Novosti Hrvatska

statistika cvh-a

Prosječna starost vozila na našim prometnicama je zabrinjavajuća: donosimo pregled najpouzdanijih marki, ali i onih koji često padaju na tehničkom pregledu

statistika cvh-a

Tijekom 2017. godine u Hrvatskoj je ukupno registrirano 2,065.038 različitih motornih vozila, počevši od mopeda, motocikala, osobnih automobila, autobusa, pa do teretnih i priključnih vozila, te traktora čija je ukupna prosječna starosna dob 13,99 godina.

To su podaci koje je na svojim službenim stranicama objavio Centar za vozila Hrvatske, a koji bi nas trebali zabrinuti jer je sve očitije da se našim prometnicama kotrljaju stare krntije koje su daleko nepouzdanije i nesigurnije od novijih automobila i ostalih cestovnih prijevoznih sredstava.

Svakako je najzanimljiviji podatak koji se odnosi na osobna vozila kojih je u 2017. godini prema podacima CVH-a bilo ukupno 1,567.883 od čega čak 69,54 posto ili 1,090.263 primjerka otpada na automobile starije od deset i više godina. Osobnih vozila čija se starosna dob kreće između šest i devet godina je bilo 16,88 posto što u brojčanom iznosu predstavlja 264.602 automobila.

Ako analiziramo osobne automobile čija je starost između dvije i pet godina rezultat je još lošiji jer takvi primjerci čine tek 9,99 posto, odnosno po cestama ih vozi 156.589 primjeraka. Najmanji udio s postotkom od samo 3,90 posto imaju osobna vozila stara godinu dana (56.429 komada).

Starosna dob nešto više od 1,56 milijuna osobnih vozila iznosi 12,95 godina s tendencijom rasta, s obzirom na to da sve više uvozimo, odnosno “unosimo” rabljene automobile iz zemalja Europske unije.

S obzirom na to da nam je vozni park star gotovo 14 godina pokušali smo na osnovu podataka iz Centra za vozila Hrvatske izvući najpouzdanija osobna vozila na našem tržištu, ali ona starija od deset i više godine.

 

Smatramo da je to nekako i najrealniji podatak s obzirom na to da na našim prometnicama vozi gotovo 70 posto osobnih automobila čija je prosječna starost od deset ili više godina. Prema podacima koji se “slijevaju” iz Stanica za tehnički pregled motornih vozila iz cijele Hrvatske u Centar za vozila Hrvatske najpouzdanije su Toyote s 18,89 posto kvarova.

Naime, tijekom 2017. godine na tehničkom pregledu je bilo 21.335 Toyota različitih modela od čega je na 4031 primjerku pronađena greška, pa je vlasnik trebao ići na “popravni”. Gotovo svaki peti Jeep (19,99 posto) nije prošao na tehničkom pregledu, ali je u pitanju mali broj primjeraka – 1886 od kojih tehničke uvjete nije zadovoljilo tek 377 primjeraka.

U samom vrhu po prolaznosti na tehničkom pregledu su dva od tri člana njemačkog “svetog trojstva” – BMW i Mercedes koji su od 22.523, odnosno 47.295 pregleda imali 5338, odnosno 11.440 kvarova. To je u postotku 23,7, odnosno 24,19 posto.

Svaki četvrti Volvo, Chevrolet i Mazda nisu prošli na tehničkom pregledu, odnosno imali su tek nešto malo više od 25 posto kvarova pri čemu je od spomenute trojke Mazda imala uvjerljivo najviše vozila na tehničkom pregledu (23.107). Honda i Nissan imaju 26,15, odnosno 26,27 posto kvarova zabilježenih prilikom obveznog tehničkog pregleda, dok su Suzuki, Peugeot i Audi na postotku nešto većem od 27 posto.

Na sedmom mjestu od dna, od 31 marke vozila, pomalo iznenađujuće našao se Volkswagen kod čijih vozila su ustanovljeni kvarovi u 32,37 posto slučajeva.

Za utjehu Volkswagenu može biti podatak da se na našim cestama vozi 182.341 osobno vozilo s logom VW-a starije od deset godina što itekako utječe na neprolaznost kod gotovo trećine vozila ovog njemačkog proizvođača. S postotkom neprolaznosti na tehničkom pregledu između 28 i 32 posto čak je 11 brendova (Mitsubishi, Citroën, Hyundai, Renault, Škoda, Lancia, Alfa Romeo, Opel, Dacia, Ford i Seat).

Autobusi stari 12 godina

U pregled smo uvrstili i autobuse kojih je na našim cestama 5054 primjeraka, a 65,47 posto starije je od deset i više godina te čine dvije trećine autobusnog voznog parka. Njihova prosječna starost je 12,02 godine, a tek 324 autobusa stara su samo godinu dana (6,41 posto).

Zastave i Lade najgore

Od ukupno 31 marke osobnih automobila koji su obavili obavezni tehnički pregled daleko najlošija je Zastava čije je gotovo svako drugo vozila palo na tehničkom pregledu, s prosjekom prolaznosti od samo 53,94 posto. Naime, od 4446 Zastava koje su bile na tehničkom pregledu, kod njih 2398 ili 46,06 posto pronađen je kvar.

Odmah do Zastave je ruska Lada koja je imala 40,69 posto zabilježenih kvarova na pregledima u Stanicama za tehnički pregled vozila (1161 neispravno vozilo). Na samom začelju je i Fiat pri čemu je od 80.509 vozila na tehničkom pregledu “palo” 29.583 automobila, što čini 36,74 posto neprolaznosti.       

Naslovnica Hrvatska