Novosti Biznis

nova generacija

Što točno rade influenceri i zašto Hrvate tako ljuti njihov uspjeh? 'Tupavi plebs se buni jer djeca zarađuju na internetu, ali oni neće ovisiti o politici i uhljebljivanju. Samo nebo im je granica'

nova generacija
'Tupavi plebs se buni jer djeca zarađuju na internetu!? Oni cijene samo prava socijalistička zanimanja iz prošlog stoljeća, kao, recimo, pomoćni alatničar', britko je komentirao Bauer na Facebooku

U emisiju "Nedjeljom u dva" Aleksandar Stanković pozvao je biznismene iz virtualnog svijeta, tzv. influencere, i navukao na sebe bijes javnosti.

Kakvi influenceri, youtuberi, koga oni zanimaju i komu uopće trebaju ti prodavači magle? Takve su, otprilike, bile reakcije na goste Stankovićeve emisije koji su objašnjavali TV publici kako se zarađuje koristeći nove medije i kakve se sve šanse za materijalni i ini probitak nude na internetu.

Thomas Bauer, naš poznati copywriter i vlasnik tvrtke "Grizli komunikacije", jedan je među rijetkima koji je argumentirano stao u obranu novinara Aleksandra Stankovića i koji misli da je zadnja tema njegove emisije pogođena.

"Raja se ruga influencerima i youtuberima. Sjećam se 80-ih kad smo se rugali i smijali Amerima koji se kupaju u “dresovima”. Naime, tada su nam te kupaće izgledale kao donji dio nogometnog dresa. A mi smo se svi kupali u onim slip Speedo gaćama. Danas to nije tako. Naučili smo od Amera da “dres” nije loš za kupanje.

Tupavi plebs se buni jer djeca zarađuju na internetu. Oni cijene samo ona prava socijalistička zanimanja iz prošlog stoljeća, kao, recimo, pomoćni alatničar. Ko je vidio bavit se poslom koji ljudi dobrovoljno honoriraju. Trebala bi to država malo bolje regulirat", napisao je Bauer na Facebooku.

U trenutku se u virtualnom svijetu rasplamsala rasprava pro et contra. Bauera smo kontaktirali dan poslije, da hladne glave komentira za novine ono što je o Stankovićevoj emisiji napisao na netu.

Na globalnom tržištu

- Glupo je prema pojedincima ocjenjivati sve one koji danas imaju svoju publiku na internetu i od toga pristojno žive, zarađuju. Ne ulazim u odabir gostiju, možda je on mogao biti i drugačiji, to je stvar autora emisije, ali je tema bila apsolutno na mjestu.

Govorilo se o sadašnjosti i budućnosti, a ne o prošlosti, o ustašama i partizanima - kaže Bauer, i objašnjava da je nova zanimanja koje je proizvela digitalna revolucija glupo promatrati isključivo kroz ljude koji na internetu nude šund sadržaje.

- A, opet, neki su tako počeli, da bi se s vremenom uozbiljili, naučili poslu, i sad imaju karijeru, nude interesantne i korisne savjete, vezali su za sebe velike sponzore. Evo vam dobar primjer...

Nedavno sam kupovao automobil i sve što sam trebao saznati o tome našao sam začas na internetu jer se netko sjetio ponuditi ljudima takve informacije i tu, naravno, pronašao svoj materijalni interes. Meni je pritom uštedio novac jer nisam morao kupovati specijalizirane časopise, ali i dragocjeno vrijeme - kaže naš sugovornik, koji je siguran da će poduzetništvo vezano uz internet nadvladati sve ostalo.

Nije daleko trenutak kad će klasični načini komunikacije nestati kao jedrenjaci pred parobrodima, a parobrod je u ovom slučaju - internet, koji je brži kanal komunikacije od svega što smo do sada od medija upoznali.

- I koji vam, što je najbitnije, omogućava da budete na globalnom tržištu, a ovi mladi ljudi koje je Stanković predstavio su upravo to - poduzetnici koji traže svoju publiku, sponzore koji će honorirati njihov rad i njihove suradnike diljem svijeta.

I naravno da kao takvi neće svi uspjeti, kao što ni u "stvarnom" svijetu ne uspije svaki poduzetnički pothvat, ali to što su oni pričali o svojim poslovima kod Stankovića govori vam o trendovima, o tome da je na sceni jedna nova generacija koja korespondira s modernim svijetom i koja kao takva neće biti ovisna o domaćoj politici, državnim službama i uhljebljivanju - veli Bauer.

Od zabave do posla

A da je tome tako, veli, vidi se iz same disperzije novca kad je u pitanju marketing, a koja je na djelu posljednjih godina.

- Novac koji je prije isključivo odlazio na print i televiziju, sada se disperzira i prema digitalnim kanalima oglašavanja. Naime, stvari su se promijenile utoliko što mladi ljudi više ne traže da im se sadržaji bilo kakve vrste serviraju.

Tako, recimo, i televizijski, što znači da ne čekaju što će im se na kojem TV kanalu emitirati, prikazati odlukom urednika ili novinara, nego sami na YouTubeu ili Netflixu biraju što će i u kojem trenutku gledati.

I to vam je ta bitna promjena koju su shvatili ti naši poduzetni klinci, koji na svojim YouTube kanalima pokušavaju doći do publike, a dio njih uspijeva tu zabavu s vremenom pretvoriti u posao - kaže Bauer, koji je siguran da će današnji tinejdžeri, u odnosu na njihove roditelje, biti puno manje izloženi korupciji, nepotizmu i političkoj ovisnosti kad je u pitanju osiguranje životne egzistencije.

- Ne tvrdim, dakle, da će svi uspjeti u internet svijetu, ali oni koji uspiju, a takvih je svakim danom sve više, angažirati će i zapošljavati one druge koji se sami nisu mogli probiti, ali su zato stekli dovoljno znanja, vještina i iskustva da ih unovče na virtualnom tržištu rada.

Naime, kako gledanost i marketinški potencijal svakog od tih influencera raste, tako on ima potrebu zaposliti što više snimatelja, montažera, dizajnera... jer mu je cilj da krajnji proizvod bude što bolji kako bi povećao broj pregleda, klikova, i samim time povećao profit.

Što se jezika komunikacije tiče, ako se poduzetnici na internetu koriste hrvatskim, u startu im je otvoreno tržište cijele bivše države, a ako je engleski u pitanju, onda im je cijeli svijet na dlanu - objašnjava Bauer, te podvlači da je takvim projektima samo nebo granica.

Bolji od Mamića

Zanimanja budućnosti već "niču" oko nas, samo ih trebamo biti spremni prepoznati i uključiti se u svjetske tokove.

- Oni kojima su zasmetali Stankovićevi gosti u posljednjoj emisiji složit će se sigurno da su svakako bolji izbor od, recimo, jednog Zdravka Mamića koji je također gostovao u "Nedjeljom u dva", a od kojeg nismo imali što naučiti.

Nas su, dok smo bili klinci, s televizije okupirali temama Drugog svjetskog rata, Neretvom i Sutjeskom, a bilo nam je kroz tu priču o ratu indirektno servirano i puno nasilja, pa su teme kojima se danas bave mladi na internetu, ma koliko neke od njih bile trivijalne, ipak puno prihvatljivije u odnosu na ono što se nama nekada prikazivalo - zaključuje Bauer.

 

Naslovnica Biznis