Novosti Biznis

POMIČU GRANICE

'Zašto Split ne bi bio kao San Francisco?': ova mlada ekipa vrlo je utjecajna u splitskoj tehnološkoj zajednici, rade uglavnom na stranom tržištu, ali imaju i velike planove za svoj grad

POMIČU GRANICE

S devet zaposlenih "Agilo" je mala tvrtka, ali ova dizajn & tehnološka agencija ima velik utjecaj u splitskoj tehnološkoj zajednici.

Čak 95 posto poslovanja čini izvoz, ali osnivač i direktor "Agila" Toni Trivković i Ante Primorac, voditelj tehničkog razvoja, kazat će da ovdje žele stvoriti što bolje okruženje za ljude u IT branši.

– "Agilo" znači da smo agilni (samo smo u nazivu izostavili slovo n). Mi smo tvrtka koja je spremna mijenjati se, koja se prilagođava potrebama tržišta i koja nastoji pomicati granice kako bismo za naše potrebe i potrebe klijenata dobili što veću vrijednost – kazuju nam njih dvojica nakon što su, zajedno s kolegicama i kolegama, odradili mali photo-session pred kamerom našeg Pauna Paunovića u novom, vlastitu prostoru, u koji su se uselili ovih dana.

"Agilo" se bavi brendingom tvrtki i digitalnim dizajnom, izrađuje web-stranice, web i mobilne aplikacije, a dio "Agila" je i brend "Slicejack", kao tehnički partner kojeg je Trivković ranije pokrenuo. Njegovi su klijenti u Bostonu, Amsterdamu, Londonu... Neki od njih su izlistani na Newyorškoj burzi. Rade uglavnom na stranom tržištu, ali imaju i lokalnih projekata. Uvijek su spremni raditi s onima koji znaju što žele.

– Sa svim našim partnerima u svijetu poznajemo se na osobnoj razini, putujemo k njima, oni dolaze ovamo. Projekt-menadžer iz Bostona bio je našem djelatniku na piru, partner iz Londona došao je na otvorenje ureda – kazuje Toni i priča kako projekti dolaze, ali žele rasti s ljudima koji dijele iste vrijednosti, s onima koji posao grade oko života. To je i jedan od razloga zašto je postao poduzetnik. Ponosan je, ističe, što je u ovih sedam godina koliko se "Agilo" razvija samo jedan zaposlenik otišao. Uvijek su spremni zaposliti i nove ljude, i sada su u potrazi za novim kvalitetnim kadrom koji bi se pridružio ovoj ekipi. Prosječna dob zaposlenih u "Agilu" je oko 25 godina. Ima ih iz Splita, Metkovića, Makarske, Duge Rese...

– Meni kao vlasniku tvrtke uvijek je bitno vjerovati ljudima i znati da će donijeti pravu odluku kad ih nitko ne gleda. Svi su bitni, njihov glas se čuje. U radu s klijentima svatko od njih može pokazati svoju osobnost. Stopostotno povjerenje utječe na raspoloženje ljudi i njihovo samopouzdanje. Imaju i fleksibilno radno vrijeme, ne moraju mene pitati hoće li i kada doći na posao ili će raditi iz kuće – ističe Toni Trivković.

On sam je još u srednjoj školi počeo raditi kao freelancer (web developer), upisao je i Ekonomiju, ali je pauzirao zbog posla i ubrzo pokrenuo svoju tvrtku. U to vrijeme, u rujnu 2008., pokrenuo je i OpenCoffee Split, počelo je sa šest članova, danas ih ima 800. Tada je još radio iz spavaće sobe, otkrio je da postoji OpenCoffee koncept koji je u Londonu pokrenuo Saul Klein, jedan od osnivača Skypea, i odlučio je pokrenuti takvo okupljanje ljudi iz IT sektora u Splitu. Dosad je takvih susreta održano više od stotinu.

Ante Primorac dodaje kako ima dosta meetupova danas, ali OpenCoffee kroz svoj sadržaj i poduzetničke priče daje bolju vrijednost. Znanje treba dijeliti, naglašava Toni, a kroz ove susrete u kojima se razmjenjuju iskustva upravo se to čini.
Isto to postižu kroz Split Tech City, prvo formalno udruženje splitske tehnološke zajednice, osnovano u veljači 2016., kojemu je Trivković predsjednik.

Danas okuplja 30 tvrtki, 15 pojedinaca i pet udruga. Kroz tu udrugu, ovdašnji IT stručnjaci rade na međusobnom povezivanju i jačanju zajednice, ali i na stvaranju imidža Splita ne samo kao grada turizma već i tehnologije, u kojem se može dobro živjeti i raditi na stranim tržištima.

– Split može postati regionalno središte tehnologije kao San Francisco u Americi, da ovamo dolaze ljudi iz cijele Hrvatske i pokreću svoje tvrtke ili rade za lokalne. Tijekom godine u Splitu bude dosta digitalnih nomada, a u Split Tech City javljaju nam se i investitori zainteresirani za otvaranje novih radnih mjesta. Mi uzimamo neke stvari zdravo za gotovo, a iz njihove perspektive imamo velike prednosti u načinu života. Jedan čovjek koji živi u inozemstvu i vidi te prednosti rekao nam je da bi Hrvatska trebala uvesti "zlatnu vizu" po uzoru na neke zemlje za one investitore koji dosta investiraju i zapošljavaju ljude – kazuju naši sugovornici.

Naslovnica Biznis