Novosti Hrvatska

BIVŠI ČELNIK TANKERSKE PLOVIDBE STANKO BANIĆ U OTVORENOM PISMU SADAŠNJEM DIREKTORU IVI MUSTAĆU

TANKERSKA PLOVIDBA (2) Stanko Banić: Tajni agenti i poreznici godinama su me pratili

BIVŠI ČELNIK TANKERSKE PLOVIDBE STANKO BANIĆ U OTVORENOM PISMU SADAŠNJEM DIREKTORU IVI MUSTAĆU

Po čijem naputku   je INA, kao naš jedini poslovni partner u zemlji, odjednom prekinula sve poslovne odnose s Tankerskom? Bili su uvjereni da će nas na taj način dovesti do stečaja...

1. NASTAVAK:

Banić Mustaću: Zašto si preplatio dva broda? Mogao si pozlatiti Zadar i kupiti Hajduk!

2. NASTAVAK:

U svezi tvoje gnjusne tvrdnje da sam deklarirani simpatizer SDP-a (zašto se kriti “iza stranke oporbene HDZ-u”), još jednom ću ponoviti sljedeće: Sa Slavkom Linićem sam jeo, pio i kartao, kao prijateljem kojeg sam upoznao dok je bio financijski direktor Rafinerije Rijeka, a ja komercijalni u Tankerskoj ranih osamdesetih.

Tada je Rafinerija bila pravni subjekt širokih ovlasti, te smo s njima sklapali ugovore o prijevozu. Danas je nažalost postala običan mađarski mlin, bez ikakvih ovlasti. Slavko je bio korektan poslovni partner, a što je postao gradonačelnik, potpredsjednik stranke i Vlade, najmanje je moja krivnja. Na tome graditi teoriju o mojim simpatijama spram jedne stranke, u najmanju je ruku udarac ispod pojasa;

Stanko Banić

Šećer kao i uvijek dolazi na kraju, a to je tvoje objašnjenje o pozitivnom utjecaju HDZ-a i njegovih članova Nadzornog odbora na poslovanje društva i tijekom pretvorbe i privatizacije. Iako si bio miljama daleko od tih događaja, a određeno razdoblje i deklarirani zagovornik tajkunske privatizacije Tankerske, nisi mogao biti toliko slabo informiran da danas zasluge za spas Tankerske pripisuješ jednoj stranci.

Moram priznati da je većina članova NO iz HDZ-a bila korektna, a zašto nisu u cijelosti slijedili politiku stranke, treba pitati njih. Ako se stranka tako ponašala prema meni, bez obzira na moja politička i stranačka opredjeljenja, tko je preko noći smijenio stotinjak kolega direktora u gradu. Nisu baš svi bili neuspješni.

Da budem iskren, nisam ni ja siguran zašto me nisu smijenili, a mogli su. Kad si me već potaknuo na razmišljanje o tome, čini mi se da su bila bitna dva razloga:

1. nisu mogli ignorirati doprinos Tankerske u Domovinskom ratu,

2. ili su se bojali da bih u tom slučaju mogao progovoriti o stvarima iz tog razdoblja, koje bi mogle biti vrlo neugodne za pojedince.

Što se, pak, tiče HDZ-ove pomoći u sprječavanju prodaje Tankerske špekulantima, moram pitati čiji je zakon omogućio pojavu špekulanata u hrvatskoj privatizaciji. Znam da sam te špekulante maksimalno odvraćao, a mnogi iz te stranke su mi ih dovodili na vrata.

Ako je tvoj HDZ bio tako milostiv prema Tankerskoj, volio bih imati odgovore na sljedeća pitanja: Tko je na Brijunima primio špekulanta Igora Prosinečkog, a ovaj istu večer u emisiji “Slikom na sliku” doslovce rekao: “Sutra idem u Zadar preuzeti Tankersku”. Zašto mu namjera nije uspjela, treba pitati g. B. Škegru, ondašnjeg predsjednika UO HFP-a.

Da to kažem ja ispalo bi možda prepotentno. Koja je banka u RH spomenutom probisvijetu dala ponudbeno jamstvo u iznosu od 2,5 milijuna maraka. Koliko se sjećam suvlasnik te banke bio je unuk “jednog političara”, kako bi to ti rekao.

Po čijem naputku je INA, kao naš jedini poslovni partner u zemlji, odjednom prekinula sve poslovne odnose s Tankerskom? Bili su uvjereni da će nas na taj način dovesti do stečaja. Zaboravili su da smo mi već tada bili članica ne EU, već dio svjetskog businessa, pa smo višak kapaciteta uposlili tamo.

Po čijem naputku su sve državne institucije represije započele tako žestok nadzor nad nama, i to redom: saborska Komisija za vrijednosnice, Državna revizija, Financijska policija, Porezna uprava, policija, Interpol i ozvučeni tajni agenti. Znao sam se upitati: “Draga majko Hrvatska, što sam ti učinio da me tako malo voliš?”

Ovaj je proces trajao godinama u kontinuitetu i to je zapravo glavni razlog mog relativno ranog umirovljenja. Pobijedili su oni, nisam izdržao pritisak. Po čijem nalogu je jedan lokalni novinar svakog tjedna pisao gnjusarije o Tankerskoj i mojoj malenkosti, da bi na kraju napisao u naslovu: “Privatizacija Tankerske plovidbe je genijalna prijevara”.

Jedini način obrane bila je kupnja Zadarskog lista, kako bi i mi imali revolver za pojasom u dvoboju s avetima. Ti si tu akviziciju kasnije nazvao najgorom investicijom u povijesti Tankerske. E pa, iz takvih se pogrešnih investicija lako izlazi gašenjem iste, ili prodajom.

Ti to nažalost ne smiješ učiniti, jer tko bi onda pisao ode jedinoj stranci.

Na kraju evo i jednog savjeta. Ako su izbori blizu, požuri u Benkovac slikati se s nekim od kandidata. Ovaj put dobro pripazi da on bude pravi. Kako je tužno kad čovjek izgubi sebe!

Ispričavam se dragim čitateljima Slobodne na gnjavaži, a našoj Tankerskoj želim puno uspjeha u radu, s ili bez politike.

Stanko Banić,
kapetan duge plovidbe,
dipl. ing. prometa,
bivši direktor Tankerske
i bivši član Komunističke partije.

Naslovnica Hrvatska