Novosti Biznis

nogomet izaziva emocije

Stručnjakinja za internetski marketing: Ako bude pameti, uspjeh u Rusiji može Hrvatskoj donijeti milijune novih turista. Ugledajmo se na Island...

nogomet izaziva emocije

Hrvatska je ostvarila senzacionalan uspjeh na Svjetskom nogometnom prvenstvu. Na najutjecajnijoj i najpoznatijoj tražili Google milijun ljudi je ukucalo riječ "Croatia". Pojedini turistički stručnjaci kažu da bi uspjeh u Rusiji mogao bitno utjecati i na našu ekonomiju, pogotovo što je internet glavni alat u odabiru destinacije u koju će se putovati.

Stoga smo Ivanu Šulc, stručnjakinju za društvene mreže, marketing (posebno digitalni), internet i tehnologiju, pitali može li Hrvatska profitirati od Svjetskog prvenstva u nogometu budući da se naša zemlja na Instagramu, Facebooku, Twitteru i drugim mrežama spominjala milijunima puta.

– Nogomet ima nevjerojatan utjecaj na ekonomiju, posebno ako je riječ o zemlji čiji tim postiže odlične rezultate na natjecanju. Dobar primjer za to je Island, koji je na Euru 2016. u Francuskoj pobijedio Englesku u nevjerojatnoj utakmici iako su ih svi smatrali autsajderima, a Island se godinama borio s gospodarskom krizom. Nakon pobjede postali su glavna tema razgovora u medijima i na društvenim mrežama, a cijela zemlja je počela bilježiti pozitivan ekonomski rast, od turizma pa do financija i interesa stranih investitora.

Da se vratimo na našu zemlju, svi se sjećamo 1998. godine i trećeg mjesta koje smo osvojili u Francuskoj te koliko je to pomoglo u brendiranju i pozicioniranju do tada gotovo nepoznate zemlje na karti Europe. Govorimo o vremenu u kojemu nije bilo Instagrama, Facebooka i ostalih društvenih mreža, a internet je bio u povojima.

Danas imamo društvene mreže i mogućnost dijeljenja informacija, fotografija i komentara u realnom vremenu, i to dobro iskorištavamo. Spominjanje na društvenim mrežama dovodi do jačanja svijesti o zemlji kao brendu. Milijuni ljudi su čuli za Hrvatsku, velik broj njih će poželjeti doznati nešto više o zemlji i potražiti na internetu gdje se nalazi ako to već ne znaju.

Što se Hrvatska više spominje na društvenim mrežama, Hrvati koji se nađu u drugim zemljama svijeta manje će morati objašnjavati otkud dolaze jer ljudi gledaju nogomet, prate rezultate i podržavaju timove koji se uspiju istaknuti na prvenstvima.

Nogometni uspjeh zaista puno znači, a uz pomoć društvenih mreža i interneta vijesti o uspjehu i dobrim rezultatima brzo putuju u sve dijelove svijeta, što je za jednu turističku zemlju iznimno važno.

Kakve to implikacije može imati na naš turizam?

– Za one koji još uvijek nisu isplanirali ljetovanje i godišnji, činjenica da se sve više spominje Hrvatska u svjetskim medijima može dovesti do odluke da posjete našu zemlju. Kako zbog prirode svog posla komuniciram s ljudima iz cijelog svijeta, već mi se danima javljaju strani kolege koji navijaju za Hrvatsku nakon što su njihovi timovi ispali, a neki, konkretno iz Brazila i Koreje, već imaju rezervirana putovanja koja su isplanirali samo zato što gledaju nogometno prvenstvo i zainteresirali smo ih kao zemlja.

Važno je brendirati se i kontinuirano raditi na razvoju imidža zemlje i na njezinoj promociji, a nogomet nam u tome može samo pomoći. U današnje vrijeme, u moru brojnih informacija, najteže se izboriti za pažnju i nije lako postati popularan na internetu. Nama je to zbog uspjeha naše reprezentacije pošlo za rukom.

Kako bi se to moglo dodatno kapitalizirati, i što bi Hrvatska turistička zajednica u tom smislu mogla napraviti?

– Hrvatska turistička zajednica bi mogla iskoristiti naš nogometni uspjeh za promociju gradova koji su turistički manje eksponirani i popularni, a ništa manje vrijedni od glavnih turističkih destinacija. Puno je naših vrhunskih nogometaša iz turistički poznatih gradova, poput Splita i Zadra, ali svijet je čuo i za Marija Mandžukića koji je iz Slavonskog Broda i Domagoja Vidu koji je rodom iz Našica, a što sigurno nisu turistički popularne destinacije.

Zašto ih onda, preko nogometa i poznatih imena, ne promovirati i pokazati koliko toga mala zemlja poput Hrvatske nudi i u kontinentalnom dijelu, koji je, poput naše obale, prepun prirodnih i kulturnih vrijednosti i ljepota?

Hrvatska turistička zajednica bi svakako trebala iskoristiti svaki trenutak nogometne slave i angažirati nogometaše kako bi ih koristila u promotivne svrhe. Njihova popularnost na svjetskoj razini može nevjerojatno pridonijeti kada je riječ o brendiranju zemlje, privlačenju interesa turista i zarade od turizma.

Bi li se Hrvatska možda trebala reklamirati dodatno na Facebooku i Instagramu?

– Dodatna reklama, posebno na društvenim mrežama, uvijek dobro dođe. Što se zemlja više trudi oko promocije i izgradnje sebe kao brenda i poželjne destinacije te se spominje na više mjesta, logično je da će za nju čuti i veći broj ljudi.

Kada je riječ o turizmu, brojevi govore dovoljno o tome koliko je Hrvatska popularna zemlja. Sada je potrebno održavati tu popularnost i činiti sve kako bi se za zemlju još više čulo i privuklo i one koji do sada nisu imali namjeru provesti kod nas svoj godišnji odmor.

Koliko naš plasman na prvenstvu može utjecati na nečiju odluku da ljetuje ovdje kod nas?

– Kao što sam već rekla, poznajem ljude iz različitih dijelova svijeta koji su upravo zbog prvenstva odlučili posjetiti Hrvatsku jer su veliki zaljubljenici u nogomet i svidjelo im se ono što su vidjeli na terenu, a samim time su se zainteresirali i za Hrvatsku, koja im se trenutačno čini kao idealno mjesto za odmor.

Svjetske televizijske kuće otkupile su prava emitiranja prvenstva koje ljudi prate iz svojih domova neovisno o tome je li njihov nacionalni tim još uvijek u igri ili je ispao.

Kako se prvenstvo bliži kraju, ostaju one najzanimljivije utakmice s najboljim timovima i što postignemo veći uspjeh, više će se o nama pisati, što je odlična promocija i može učiniti čuda što se tiče turizma i podizanja interesa o Hrvatskoj kao destinaciji za odmor. Hrvatska je trenutačno vrlo popularna u svijetu.

Ljudima se sviđa naš nogomet, simpatična predsjednica, na Google Maps pretražuju Hrvatsku i dive se moru i otocima, a sviđa im se i naša zastava koju smatraju egzotičnom. Sve to dijele na društvenim mrežama. Nogomet izaziva emocije kod ljudi. Kvalitetan nogomet, osim emocija, dovodi i do interesa. Taj interes za našu zemlju, nastao baš zbog nogometa, može biti presudan kad je riječ o planiranju ljetovanja.

Koliko sport utječe na prepoznatljivost neke zemlje?

– Toliko da ljudi povezuju zemlju s imenima poznatih nogometaša. Kako volim putovati, na putovanjima često razgovaram s lokalnim stanovništvom i zanimljivo je to da mnogi nisu čuli za Zagreb ili druge gradove (posebno kad je riječ o egzotičnijim i udaljenijim destinacijama iz kojih nam ne dolazi puno turista), ali kad čuju "Croatia", nije mi se jednom dogodilo da uzviknu "Šuker", "Modrić", te počnu nabrajati i ostale nogometaše koji su iz naše zemlje, a koje prate u klubovima za koje igraju.

Sport ima nevjerojatan utjecaj na prepoznatljivost zemlje i u njemu leži velik potencijal za razvijanje zemlje kao brenda, jačanja imidža zemlje, širenja svijesti o prirodnim ljepotama, kulturnoj baštini, bogatoj povijesti, i općenito popularizaciji cjelokupne bogate ponude.

Na dan utakmice Hrvatska je u stranim medijima spomenuta 118.482 puta

Ivana Šulc kaže da je zagrebačka agencija "Mediatoolkit", koja se bavi praćenjem i analizom objava na internetu, odlučila pratiti ključnu riječ "Croatia" kako bi vidjeli koliko je puta Hrvatska spomenuta na dan utakmice Hrvatska – Rusija.

Rezultati su nevjerojatni jer pokazuju da se o Hrvatskoj 12 sati nakon pobjede nad Rusijom više pisalo nego ukupno u zadnje tri godine. Na dan utakmice s Rusijom, Hrvatska je u stranim medijima spomenuta 118.482 puta. Riječ je, dakle, o broju koji nije premašio samo lipanj i srpanj prošle godine, nego sve mjesece u zadnje tri godine, što je najbolji pokazatelj koliko je nogomet važan za promociju zemlje.

Naša reprezentacija je donijela državi više promocije nego ijedna plaćena kampanja, spotovi i promotivni sadržaji, a naš nogomet je privukao pažnju svjetskih medija više nego naša politika, ekonomija, turizam, kultura i svi ostali sportovi zajedno.

Širi se glas o Hrvatskoj

Praktički nema medija u svijetu koji proteklig dana i tjedana nije spomenuo Hrvatsku. Neki su čak, potaknuti uspjehom naše reprezentacije, objavili i profil naše zemlje. Tako su u člancima dominirale prekrasne slike naše obale, gradova Splita, Dubrovnika, Zadra, Šibenika, ali i hrvatske metropole - Zagreba.

 

Naslovnica Biznis