Novosti Hrvatska

razlozi rezanja

HŽ: Split pripajamo Rijeci jer se broj putnika prepolovio

razlozi rezanja

Najviše života dalmatinske željeznice osjete za vrijeme turističke sezone

Željeznice na splitskom području koje se naziva Regionalna jedinica HŽ Putničkog prijevoza Split lani su prevezle 245.172 putnika, a 1997. godine 448.954 putnika. Dakle, za 16 godina broj putnika se prepolovio, pa je zasigurno i to jedan od razloga najave ukidanja ove jedinice i pripajanja Rijeci. No, dok je jasno kako je splitsko područje sve manje profitabilno, iz HŽ Infarstrukture u isto vrijeme najavljuju kako se čak razmatra da se Trogir i Split povežu – željeznicom.

Ova, za sada sramežljiva najava koja je u fazi ideje poklapa se s najavom iz HŽ-a kako ovo ukidanje ne znači da će Dalmacija, a posebno splitsko područje, biti lošije povezana vlakovima.

- HŽ Putnički prijevoz provodi proces restrukturiranja koji među ostalim uključuje i organizacijske promjene te racionalizaciju poslovanja. U tom procesu jedna od mogućnosti jest i organizacijsko spajanje regionalnih jedinica HŽ Putničkog prijevoza. Rasprava o tome traje, no važno jest reći da se radi samo o eventualnoj organizacijskoj promjeni.

Dakle, bez obzira na to hoće li ili neće biti spojene Regionalne jedinice Split i Rijeka o čemu se ovih dana u medijima puno spekulira, takva organizacijska promjena ne podrazumijeva ukidanje prijevoza putnika na području Dalmacije, niti ikakvo masovno otpuštanje radnika HŽ Putničkog prijevoza na području Regionalne jedinice Split. Uprava HŽ Putničkog prijevoza razmatra sve mogućnosti kako bi racionalizacijom cjelokupnog poslovanja sustav postao financijski održiv – kaže Mihaela Tomurad-Sušac, glasnogovornica HŽ-a.

Sada je HŽ Putnički prijevoz organizacijski podijeljen na pet regionalnih jedinica – Zagreb, Vinkovci, Varaždin, Rijeka i Split. Najjača Regionalna jedinica jest Zagreb na koji otpada 58,8 posto prihoda, potom Vinkovci s 18,8 posto, Varaždin s 11,7 posto, Rijeka sa 7 posto te Split s 3,1 posto, što je vrh HŽ-a dovelo do zaključka kako Split treba pripojiti Rijeci. Putnici, kažu u HŽ-u, neće izgubiti ništa, no zaposleni bi ipak trebali ostati bez radnih mjesta.

- Ako dođe do odluke o spajanju dviju regionalnih jedinica, doći će do smanjenja broja zaposlenih u administraciji, no tom poslovnom odlukom neće biti zakinuti ni putnici ni izvršni radnici - tvrde u HŽ-u.

Dok traju rasprave o tome treba li Split pripojiti Rijeci, iz HŽ Infrastruktura najavljuju vrlo važne i skupe planove za obnovu Ličke pruge, zadarske pruge i preoblikovanje splitskog željezničkog čvorišta.

- U tijeku je obnova pruge Knin - Zadar, vrijedna 555 milijuna kuna, rekonstruiraju se kolodvori na Ličkoj pruzi u vrijednosti od 150 milijuna kuna, mijenjaju se skretnice u Solinu, sanira se tunel Dujmovača, moderniziraju se elektroenergetska postrojenja i signalno-sigurnosni uređaji te željezničko cestovni prijelazi na Ličkoj pruzi u vrijednosti od 402 milijuna kuna, izrađuje se studija elektrifikacije Ličke pruge od rujna 2013. godine - kažu iz HŽ Infarstrukture.

OJDANA KOHAREVIĆ
snimio Vladimir Dugandžić / CROPIX

Željeznička pruga do Trogira

Kako je priopćeno iz HŽ Infrastrukture, ova tvrtka uputila je Gradu Splitu prijedlog „Programskog zadatka za izradu studije okvirnih mogućnosti izgradnje željezničke pruge za prigradsko gradski promet od Splita do Trogira“. -Programski zadatak sastoji se od redefiniranja prostora na kojem se nalaze željeznički kolodvori Split i Split Predgrađe, zatim izgradnje željezničke pruge pokraj Zračne luke Split do Trogira te izgradnje i uređenja željezničkih stajališta za potrebe gradskog i prigradskog prometa na širem području grada Splita s popratnim sadržajima - kažu u HŽ Infrastrukturi.

Naslovnica Hrvatska