Novosti Hrvatska

SUPERVELEPOSLANICA

Andrea Bekić: Todorićevu malvaziju prodala sam Poljacima

SUPERVELEPOSLANICA

Mi konačno moramo početi raditi. Imam jedan perfektan primjer. Mi vrlo malo koristimo državnu administraciju. Ali ima jedna draga i dobra ambasadorica u Poljskoj koja nas je sama nazvala. Ona zove naše poslovne ljude. Mi smo tako u Poljsku izvezli više vina nego u cijelu okolnu regiju.

Od podruma do tavana

Riječi su to pohvale što ih je izrekao prvi čovjek hrvatskog biznisa Ivica Todorić, a upućene su na račun naše veleposlanice u Varšavi Andree Bekić.

Ona već dvije i pol godine predstavlja Hrvatsku u poljskoj prijestolnici, a šira javnost poznaje ju kao suprugu našeg iskusnog diplomata Darka Bekića. U Ministarstvu vanjskih poslova još je od 1992. godine i za sebe kaže da je u zgradi na Zrinjevcu "prošla od podruma do tavana". Prije Varšave, profesionalna diplomatska karijera odvela ju je u Portugal.

Kada smo telefonski razgovarali prošli četvrtak, u kasno poslijepodne, veleposlanica je bila na znanstvenom panelu o hrvatsko-poljskim odnosima na čuvenom Jagiellonskom sveučilištu u Krakovu.

– I sama sam se iznenadila kakav je odjek imala ta izjava gospodina Todorića. Dobila sam brojne pozive iz Hrvatske – kaže Andrea.

A kako je to odrađenim poslom zasjenila menadžere moćnog "Agrokora"? Veli da joj je nedugo nakon stupanja na dužnost u oči upadao jedan detalj u varšavskim prodavaonicama.

– Bilo da se radilo o malim ili velikim trgovinama, lancima, police su bile pune proizvoda iz cijelog svijeta. Primjerice, na onim s vinima bilo je proizvođača od Moldavije i Gruzije do Čilea i Južnoafričke Republike, ali ni jednog jedinog iz Hrvatske. Zato smo krenuli u jednu konkretnu, fokusiranu akciju prije četiri-pet mjeseci. Iskoristili smo maksimalno naše ovdašnje kontakte u poslovnim krugovima, agencijama koje se bave promocijom te se poslužili iskustvima drugih kako bismo probili tržište. Našao se ubrzo i vrlo ozbiljan partner iz trgovačke branše i na koncu je sve urodilo velikim narudžbama. Radili smo kao neka komercijalna agencija – iznosi nam veleposlanica kako je to na djelu izgledalo ono što zove gospodarska diplomacija.

'Horvatia' ovdje znači puno

Iz tih riječi čovjek bi očekivao prilično brojnu mrežu ljudi u timu, međutim sve su, uz veleposlanicu, odradile još dvije osobe iz našeg veleposlanstva – jedna diplomatkinja te lokalna djelatnica zaposlena na administrativno-prevoditeljskim poslovima.

Tvrdi i da bi bez Gorana Kramarića, čelnog čovjeka "Agrolagune", uz "Belje" jednog od dvaju proizvođača vina u sustavu "Agrokora", sve teže išlo.

– Poljska je gotovo 40-milijunsko tržište. Naravno, velika je ponuda, ali i potražnja. Hrvatska ovdje nije prepoznata kao vinska zemlja, ali taj brend "Horvatia" ima svoju vrijednost zbog 650 tisuća turista koji svake godine iz Poljske dolaze na Jadran na odmor.

Uvjerena sam da bi vrlo dobro prošli i naši prozvođači maslinova ulja, tartufa, suhomesnatih priozvoda i slično, bez obzira je li riječ o kontinentalnoj ili mediteranskoj kuhinji. Prilika im se pruža i kada uskoro budemo organizirali Tjedan hrvatskih proizvoda i gastronomije – kaže poduzetna veleposlanica, inače politologinja po struci, koja je početkom ove godine nagrađena prestižnom Zlatnom lovorovom grančicom za postignuća u razmjeni s Poljskom.
Posebnu priliku vidi za dalmatinske proizvođače, pogotovo iz njezina središnjeg dijela, koji je omiljena destinacija Poljaka, i to ne od jučer.

Varšava je na sat i pol leta

– Dalmacija je sama za sebe brend ovdje. Zato je moja preporuka tamošnjim proizvođačima da rade na ciljanim markama za poljsko tržište, počevši od pakiranja pa do dovoljnih količina i cijena, gdje treba misliti na sve vrste potrošača. Da smo to učinili prije deset godina, svima bi nam bilo bolje – kaže Andrea Bekić.

Iako je prošlo dosta vremena i mnogo toga se promijenilo, drži da naši ljudi kao da još imaju nekih predrasuda prema Poljskoj.

– Kada sam došla ovdje na službu, i ja sam ostala iznenađena. Mislim da bi svima koji vode biznis bilo dobro da sjednu na avion i dođu. Sigurno će promijeniti mišljenje, a Varšava im nikada nije bila bliža. Sada je tu i stalna linija iz Zagreba, samo sat i pol leta. Puno će im pomoći kontakti, a vrata našeg veleposlanstva otvorena su svima – poručuje Andrea Bekić.


Wino iz Chorwacje za 19,99 zlota

– Eto, idem si ja danas kupiti kefir i žemljicu za ručak i usput prođem kraj police za vina i vidim poster: "Wina Chorwacje, Laguna Malvazija 19,99 zl!"

Uspjeli smo plasirati još 100.000 boca, a sada spremamo prodor i u druga dva velika maloprodajna lanca. Samo da bude dovoljno količina vina jer ovdje "veliki igrači" ne kupuju na sitno!!! – pohvalila se veleposlanica prije nekoliko dana na svom Faceu.

Naslovnica Hrvatska