Novosti BiH

cestovni prilazi glavnom gradu u katastrofalno su lošem stanju

Hrvatske tvrtke grade sarajevsku obilaznicu

Cestovni prilazi glavnom gradu BiH katastrofalno su loši, na sramotu državne prijestolnice, lošiji od ulaza u mnoga manja mjesta u BiH i okruženju. Sarajevska županijska vlada, međutim, i dalje je indolentna prema rješavanju toga ključnog infrastrukturnog problema.

Iako su svi rokovi probijeni, nadležne županijske službe još nisu obavile eksproprijaciju zemljišta na trasi sarajevske obilaznice koja je gradu od približno pola milijuna stanovnika bila neophodna i prije dvadesetak godina.

 Prema riječima direktora Federalne direkcije za ceste Ljube Pravdića, iz te su direkcije od županijskih vlasti više puta tražili da nađu neko rješenje kako bi radovi što prije počeli, no eksproprijacija zemljišta još nije na pomolu.Vlada Sarajevske županije u ovogodišnjem proračunu čak nije ni predvidjela novac za eksproprijaciju za koju je potrebno barem 10 milijuna KM.

Uskoro bi trebao biti izabran i izvođač radova za LOT 2 sarajevske obilaznice, koji ubuhvaća dionice Butila - Briješće i Stup - Briješće. Vjerojatno će to biti konzorcij tvrtki iz Hrvatske što ga čine JV, “Koteks”, INGRA i “GP Dubrovnik”, a koji je dao najjeftiniju ponudu, vrijednu 23 milijuna eura. Konačnu odluku o izboru izvođača na tom dijelu autoceste, nazvanom sarajevski “by-pass”, donijet će Europska banka za obnovu i razvoj, koja financira gradnju sarajevske obilaznice, koja se nalazi na famoznom koridoru 5C Budimpešta – Ploče.

 Evaluacija i konačni odabir izvođača uskoro bi trebali biti obavljeni, a planom je predviđeno da gradnja dviju spomenutih dionica počne 15. travnja te da cijela obilaznica bude završena 2010. godine. Međutim, sasvim je izvjesno da će zadani rok biti “probijen”, prije svega zbog neobavljene eksproprijacije. Istodobno, na dijelu obilaznice koji se već gradi, izvođač, slovenski SCT, ne poštuje dogovorenu dinamiku.

Rokovi još nisu probijeni, međutim, budu li, Federalna direkcija za ceste u tom će slučaju posegnuti za ugovorom predviđenim penalima, kao i u slučaju loše kvalitete radova. Ako ugovor ne bude ispoštovan, aktivirat će se bankovno jamstvo od 7,5 milijuna KM, najavio je direktor Federalne direkcije za ceste. Indikativno je da u gradnji obilaznice Sarajeva ne sudjeluju niti će sudjelovati tvrtke iz BiH. Naime, od devet ponuda pristiglih na tender za LOT 2, nijedna nije od poduzeća iz BiH. Uvjete pod kojima se biraju izvođači postavlja investitor - EBRD, a prema mišljenju Ljube Pravdića, trenutačno ih tvrtke iz BiH nisu u stanju ispuniti.

n. dimitrijević

Naslovnica BiH