Novosti Biznis

tko bi to razumio...

Jesu li Hrvati baš toliki mazohisti? Skoro svi vozači otišli u taksiste, a plaće im najmanje u državi?! Iznenadit ćete se kolike su prihode ovi poduzetnici lani prijavili Fini i koji su najjači igrači na tržištu

tko bi to razumio...

Čovjek bi, kad vidi koliko se taksi vozila "nakotilo" po našim cestama, pomislio da je u pitanju jako isplatljiv i dobro plaćen posao, ali službene brojke ne govore tome u prilog. Međutim, Finanijska agencija je analizirala poslovanje poduzetnika u djelatnosti taksi službe u Hrvatskoj i došla do stvarno iznenađujućih podataka. 

Ustanovili su kako je kod poduzetnika u djelatnosti taksi službe prosječna plaća njihovih radnika 2018. bila je niža nego 2007. godine kada su se tek rijetki Hrvati vozili taksistima, a turista je bilo neusporedivno manje. Ne pucajte u glasnika, to su službeni podaci.

I nije, doduše, u pitanju strašan pad plaće, svega 0,6 posto, ali taj dio bi još nekako mogli razumjeti.

No, tek ovo sad zvuči kao znanstvena fantastika: dakle, u 2018. godini prosječna mjesečna obračunata neto plaća taksista u Hrvatskoj iznosila je 2.209 kuna i bila 60,5 posto manja u odnosu na prosječnu plaću zaposlenih na razini svih poduzetnika u Hrvatskoj. Državni je prosjek, naime, 5.584 kuna, što je za 4 posto više u odnosu na 2017.

To su, napomenimo još jednom, službeni Finini podaci, to je ono što poduzetnici prijave poreznicima.

Vozač koji je zaspao za volanom i izazvao nesreću ponovno 'otvorio' dušu: Sve mi je prisjelo. Vozio sam za Uberovog splitskog partnera 80 sati tjedno, a zaradio manje od 1500 kuna

Što je svim tim ljudima da nerijetko napuštaju i solidno plaćene poslove i okreću se taksiranju kad su plaće u tom sektoru tako bijedne?! Zašto se stalno i stalno otvaraju nova poduzeća kojima je u opisu posla taksi služba?

Naime, u posljednjih 12 godina, od 2007. do 2018., broj poduzetnika u ovoj djelatnosti porastao je s 18 na 838! Zanimljiv je i podatak da je 2007. godine u Hrvatskoj bilo samo 44 (slovima: četrdeset i četvero) zaposlenih taksista. Taj broj je do prošle godine narastao na 1.404 ljudi!

Ovdje valja napomenuti kako u ovim brojkama nema nekoliko tisuća Uberovih partnera vozača (koje svi laički zovemo taksistima, jer u stvari rade isto ono što i taksisti- prevoze putnike od točke A do točke B. A razlog zbog kojih ih nema u ovoj priči jest činjenica da, kaže Fina, pretežita djelatnost društva Uber Croatia d.o.o. nije taksi služba, nego Uber spada pod agenciju za promidžbu 

No, dobro, ovo ostali obični igrači na taksi tržištu su u 2018. godini ostvarili najveći ukupan prihod u iznosu od 208,2 milijuna kuna, ali i najveći ukupan rashod u iznosu od 206,2 milijuna kuna. Ostvarili su neto dobit od 791.000 kuna. To je još i dobro, jer su im prethodne dvije, 2016. i 2017. završile s neto gubitkom...

Najveći ukupan prihod u 2018. godini ostvario je zagrebački Eko prijevoz (13,4 milijuna kuna), slijedi Antonela prijevoz (Zagreb), Mirage (Dubrovnik), Mato Grgić Prijevoz (Lučko), te Eko taxi (Zagreb).

Ovdje treba napomenuti da pretežita djelatnost društva Uber Croatia d.o.o. nije taksi služba, nego je ova tvrtka registrirana kao agencija za promidžbu, pa zato rezultati ovoga društva nisu uključeni u rezultate poduzetnika u djelatnosti taksi službe.

Najviše poduzetnika je u Zagrebu

Promatrano na razini županija, lani je najviše poduzetnika iz djelatnosti taksi službe imalo je sjedište u Gradu Zagrebu (334), Primorsko-goranskoj (125) i Osječko-baranjskoj županiji (96).

Značajan rast zaposlenih ostvaren je u 2011. godini kada je porastao gotovo sedam puta u odnosu na 2010. godinu. Utjecaj na rast zaposlenih imala su četiri poduzetnika koji su 2011. godini imali 431 zaposlenog.

To su AUTOPRIJEVOZ OLIVA d.o.o. (138 zaposlenih), CAMMEO d.o.o. (120 zaposlenih), MV PRIJEVOZ d.o.o. (100 zaposlenih) i AUTOPRIJEVOZ MODEM d.o.o. (73 zaposlena). Najviše zaposlenih u 2018. godini bilo je u društvu EKO PRIJEVOZ d.o.o. (70 zaposlenih).

Naslovnica Biznis