Novosti Hrvatska

mi radimo drugačije

Trgovački lanci koji konkuriraju 'Konzumu' ne mogu se načuditi: 'Nezamislivo nam je da ne platimo dobavljače ili kasnimo s rokovima plaćanja'

mi radimo drugačije

Ovo su nam kazali su nam u ispostavama inozemnih trgovačkih lanaca koji posluju u Hrvatskoj povodom kalvarije dobavljača Todorićeva ‘Konzuma’ ‘teške’ 16 milijardi kuna isporučene a nenaplaćene robe i usluga.

- ‘Spar Hrvatska’ izvršava sve svoje obveze prema dobavljačima u skladu s ugovorima koje ima s njima i u skladu s rokovima plaćanja kako ih uređuje zakon. Nema kašnjenja u plaćanjima i ne postoje dugovi ‘Spar Hrvatske’ prema dobavljačima, a to možete provjeriti i kod njih. 

Bez pritužbi

Poslovna politika cijele grupacije ‘Spar’ strogo zabranjuje kašnjenje u plaćanjima kako se ne bi dogodio gubitak povjerenja kod dobavljača - kaže Nives Fett iz odnosa s javnošću ‘Spara’ čije je sjedište u Austriji. Na pitanje u kojem roku ‘Spar’ plaća svoje poslovne partnere, u ‘Sparu’ otkrivaju kako je to rok plaćanja dogovoren u ugovorima s dobavljačima ili zakonski rok od 30 dana.

- Dinamika plaćanja je dogovorena, poštuje se i nema kašnjenja - izričiti su u ‘Sparu’. I u ‘Tommyju’, trgovačkom lancu u domaćem vlasništvu, poštuju sve ugovore i zakonske obveze u plaćanju prema dobavljačima.

- ‘Tommy’ d.o.o. Split izvršava svoje financijske obaveze prema dobavljačima uredno i u ugovorenim rokovima, poštujući i međusobne ugovore i zakonske propise - poručeno nam je iz kompanije Tomislava Mamića.

Slične, ali neslužbene odgovore na pitanje poštuju li svoje obveze dobavljačima dobili smo u još nekim stranim trgovačkim lancima koji rade u Hrvatskoj.

- U praksi naše tvrtke koja radi u više članica Europske unije neispunjavanje obveza prema dobavljačima je nezamislivo. Teško nam je i zamisliti kakva bi bila reakcija u sjedištu naše grupacije da se neki dobavljač iz Hrvatske javi s pritužbom da smo mu ostali dužni, a da nije posrijedi neki nesporazum ili greška koja se brzo izgladi - poručeno nam je iz jedne od trgovačkih kuća čije je sjedište izvan Hrvatske.

Kod njih smo utvrdili da se ispostavljeni račun dobavljača šalje unutar tvrtke na provjeru i ovjeru, a zatim u računovodstvo na isplatu koja u pravilu ide istog dana kada je ispostavljen račun.

- Moguće je da dođe do neke greške, da se račun zagubi ili slično, ali to nije čest slučaj. Nemamo pritužbi dobavljača – kažu naši sugovornici.

Uglavnom, u trgovačkim kompanijama, koje su iz inozemstva prenijele svoje poslovanje i u Hrvatsku, ne mogu se načuditi raširenoj praksi neplaćanja u Hrvatskoj, ili odugovlačenju s plaćanjima na 60, 120 ili više dana o čemu, kažu, kruže informacije među poduzetnicima i poslovnim partnerima.

Između poduzetnika, inače, može se kao rok plaćanja ugovoriti razdoblje dulje od zakonskih 30 dana. Taj ‘produljeni rok’ može biti maksimalno 60 dana, osim u iznimnim slučajevima kao što su veći problemi s nelikvidnošću izazvani okolnostima na koje poduzetnik nije mogao utjecati.

Bez komentara

Na pitanje kako komentiraju ‘Agrokorov’, odnosno ‘Konzumov’ dug prema dobavljačima, naši sugovornici u ‘stranim’ trgovačkim lancima kažu da je posrijedi nelikvidnost koju kompanije u kojima oni rade ne poznaju.

Samim tim, dodaju, nezahvalno im se stavljati u ‘Konzumovu’ poziciju, odnosno što bi činili na mjestu Ivice Todorića i ‘Konzumovog’ poslovodstva.

Naslovnica Hrvatska