Novosti Biznis

zlatna kuna

'Dalmatinsko gospodarstvo kontinuirano raste!': predsjednica Županijske gospodarske komore oduševljena rezultatima, evo koje dalmatinske tvrtke bilježe najveće uspjehe

zlatna kuna

Na kraju poslovne 2018. godine, a povodom dodjele priznanja HGK Županijske komore plakete "Zlatna kuna" razgovarali smo s Mirjanom Čagalj, vršiteljicom dužnosti predsjednika Županijske komore Split, potpredsjednicom HGK-a za graditeljstvo, promet i veze i predsjednicom Foruma jadransko-jonskih gospodarskih komora.

Jeste li zadovoljni rezultatima dalmatinskoga gospodarstva u ovoj godini?
– Vrlo smo zadovoljni jer su gotovo svi pokazatelji poslovanja županijskih tvrtki u 2017. godini zabilježili rast u odnosu na prethodnu godinu. Naime, financijski rezultat je pozitivan te je povećan za više od 27 posto u odnosu na 2016. godinu, što je uistinu odličan rezultat.

Kakvi su trendovi, što vam se čini najznačajnije?

– Trendovi su pozitivni, zadnjih nekoliko godina imamo situaciju u kojoj gospodarstvo kontinuirano raste. Naravno da vrlo značajnu ulogu u tome ima turizam, ali posebno nam je drago što su pozitivni turistički rezultati utjecali i na rast

Problem manjka radne snage je evidentan. Kakva su moguća rješenja?
– Manjak radne snage je problem cijele države, pa tako i naše županije, posebice u djelatnostima graditeljstva, turizma i ugostiteljstva, prerađivačkoj industriji i brodogradnji. Kao kratkoročno rješenje se nametnulo povećanje kvota dozvola za zapošljavanje stranaca, no dugoročno rješenje problema HGK vidi kroz dualno obrazovanje te prilagodbu upisnih kvota u srednje škole koje će pratiti potrebe gospodarstva.

Na županijskoj razini smo inicirali potpisivanje Sporazuma o suradnji s Gradom Splitom, Splitsko-dalmatinskom županijom i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje Split na temu zajedničkih aktivnosti na povećanju vidljivosti i popularizaciji deficitarnih zanimanja. Fleksibilnost obrazovnog sustava je ključ, osobito jer će se u narednim desetljećima zanimanja koja sad poznajemo u velikoj mjeri izmijeniti, te se procjenjuje da oko 40 posto sadašnjih zanimanja više uopće neće postojati, no pojavit će se nova radna mjesta s naglaskom na IT sektor.

Kakva su poslovna očekivanja u 2019. godini?
– Očekujemo da će se trend rasta nastaviti i u 2019. godini, a HGK će i dalje pratiti i osluškivati svoje članice i njihove probleme kako bi se poboljšali uvjeti i stvorio što kvalitetniji okvir za njihov rad.

Što biste izdvojili iz rada HGK-a u ovoj godini na izmaku?
– Mnogo je aktivnosti i projekata realizirano, ali bih izdvojila naš angažman na rješavanju gorućeg pitanja nedostatka radne snage koja je rezultirala povećanjem kvota za zapošljavanje, što je omogućilo da se realiziraju brojni poslovi čija je realizacija bez toga bila vrlo upitna. Istaknula bih i rad na koordinaciji projekta uspostave željezničke linije između zračne i trajektne luke.

Također smo ove godine organizirali prvi zajednički Forum jadransko-jonskih gospodarskih komora, gradova i sveučilišta u Splitu, te se povezali i s dunavskom regijom potpisivanjem Memoranduma o razumijevanju s Udruženjem gospodarskih komora Podunavlja. Fokus je bio i na projektima financiranim iz EU fondova, razvili smo šest projekata koje prijavljujemo na Interreg IPA CBC Hrvatska – BiH – Crna Gora za koje vjerujemo da će sljedeće godine krenuti i u realizaciju.

Veliki uspjeh inovativnih navlaka

Danira Glavinić, suvlasnica je obrta FABIJANOVIĆ koji svoju djelatnost dijelom temelji upravo na inovaciji gđe Glavinić pod nazivom "Izmjenjive navlake za ogradu dječjeg krevetića".
Ove zaštitne navlake se proizvode i prodaju pod brendom DADA&ROCCO, koji je sinonim za cijelu lepezu kvalitetnih i lijepih proizvoda, prepoznatih u Hrvatskoj i izvan nje.
– Za inovaciju "Zaštitne navlake" gđa Glavinić posjeduje patent br. PK20150314 pri Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo Republike Hrvatske;
– za brend DADA&ROCCO posjeduje nacionalni žig br. Z20160072, žig Europske unije br. EUTM 016703911 i međunarodno registrirani žig br. IR 1424913;
– na 27. natječaju za najbolju inovaciju Dalmacije, u organizaciji Društva inovatora DIATUS, ova inovacija je nagrađena srebrnom medaljom u kategoriji Novi proizvodi;
– u listopadu 2015. godine, na Međunarodnoj izložbi inovacija ArCA koja se tradicionalno održava u Zagrebu, inovacija je nagrađena srebrnom medaljom.
Projekt Dada&Rocco – razvoj proizvodnog procesa sufinancirala je Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Sofrver za ljudski potencijal

HR Cloud je softverska kompanija koja u Hrvatskoj posluje šestu godinu. Zapošljavaju 40-ak stručnjaka koji osmišljavaju i izrađuju softver u domeni upravljanja ljudskim kapitalom. Njihovi proizvodi osmišljeni u Hrvatskoj koriste se diljem svijeta, a glavno tržište su im Sjedinjene Američke Države.
Veseli ih suradnja s lokalnom zajednicom, pa su sa svojim predavačima poduprli brojne konferencije i edukativne programe.
Odnedavno je HR Cloud svoje proizvode sa svjetskog tržišta ponudio i u Hrvatskoj, te s njima daje podršku lokalnom turističkom i IT sektoru.

AD Plastik Grupa radi za cijeli svijet

"AD Plastik grupa" multinacionalna je kompanija za razvoj i proizvodnju automobilskih komponenti sa sjedištem u Solinu, a svoje proizvodne pogone ima na osam lokacija u pet zemalja. Osim tvornice u Solinu, proizvodni pogoni nalaze se u Zagrebu, Rusiji, Srbiji, Mađarskoj i Rumunjskoj.
Najveći su proizvođač plastičnih komponenti za automobilsku industriju u Hrvatskoj i jedan od najvećih u Istočnoj Europi. Njihovi se proizvodi nalaze u vozilima najvećih svjetskih proizvođača automobila, poput Renault grupe, PSA grupe, FCA grupe, VW grupe, Suzukija, Bentleyja, Toyote, Nissana, Forda, Opela, BMW-a, Dacie, Daimlera, VAZ-a, GM-VAZ-a, Daewooa, Mitsubishija i mnogih drugih.
Sa svojim kupcima surađuju od početka do konačnog proizvoda, koristeći pritom suvremene alate i tehnike te primjenjujući specifična stručna znanja, vještine i iskustvo. Kontinuiranim unaprjeđenjem istraživanja i razvoja proizvodnih procesa, inovativnim i kreativnim idejnim rješenjima doprinose kvaliteti automobila današnjice. Dugogodišnje iskustvo i opstanak u automobilskoj industriji potvrđuju njihov status pouzdanog i kvalitetnog partnera na panelu svjetski priznatih proizvođača automobila.
Svoju karijeru u "AD Plastik grupi" trenutno razvija više od 2900 zaposlenika, a zaposlenost se svakim danom povećava. Zaposlenici svojim znanjem, iskustvom, iznimnom stručnošću, motiviranošću i predanim radom kompaniju čine uspješnom.
Kvalitetno i stabilno poslovanje na zadovoljstvo svih dionika, dugoročna je strategija "AD Plastik grupe".

Tommy - lider na tržištu

"Tommy" d.o.o. utemeljen je 1992. godine kao tvrtka čija je temeljna djelatnost trgovina. Od osnutka pa do danas tvrtka je u privatnom vlasništvu.
Dinamičan razvoj poslovanja i rast prihoda uglavnom su generirani organskim rastom, kao rezultatom intenzivnih investicijskih ulaganja u povećanje broja prodajnih mjesta i logističkih kapaciteta. Na rast tvrtke i povećanje tržišnog udjela djelomično su utjecale i akvizicije pojedinih regionalnih trgovačkih lanaca u proteklom razdoblju. "Tommy" je danas najveći gospodarski subjekt u Dalmaciji i tržišni lider u djelatnosti maloprodaje.
U 2017. godini "Tommy" je bio među 25 najvećih hrvatskih tvrtki i šesti maloprodajni lanac po kriteriju ukupnog prihoda.
Ukupni prihod tvrtke u 2017. godini iznosio je 2.700.434.763 kn neto, što je povećanje od 14,31 posto u odnosu na prethodnu godinu. U 2018. godini očekuje se dodatno povećanje prihoda, kao i povećanje tržišnog udjela na nacionalnom tržištu. Godinama se poslovanje tvrtke kontinuirano povećava kao i profitabilnost i efikasnost poslovanja, na čemu se u velikoj mjeri temelji njihov investicijski i razvojni potencijal.
Samo u protekloj godini investirali su više od 160 milijuna kuna u širenje prodajne mreže te razvoj i unaprjeđenje tehnologije poslovanja. Prodajna mreža "Tommyja" obuhvaća više od 200 prodajnih mjesta, na području devet županija, koje dnevno posjeti više od 300.000 kupaca.
Poslovna filozofija "Tommyja" temelji se na potpunoj prilagodbi tržištu i potrošačima, njihovim potrebama, navikama i željama. Tvrtka zapošljava više od 4000 zaposlenika, s povezanim društvima i više od 4500, što ih čini najvećim poslodavcem u južnoj Hrvatskoj. "Tommy" kontinuirano ulaže i u razvoj ljudskih potencijala, kako bi svim zaposlenicima osigurao dobre radne uvjete i stimulativno radno okruženje, te smo u tom pogledu jedan od najpoželjnijih poslodavaca.
Značaj tvrtke u gospodarstvu, posebno na lokalnoj razini, iznimno je velik. Strateški su orijentirani na suradnju s domaćim proizvođačima, posebno s malim i srednjim dobavljačima iz područja poljoprivredne i prehrambene proizvodnje, i na nacionalnoj ali posebno na lokalnoj razini.
"Tommy" se orijentira i na povezivanje s proizvodnim tvrtkama s kojima je strateški vezan, te daje potporu daljnjem razvoju tih kompanija i osigurava stabilan plasman njihove proizvodnje, ali i sebi osigurava kontrolu nad nabavnim lancem, prvenstveno u pogledu kvalitete, te učinkovitijeg poslovanje. Tako je "Tommy" strateški povezan s tvrtkama "Petason" i "Bobis".
Društveno odgovorno poslovanje jedna je od strateških odrednica njihova poslovanja, pa je "Tommy" sponzor i donator brojnih sportskih klubova (HNK "Hajduk", MNK "Split", KK "Split", KK "Zadar"...), kulturnih i društvenih događanja, te institucija i pojedinaca. Nizom ulaganja u razvoj poslovanja "Tommy" primjenjuje tehnološka rješenja koja doprinose održivom razvoju i posebno očuvanju okoliša.
U sljedećem razdoblju usredotočeni su na povećanje broja prodajnih mjesta, povećanje zaposlenosti te dodatna ulaganja u razvoj, s ciljem zadržavanja pozicije tržišnog lidera u dalmatinskoj maloprodaji, te daljnjeg povećanja tržišnog udjela u Republici Hrvatskoj.

Bobisov gospodarski procvat

"Bobis" je kao poznata splitska slastičarska tvrtka utemeljen još davne 1949. godine. Bio je najveća slastičarska tvrtka u Dalmaciji te jedan od najpriznatijih proizvođača slastica u bivšoj državi.
Nakon dugogodišnjeg turbulentnog razdoblja uspona i padova posustala tvrtka 2004. godine promjenom vlasništva postaje "Bobis" d.o.o. Temeljna djelatnost tvrtke je proizvodnja kruha, svježih peciva, slastičarskih proizvoda i kolača.
Tvrtka je doživjela gospodarski procvat početkom 2015. godine kada je dotadašnji strateški partner, tvrtka "Tommy" d.o.o., preuzeo vlasničke udjele tvrtke. "Bobis" od tada bilježi evidentan rast, snažno jačanje brenda te ostvaruje sve veću dobit.
Ukupni prihod tvrtke u 2017. godini je iznosio 138.170.943 kn što je značajan porast u odnosu na prethodnu godinu te se očekuje dodatno povećanje prihoda u idućim razdobljima.
Konstantno se radi na preuređenju i širenju maloprodajne mreže prema standardnom rebrendiranju, koja sada pokriva područje od Nina do Dubrovnika. Tijekom 2017. godine je otvoreno 16 novih objekata a u planu je i daljnje širenje, uz stalnu podršku i praćenje vlasnika koji je najveći gospodarski subjekt u Dalmaciji te tržišni lider u djelatnosti maloprodaje.
Tijekom 2017. godine je investirano gotovo 9 milijuna kuna u opremanje novih prodavaonica, proizvodna postrojenja i vozni park.
Tvrtka zapošljava 624 zaposlenika, a zaposlenost je u konstantnom porastu.
U pekarskoj industriji "Bobis" se po prihodu i dobiti svrstava u pet najvećih u Hrvatskoj.
U narednom razdoblju planira se investiranje više od 10 milijuna € u novi proizvodni pogon najviše tehnološke opremljenosti čime će se stvoriti uvjeti za daljnji razvoj i širenje, a cilj je uz konstantnu podršku vlasnika postati jedna od vodećih pekarskih tvrtki u Hrvatskoj.
Društveno odgovorno poslovanje jedna je od strateških odrednica, pa je tvrtka sponzor i donator brojnih sportskih klubova (KK "Split", VK "Jadran"...), kulturnih i društvenih događanja.
 

Naslovnica Biznis