Novosti Biznis

ima se, može se

Mamić od Svaguše preuzima ‘Bobis’

ima se, može se
Tomislav Mamić, vlasnik i predsjednik Nadzornog odbora trgovačkog lanca “Tommy”, ulazi u vlasništvo “Bobisa”. Ta vijest koja se proširila splitskih poslovnim krugovima još nema svoj epilog ili barem službenu potvrdu, ali iz neslužbenih i vrlo pouzdanih izvora može se doznati da je posao pred realizacijom. Tomislav Mamić i Joško Svaguša navodno su perfektuirali sve detalje ove velike transakcije, ali su ostali još neki tehnički detalji koji se moraju riješiti da bi se ugovor potpisao.

Modalitet budućih odnosa, ako se dogovor realizira, zasad je brižno čuvana tajna. Tomislav Mamić drži se svog pravila da o poslovnim planovima ne govori za javnost dok posao nije gotov - pa poručuje da nema komentara - a jednako suzdržan je i Joško Svaguša.

S obzirom na to da ne bi bilo prvi put da se prodaja “Bobisa” najavljuje kao gotova stvar, a da poznati brend ostane u istoj vlasničkoj poziciji, logična je suzdržanost poslovnih partnera. No, jedno je jasno. Tomislava Mamića sasvim sigurno ne zanima manjinski udjel, a vjerojatno niti polovični. Najjači dalmatinski tgovac, koji je upravo na vrhuncu poslovne moći, sasvim sigurno ne želi sporadičnu ulogu u tvrtki sjajne prošlosti i nepotrošenog potencijala.

Joško Svaguša kao vlasnik obiteljskog pekarskog biznisa u usponu “Bobis” je kupio u prosincu 2003. godine. Vrlo brzo poslovanje je doveo do vrhunca, pa je u najboljim danima zapošljavao 550 radnika, dičio se sa 600 vlastitih proizvoda i dnevnom produkcijom od 50.000 komada pekarskih i slastičarskih proizvoda. S godišnjim bruto prometom od 100 milijuna kuna postao je neupitni lider u tom biznisu na razini Dalmacije.

Stvari su potom krenule drugim smjerom, pa se posljednjih pet godina periodično pojavljujuju vijesti o propasti ‘Bobisa’ ili njegovoj prodaji iz nevolje. Prije neku godinu bilo je najavljeno kako tvrtka postaje dijelom naraslog imperija pekare ‘Babić’. Ivica Babić to nikad nije odbacio kao nešto što ne bi htio. No i bez ‘Bobisa’, Babić je suvereno ovladao tržištem Dalmacije, a Svaguša je nastavio sam.

U posljednje vrijeme pričalo se kako će u ‘Bobis’ ući njegov veliki dobavljač, moćna zagrebačka tvrtka ‘Granolio’, hrvatski lider u proizvodnji brašna, ali i to se nije dogodilo. Joško Svaguša je kroz sve probleme tvrtku vodio do danas kad je konačno, po vlastitim riječima, ušao u fazu konsolidacije.

Sad se na obzoru, pomalo iznenađujuće, pojavio Tomislav Mamić koji u ‘Bobisu’ očito vidi potencijal oko kojega se vrijedi pozabaviti. Zanimljivo, Mamićev dugodišnji pekarski partner je ‘Babić’, ali u njegovim trgovačkim objektima našlo se nešto mjesta i za Svagušine proizvode.

Za vlasnika ‘Tommya’ nesklonog velikim rizicima i poslovnim avanturama, poduzetnika koji je uvijek preferirao organski rast na vlastitom kapitalu uz niska zaduženja, ulaz u ‘Bobis’ bio bi iskorak u proizvodnu djelatnost kojom se dosad nije bavio. Ništa zato, vlasnik tvrtke s najvećim prihodima u Dalmaciji pokazao je interes i za kupnju hotela “Le Meridian Lav” za nešto manje od 30 milijuna eura, pa zašto ne bi i za puno jeftiniji ‘Bobis’.

Trenutak za ulaganje s Mamićeve strane je idealan. Njegov ‘Tommy’ iz godine u godinu eksplozivno raste po prometu i dobiti. Tvrtka je prešla respektabilnih dvije milijarde kuna godišnjeg prihoda, 40 milijuna kuna dobiti, 2500 zaposlenih i blizu 800 milijuna kuna imovine. Pripajanje ‘Bobisa’ tom gigantu svakako bi bila intrigantna i važna poslovna priča za Split i Dalmaciju.

dražen gudić

‘TOMMY’ U BROJKAMA

2

milijarde kuna
godišnji je prihod

40
milijuna kuna iznosi dobit

2500
je zaposlenih u tvrtki






Naslovnica Biznis
Page 1 of 3FirstPrevious[1]23Last