Novosti Hrvatska

‘TURKISH AIRLINES’ PLANIRA UVOĐENJE IZRAVNIH LINIJA IZMEĐU ISTANBULA I HRVATSKIH GRADOVA

1001 NOĆ Turski turisti stižu u Split

‘TURKISH AIRLINES’ PLANIRA UVOĐENJE IZRAVNIH  LINIJA IZMEĐU ISTANBULA I HRVATSKIH GRADOVA

Nakon šest godina promocija i dogovora s partnerima te ulaska velikih investitora iz Turske u hrvatski turizam, posezona prolazi u znaku četiri i pol tisuća Turaka, koji uživaju u Dubrovniku

Turski turisti su otkrili Hrvatsku! Pa iako će većina promatrača činjenicu da se sredinom studenoga u Dubrovniku odmara četiri i pol tisuće gostiju iz Turske najlakše vezati uz megapopularnu seriju “1001 noć”, koja je za male ekrane prikovala i hrvatske gledatelje, činjenica je da gosti iz Turske, koji su stigli na hrvatski turistički jug, i ne znaju da se ta njihova serija kod nas emitira.

Njihov dolazak u Dubrovnik, u cijelom nizu desetaka čarter-letova iz Istanbula, rezultat je puno ozbiljnijeg i dugogodišnjega turističkog ulaganja u promidžbu, koje je prave rezultate dalo upravo ove godine. Štoviše, tisuće gostiju iz Turske, koji ovih dana obilaze područje Dubrovačko-neretvanske županije, odmarajući se u okviru njihova vjerskog blagdana Bajrama, tek su početak pravog posla koji turistički radnici Hrvatske planiraju napraviti s tog tržišta.

Jer, u programu rada Hrvatske turističke zajednice za 2011. godinu Turska je jedno od tri ključna tržišta (uz Poljsku i Ukrajinu) kojima će se pokloniti posebna pozornost u poslovnim kontaktima i promociji.

Potpuno nova priča

- Kada smo prije šest godina odlazili na sajam u Istanbul i tamo se predstavljali godinama, a nakon toga su to samostalno nastavili raditi turistički radnici, hotelijeri, zračna luka i agencije s dubrovačkog područja, mnogi su to komentirali s podsmijehom, ali današnji dolasci Turaka u Hrvatsku nisu slučajni.

Mi smo procjenjivali da u zemlji s oko 80 milijuna stanovnika, gdje samo Istanbul ima 15 milijuna potencijalnih putnika, vrijedi ulagati u promociju i to se danas potvrđuje. Posebne napore na tom planu napravili su Dubrovnik i Zagreb, a iduće godine HTZ planira nastupiti na dva sajma u Izmiru i Istanbulu, a imat ćemo i “Hrvatski dan” u tim gradovima.

To je jedna za Hrvatsku potpuno nova turistička priča, baš kao što je bila i ona sa Španjolskom - kaže Niko Bulić, direktor HTZ-a. U promociji Hrvatske, ali posebno dubrovačke destinacije, puno je pomogla i činjenica da je turski investitor postao vlasnik “Pucić Palace” hotela u Dubrovniku, a potom je i velika turska grupacija “Rixos” investirala i upravlja nekadašnjim hotelom “Libertas”, a oni su lakše došli do svojih medija, partnera i drugih koji su nam bili važni - govori Vlado Bakić, direktor TZ Županije dubrovačko-neretvanske.

- Najvažnije je bilo da hotelijeri, zračna luka i agencije zajedno uđu u posao i daju dobre uvjete za njihov dolazak, a do sada ih je u Dubrovnik stiglo oko 20 tisuća i imaju oko 80 tisuća noćenja.

To je iznimno važno u posezoni, jer oni podjednako dobro pune hotele svih kategorija, a njihov motiv putovanja nije sunce i more, nego otkrivanje novih zemalja, upoznavanje s poviješću i tradicijom, kulturom. Doista su jedno od ciljnih tržišta kojima se Hrvatska može posvetiti, jer se pokazalo da se to ulaganje isplati - kaže Bakić koji je godinama predstavljao svoju županiju na turističkim sajmovima u Istanbulu.

Znaju što je dobra hrana

Kasna turistička jesen u Dubrovniku ovih dana prolazi u znaku tisuća gostiju iz Turske koji su napunili grad, ali i sve izlete koji im se nude, obilaze okolicu, a u rent-a-car agencijama kažu da uzimaju automobile za izlete do Mostara i Sarajeva. - Turci su izvrsni gosti i svi smo presretni što su nam došli. Restorani su puni, a odlični su potrošači, piju najbolja vina i traže morske specijalitete, ali i sve što i svaki drugi europski gost.

Vatromet erotike i strasti turske trbušne plesačice Oye u dubrovačkom ‘Libertas Rixosu’, u kojemu je priređena svečana večera za turske turiste /ADO BULJUBAŠIĆ/CROPIX

Oni znaju što je dobra gastronomija i kamo sreće da nam dolaze cijelu godinu - zadovoljan je Stjepan Perić, predsjednik dubrovačkog Ceha ugostitelja. - Turski gosti u Dubrovniku ostaju u prosjeku 4-5 dana, a u gradu su im priređena i kulturno-zabavna događanja, nastupaju klape, “Linđo”, a doveli su i neke svoje zabavljače - kaže nam Jelka Tepšić, direktorica TZ Dubrovnika, koji se potrudio pripremiti im znak i pismo dobrodošlice na turskom, što ih je posebno razveselilo.

No, kako saznajemo, osim agencijskih čartera prema Dubrovniku, planovi “Turkish Airlinesa” su širiti se uz Zagreb i prema Splitu izravnom linijom s Istanbulom, pa bi tako gosti u 2011. godini slijetali na dubrovački, a odlazili kući sa splitskog aerodroma i pri tome bi obilazili cijelo područje južne Dalmacije.

piše RUŽICA MIKAČIĆ

Marina za megajahte

Turska tvrtka ‘Dogus’ je s ‘Nautičkim centrom Prgin’ počela gradnju prve marine za megajahte u šibenskoj Mandalini, vrijedne 17 milijuna eura. Marina će primati 79 megajahti od 100 metara, a gradit će se i hotel sa 200 kreveta.

Izvrsni gosti

Turci su izvrsni gosti i svi smo presretni što su nam došli. Restorani su puni, a odlični su potrošači, piju najbolja vina i traže morske specijalitete, ali i sve što i svaki drugi europski gost.
Oni znaju što je dobra gastronomija i kamo sreće da nam dolaze cijelu godinu - zadovoljan je Stjepan Perić, predsjednik dubrovačkog Ceha ugostitelja.

Naslovnica Hrvatska