Novosti Biznis

ČELNIK HUP-a u HOTELIJERSTVU, O REKORDNOM RUJNU

REKORDNI RUJAN "Tko nije zaradio ove sezone, taj neka se ostavi turizma!"

ČELNIK HUP-a u HOTELIJERSTVU, O REKORDNOM RUJNU

Na kraju smo turističkog mjeseca za pamćenje, u kojemu je Hrvatsku za svoj odmor izabralo rekordnih 1,1 milijun stranaca, a pojedini hoteli radit će punom parom do studenoga

Overbooking na kraju rujna u jadranskim hotelima i dvoznamenkasti rast hotelskih prihoda u sezoni! Vijest je to koju ni dugogodišnji turistički znalci na Jadranu ne pamte u ovom dijelu posezone, a upravo krevet više traži se ovih dana u nekim istarskim i hotelima na Makarskoj rivijeri, kampovi su odlično popunjeni, a ni privatni smještaj još nije zatvorio “škure” apartmana.

Sve u svemu, čini se da smo na kraju turističkog rujna za pamćenje u kojemu je Hrvatsku za svoj posezonski odmor biralo rekordnih gotovo 1,1 milijun stranaca.

‘Bingo’ dobitak

- U svim segmentima turističkog smještaja rujan je bio pravi “bingo” dobitak u kojemu je popunjenost bila odlična. Pokazalo se da, unatoč svim dokazivanjima i istraživanjima, ključni čimbenik za dobru posezonu jesu vremenske prilike i klima koji nam idu naruku.

- To se posebno odnosi na individualne goste koji dolaze na kratke odmore iz susjednih zemalja, i to onda kada vide da je vrijeme lijepo. Sezona je ove godine produžena, to je sigurno, financijski rezultati će biti dobri, a ovi rujanski su posebno slatki - kaže Veljko Ostojić, predsjednik Uprave “Rivijera Adrije”, najveće hotelske grupacije kod nas.

Njegove riječi prisnažuje i Kristijan Šustar, čelnik Hrvatske udruge poslodavaca u hotelijerstvu, koji temeljem rezultata poslovanja u dosadašnjem dijelu godine zaključuje kako većina hotelijera ove godine ima dvoznamenkasti rast prihoda.

- Nitko ne može osporiti činjenicu da je sezona na izmaku iznimna i nesporno odlična i svatko tko ove godine u turizmu nije uspio mora se dobro zamisliti nad sobom i svojom budućnošću. Većina hotela bit će otvorena dva tjedna dulje nego lani i ovo bi trebala biti nulta turistička godina od koje treba učiti kako dalje - kaže Šustar.

Otoci lošije prošli

Da je ovogodišnja posezona došla kao pravi šlag na kraju, potvrđuje i Joško Lelas, direktor “Hotela Makarska” koji i u listopadu ima stop-booking u nekim terminima zbog zauzetosti hotela koji će raditi punom parom do studenoga.

Slična je situacija i u “Bluesun Hotelima” u Brelima i Tučepima čiji prihod će biti oko 7 posto bolji od lanjskoga, a rujan i listopad proći će u znaku autobuserskih grupa iz cijele Europe.

- Zbog svega toga hoteli će ove godine biti otvoreni tri tjedna dulje nego lani i to je pravi pokazatelj sezone. Istina, otoci su u lošijoj situaciji jer zbog troškova prijevoza nisu konkurentni u posezoni - kaže Marin Brbić, direktor prodaje te hotelske grupacije.

Lijepo vrijeme ponajviše je koristilo kampovima koji su ovog rujna, prema procjenama, ugostili oko 190 tisuća turista i svaki sunčani dan uprihođuju novih oko 700 tisuća eura. Naime, hrvatski kampovi imaju prosječnu cijenu od 34,68 eura dnevno za dvočlanu obitelj s djetetom.

- Cijeli kamping sektor ove će godine imati oko 3 posto više u dolascima i prihodima, jer su naše osnovice visoke i teško je postizati novi rast, ali procjenjujemo da će ovo biti najbolja sezona u posljednjih 20 godina - tvrdi Adriano Palman, tajnik Kamping udruženja Hrvatske.

RUŽICA MIKAČIĆ

PDV je previsok

- Često se čuje puno nezadovoljstva od restoratera, dijelom agencija pa i privatnog smještaja. Restorateri često kažu da su im gosti loši, no pitanje je što nude i po kojoj cijeni. Sigurno je da smo po visini PDV-a u ugostiteljstvu nekonkurentni i trebalo bi razmotriti sniženje te stope. Istodobno broj stolica u restoranima i kafićima kontinuirano raste, a ponuda hrane i pića u hotelima je sve bolja pa gosti imaju manje potreba izlaziti iz hotela u restorane. No, činjenica je da dobro rade oni koji pružaju kvalitetu i koji su po nečemu drukčiji - kaže Veljko Ostojić.

Naslovnica Biznis