Novosti Hrvatska

‘propao’ pelješki most / od megalomanskog projekta, za kojI su dosad utrošena GOLEMa sredstva poreznih obveznika, do daljnjeg neće biti ništa

'PAD' PELJEŠKOG MOSTA Na gradilištu ostali samo čuvari, dva stupa i - 200 milijuna utrošenih kuna

‘propao’ pelješki most / od megalomanskog projekta, za kojI su dosad utrošena GOLEMa sredstva poreznih obveznika, do daljnjeg neće biti ništa

Izvođači radova spakirali su kufere, razmontirali i odvezli kuhinju. Povukli su se i radnici Hidroelektre koji su tijekom ove godine osiguravali ‘hladni pogon’...

Pelješki most se definitivno neće graditi, barem za četverogodišnjeg mandata ove vlade.

Na samom gradilištu to su shvatili ozbiljno. Izvođači radova pakiraju kufere, pa su razmontirali i odvezli kuhinju za radnike koju su tek prije kratkog vremena i dovezli na gradilište. Shvatili su da od radova za dugo neće biti ništa.

Kako su najavljivali tijekom nedavnih predizbornih kampanja, Kukuriku koalicija će graditi autocestu do Dubrovnika kroz teritorij Bosne i Hercegovine. Potvrdio je to i kandidat za ministra graditeljstva Ivan Vrdoljak, napominjući da za ovu vladu most kopno-Pelješac nije prioritet.

Iako nova vlast argumentima obrazlaže prioritet autoceste u odnosu na pelješki most, stanovnici Pelješca i juga Hrvatske nisu zadovoljni obustavom projekta, za koji su do sada porezni obveznici izdvojili više od 200 milijuna kuna.

Zbog tolikog novca, smatraju da most treba nastaviti raditi.

- Za nas je sve neprihvatljivo osim nastavka radova. Kriza i recesija mogu malo usporiti, ali nikako zaustaviti tako važan infrastrukturni projekt - ističe načelnik općine Orebić Tonko Jurjević, naglašavajući da most za Pelješac znači život.

- Koja bi to ozbiljna vlada nakon probijenih cesta i pristupnih putova te ravnanja terena odustala od radova? - pita se Jurjević.

Slika gradilišta s obiju strana kanala u Komarnoj i Brijesti nije se mijenjala posljednjih godinu dana. Probijene pristupne ceste i središnji plato, izgrađena betonara i dokovi te dva upornjaka mosta čakaju neka bolja vremena.

Osim toga, do sada su utrošeni milijuni u takozvani papirnati dio gradnje, elaborate, idejni projekti, glavni projekti, studiju utjecaja na okoliš, pa se stoga postavlja realno pitanje, što je jeftinije i isplativije, most ili autocesta.

Radovi na gradilištima u Komarnoj i Brijesti počeli su prije četiri godine. Dok je bio premijer, Ivo Sanader je nekoliko puta otvarao radove i dolazio u obilazak gradilišta, a Jadranka Kosor nikada.

Bilo je predviđeno graditi most dužine 2,4 kilometra s rasponom od 568 metara. Međutim, gradilište nikada nije oživjelo. Kako neslužbeno doznajemo, povukli su se i radnici Hidroelektre koji su tijekom ove godine osiguravali “hladni pogon”.

Sada su na gradilištu ostala samo dva čuvara i upornjaci mosta, koji strše s obiju strana Neretvanskoga kanala.

stanislav soldo, foto: denis jerković / cropix

Do Dubrovnika preko BiH

Autocesta se planira graditi od Ploča pa preko doline Neretve, kroz susjednu BiH do Dubrovnika, čime bi se revitalizirala Gornja sela Dubrovačkog primorja, koja do sada nisu imala ni pitke vode. Dužina te dionice od Ploča do Dubrovnika bila bi četrdesetak kilometara, prema grubim procjenama stajala bi koliko i most, oko dvije milijarde kuna, a za početak radova potrebno je, kao i za most, dobiti suglasnost bosanskohercegovačke strane, koja pak na tom području namjerava graditi dionicu Jadransko-jonske autoceste prema Crnoj Gori, koja bi spajala koridor 5C i Crnu Goru.
Naslovnica Hrvatska