Novosti Biznis

autohtono i autentično

Prvi Kongres obiteljskih i malih hotela: konkurentni, posebni i prepoznatljivi

autohtono i autentično

'Obiteljski i mali hoteli imaju iznimno veliku ulogu jer promoviraju ono autohtono i autentično, pokreću promjene i unaprjeđuju cjelokupnu hotelsku industriju te zaista vjerujem da investicija u njih čini i jedan od temelja održivog razvoja hrvatskog turizma. Turisti sve više traže odmor prilagođen njihovim konkretnim željama i potrebama. Upravo zbog toga mali i obiteljski hoteli sve više dobivaju na značaju jer nude specifičan turistički proizvod te su vrlo važni za privlačenje dodatnog segmenta turista u našu zemlju, i to tijekom cijele godine. Kako je većina malih i obiteljskih hotela visoke kategorije, jačanje ovog segmenta ponude izuzetno je važno za jačanje konkurentnosti hrvatskog turizma', izjavio je ministar turizma Gari Cappelli na prvom Kongresu obiteljskih i malih hotela i onih koji će to postati u zagrebačkom hotelu Westin.

Da su obiteljski i mali hoteli posebni i prepoznatljivi slaže se i direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

- Obiteljski i mali hoteli predstavljaju segment koji značajno pridonosi bogatstvu i raznolikosti ukupne smještajne ponude naše zemlje. Karakterizira ih efikasnost u poslovanju, autohtonost i autentičnost, te osobni pristup gostu. Hrvatska turistička zajednica nastavit će provedbu kvalitetne promocije obiteljskih i malih hotela na ključnim emitivnim tržištima, posebice na tržištima Njemačke, Austrije, Velike Britanije, ali i SAD-a i Koreje čiji gosti posebno preferiraju ovaj vid smještaja - naglasio je direktor HTZ-a.

Iako u ukupnim hotelskim kapacitetima čine svega deset posto, za razliku od primjerice Austrije, Italije i Grčke gdje ih je 80 posto, obiteljski i mali hoteli ponudom, sadržajima i kvalitetom odavno su premašili konkurenciju. Hrvatska danas broji oko 400 malih obiteljskih hotela, dok ih Italija ima 23 tisuće, a Grčka i Austrija po deset tisuća.

- Iza obiteljskih i malih hotela dobra je turistička godina. Zabilježili smo rast prometa, bolju popunjenost u pred i posezoni i to su trendovi koji na s vesele i ohrabruju. Unatoč dobrim rezultatima zadnjih godina rasli su troškovi poslovanja. Kako bi se održala postojeća profitabilnost štedi se i racionalizira na sve načine - kazao je Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela koja broji dvjestotinjak članova.

Više od 50 posto članova imaju hotele sa četiri i pet zvjezdica, a 40 posto s tri zvjezdice. Najviše je hotela, članova Nacionalne udruge – njih 33 posto smješteno u Splitsko-dalmatinskoj županiji, 16 posto u Primorsko-goranskoj, 13 u Istarskoj, slijedi Šibensko-kninska s 11 posto…

Posebno priznanje 'Slobodnoj'

Na svečanom dijelu Kongresa malih i obiteljskih hotela  u zagrebačkom hotelu Westin, uz sudjelovanje oko 200 hotelijera i predstavnika državnih institucija, posebna priznanja dodijeljena su najzaslužnijima za podršku toj udruzi u proteklih 15 godina.

Priznanje je dobila Slobodna Dalmacija za veliki doprinos promociji obiteljskih hotela u proteklih 15 godina, posebno kroz projekt Adrian, kojim se već 12 godina potiče i promovira poduzetnike na tu vrstu usluge u turizmu.

Priznanje je primio predsjednik Uprave Slobodne Dalmacije Miroslav Ivić.

Isto priznanje dobio je pomoćnik ministra turizma Robert Pende te dugogodišnji predsjednik Uprave HBOR-a Anton Kovačev.

Zahvalnice za pomoć radu udruge dobili su ministar Gari Cappelli i direktor HTZa Kristjan Staničić.

Na panel diskusiji o brendiranju malih i obiteljskih hotela u okviru kongresa sudjelovala je Ivana Vladović, direktorica marketinga Slobodne Dalmacije.
 

Naslovnica Biznis