv. Roka: A govorili su da ćemo uzgajati gljive...

Pola sata prije nego je ministar Kalmeta svečano otvorio drugu cijev tunela Sveti Rok, prva vozila prošla su i kroz drugu cijev najdužeg hrvatskog tunela, Mala Kapela (5,8 km).

Kraj tunela kroz Malu Kapelu nije održava nikakva manifestacija, te su prvi vozači novu tunelsku cijev "isprobali" nešto prije devet sati, bez formalnog otvorenja.

Prva cijev tunela, podsjetimo, počela se graditi prije sedam godina, a u promet je puštena 2005. godine. Kod Svetog Roka nije bilo nekog simboličnog rezanja vrpce, promet je krenuo u dogovoreno vrijeme kad je na odmorištu Marune kod južnog portala održana skromna svečanost dovršetka radova i puštanja u promet novih tunelskih cijevi.

Sada je svih 399 kilometara autoceste od Ravče do Zagreba u punom profilu autoceste, istaknuo je predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Jurica Prskalo. Dovršenje drugih cijevi dva najduža hrvatska cestovna tunela počelo je u listopadu 2007. godine, a završeno je u rekordnom roku. Sam dovršetak ovih tunela koji su probijeni ranije koštao je 787 milijuna kuna, a oba tunela ukupno su koštala 2 milijarde i 257 milijuna kuna.

- U ove tunele ugrađena je hrvatska pamet jer su ih projektirali naši inženjeri, a gradili domaći građevinari iz Hidroelektre, Konstruktora, Vijadukta i Strabaga, te Dalekovoda i Sklad gradnje. I europski stručnjaci nam priznaju da su naši tuneli među najboljima u Europi, rekao je ministar prometa Božidar Kalmeta za čijeg govora je počeo teći promet.

Tunel Sveti Rok
Andrija Lučić / CROPIX

– Otvaranje ovih dviju tunelskih cijevi nije neki predizborni potez kao što neki prigovaraju nego je dovršetak povijesnog projekta koji je počeo u ljeto 1993. godine kada je predsjednik Tuđman na mjestu sadašnjeg tunela Bristovac označio početak proboja Velebita, iako je druga stana bila okupirana, nastavio je Kalmeta.

- Prevarili su se i takvi koji su predviđali da će se u ovom tunelu uzgajati šampinjoni (pojasnio je kasnije da se radilo o izjavi Radimira Čačića kad je postao ministar 2000. godine). Početak prometa kroz obje cijevi najdužih tunela znači puno veću sigurnost nego do sada, prestanak ljetnih gužvi, a nije nevažno ni povećanje prihoda HAC-a jer je prije zbog preusmjeravanja prometa taj prihod bio umanjen. Sada naši gosti mogu nesmetano od mađarske granice pa do Rijeke odnosno Ravče voziti punim profilom autoceste i mi smo izuzetno ponosni što smo u šest godina vlasti otvorili 510 kilometara autocesta, zaključio je ministar Kalmeta.

Ministar zdravstva Darko Milinović koji je na svečanost došao zajedno s velikim brojem Ličana, rekao je kako Hrvatskoj ostaje još jedan sličan povijesni projekt, a to je gradnja Pelješkog mosta da se više ne mora iz jednog dijela države u drugi prolaziti preko granice.

Na svečanosti na odmorištu Marune došao je veliki broj uzvanika iz Zadarske i Ličko senjske županije, a doša bi i premijer Sanader da nije spiječen putovanjem u SAD, kako je rekao ministar Kalmeta. Nove tunelske cijevi blagoslovio je župnik Elvis Ražov iz župe Jasenice.

Mario Pušić, Edvard Šprljan / EPEHA

 

Naslovnica Hrvatska