Novosti Crna kronika

Analiza drame na Dalmatini: u Americi vozača koji vozi u suprotnom smjeru gađaju iz helikoptera

Strašan prizor na Dalmatini i prokušane je prometne policajce dobrano uzdrmao.

Frontalan sudar u kojem su dvije osobe izgubile život, a dvije se još uvijek za njega bore, dogodio se na 395. kilometru autoceste Zagreb – Split.

Naime, vozač Golfa 4 bosanskohercegovačkih registarskih oznaka je vozio u krivom smjeru, i to punih dvadeset minuta!

Premda su ga vozila na koja je nailazio upozoravala "amblendovanjem", premda su mu trubili, premda je policija reagirala aktivirajući svetlosnu signalizaciju na cesti, vozač, kako neslužbeno doznajemo stanom prijavljen na splitskoj adresi, nije reagirao. U točno 11.36 sati naletio je na bijeli Audi 5 coupe zagrebačkih oznaka i došlo je do tragedije.

Vozač i suvozačica u Golfu su na mjestu preminuli, a muškarac i žena iz Audija su prevezeni na Odjel hitne kirurgije splitskog Kliničkog bolničkog centra. U bolnici nisu željeli spekulirati o težinama ozljeda stradalih jer se još uvijek nalaze na obradi u operacijskoj sali.

Policijski je očevid završio nešto prije 15 sati, po riječima istražnog suca Županijskog suda u Splitu Stanka Grbavca, autocesta koja je cijelo vrijeme bila zatvorena na potezu Bisko – Blato na Cetini bi nakon čiščenja trebala biti ponovno puštena u promet.

Poginuli par iz, do neprepoznatljivosti uništenog Golfa izvukli su vatrogasci, a vozača i suvozačicu u Audiju od sigurne smrti spasili su najvjerojatnije zračni jastuci kupea.

Ono što ljude čudi u cijeloj ovoj strašnoj priči jest kako je vozač mogao toliko kilometara preći, a da i ne nasluti kako se nalazi u krivoj traci? Pretpostavka jest kako je na Dalmatinu ušao još na Ravči ili pak na čvoru Zagvozd.

Naime, prvi poziv u pomoć kojeg je od jedne vozačice, što je vozila u smjeru Dubrovnika, zaprimio Centar 112 stigao je u 11 sati i 15 minuta. Uspaničena žena je pokušavala objasniti kako se upravo mimioišla s vozilom koje juri više od 120 kilometara na sat prema Splitu.

- Odmah po primitku poziva smo aktivirali i upozorili HAK, policiju, vatrogasce i Hitnu pomoć, silno mi je žao što nismo uspjeli zaustaviti fantomskog vozača prije tragedije, rekao nam je voditelj Centra 112 Petar Škorić.

A poziva je, doznajemo, bilo više od dvadeset.

- Naravno da su ljudi zvali u panici, možete zamisliti kakav je šok kada mirno vozite, a odjednom vam u susret stigne vozilo u punoj brzini - kazuje Škorić.

Čudno je kako je poginuli vozač mogao voziti toliko dugo ne primjećujući da mu je susjedna traka za suprotni smjer na desnoj, umjesto lijevoj strani. Naravno, to je odmah potaknulo priče o namjernom ulasku, o fantomskom vozaču.

Naravno da sada svi brinu je li možda ipak kriva signalizacija. No, uvjeravaju nas iz HAC-a kako se pravi ulaz na autocestu posve sigurno ne može pogriješiti. Sve table i sva upozorenja su postavljene na više mjesta i do dva kilometra prije skretanja i ulaska.

Da li je razlog stradavanju bio namjeran ili pak potaknut umorom i dekoncentriranošću doznati ćemo po završetku istrage.

Milena budimir / epeha / FOTOGALERIJA: JAKOV PRKIĆ / CROPIX

U Americi bi vozača gađali iz helikoptera

Zbog stravične nesreće na autocesti A1, između čvorova Bisko i Blato, koju je izazvao vozač staroga “golfa”, nakon što je više od 20 km vozio u suprotnom smjeru, mnogi se ponovno pitaju - koliko su sigurne naše autoceste, koje mnogi nekritički hvale i zbog kojih smo se zadužili za sljedeća pokoljenja.

Treba odmah zaključiti - krivac je vozač, a krivnja je tolika i takve prirode da bi je, prije prometnog i pravosudnog stručnjaka, trebao analizirati - psihijatar.

Naime, ekstremno neodgovorni je vozač, da bi uopće došao u situaciju voziti dvadeset kilometara u suprotnom smjeru, morao najprije napraviti najmanje dva teška prekršaja - prijeći preko pune linije i ući u krivi smjer, ignorirajući znak zabrane prometa u jednom smjeru (B04).

No nakon toga, čak i ako je bio pijan, vozač je tijekom 20-kilometarske vožnje na više načina mogao utvrditi da se kreće krivim smjerom.

Dva suprotna traka i središnja zaštitna ograda nalazili su mu se s desne, umjesto s lijeve strane, zaustavni trak bio je nelogično s lijeve, umjesto desne strane, a i tri prometna znaka koja je mimoišao bila su mu okrenuta naopako.

Takvi se slučajevi, nažalost, ne mogu potpuno spriječiti te se povremeno događaju svuda u svijetu, kao što se ne može spriječiti da bilo tko, na bilo kojem neboderu, mostu ili vijaduktu skoči i počini samoubojstvo. Koliko je takva situacija ekstremno pogibeljna, pokazuje i procedura američke policije, koja u helikopterskom presretanju takvog vozila ima odobrenje za otvaranje vatre čim ga nacilja, ovisno o prosudbi, čak i prije prve zvučno-svjetlosne obavijesti.

Naime, pokolj može nastati doslovce u prvoj sljedećoj sekundi. To nas ipak potpuno ne amnestira odgovornosti, jer se može, a nakon ovoga i mora, unaprijediti barijerna i signalna zaštita. Na svim mjestima gdje se može prijeći puna linija i ući u pogrešan smjer, potrebno je postaviti signalne stupiće. Na priključnim cestama, iza mjesta gdje je postavljen znak zabrane prometa u jednom smjeru, treba postaviti znakove obavijesti da se vozi u suprotnom smjeru. Takvi, nestandardni pravokutni znakovi, s ispruženim dlanom i oznakom HALT-FALSCH, česti su u Austriji i Njemačkoj.

Takve znakove na svakom kilometru treba postaviti na autoceste. Postoje i aktivni elektronički sustavi sa senzorima, koji bilježe takva vozila i uzbunjuju sustav. Elektronička signalizacija, postavljena na većem dijelu naših prometnica, ima nužne preduvjete za to. Naravno, i policija treba biti aktivnija, jer da je uspjela zaustaviti pomahnitalog vozača “golfa”, tragedija bi se izbjegla.

PROMETNI EKSPERT Dr. žELJKO MARUŠIĆ

    

Naslovnica Crna kronika
Page 1 of 14FirstPrevious[1]2345678910Last