Mozaik Život

savjeti za roditelje

Vaše dijete navečer ne želi na spavanje, a ujutro ga jedva razbudite za školu? Stručnjaci otkrili učinkovite tehnike za miran dječji san, evo što trebate prakticirati svakoga dana

savjeti za roditelje

Svi roditelji znaju kako je naporno kada dijete ne želi na spavanje, a kasni su sati. Ili kako je teško po nekoliko puta dizati se iz kreveta i trčati u dječju sobu kako bismo utješili dijete koje se boji i neutješno plače. Dječji psiholozi zato su portalu Daily Mail otkrili nekoliko trikova koje roditelji mogu napraviti tijekom dana kako bi dijete mirno spavalo noću.

MASAŽA STOPALA

Većina problema sa spavanjem kod djece povezana je s anksioznošću, stoga provodite s njima što više vremena. To će im pomoći da se osjećaju smireno i sigurno prije odlaska u krevet.

Ovo možete napraviti na nekoliko načina, maženjem ili čak masažom stopala sat prije odlaska u krevet. To će odagnati sve dječje brige i stres prije odlaska u krevet.

OBROK SA SIROM

Možda će ovaj savjet zvučati suludo, ali probajte svom djetetu kao posljednji obrok ponuditi kravlji sir. Pun je aminokiseline triptofan koja može povećati razinu serotonina. 

Siru možete dodati i maline koje će se djeci svidjeti zbog slatkog okusa, a bogat su izvor melatonina, hormona koji regulira spavanje.

Ovo se preporučuje sat ili dva prije odlaska u krevet kako bi dijete probavilo hranu prije spavanja.

IGRA SKRIVAČA

Roditelji možda nisu svjesni da ono što djeca rade tijekom dana ima ogroman utjecaj na njihovu noćnu rutinu. Na primjer, kada je dijete stimulirano mentalno i fizički tijekom dana, mozak je aktivniji, i sve to pomaže im da se razvijaju i rastu. Kada prođu ovu fazu stimulacije i rasta, prirodno je da osjete potrebu za trenutkom predaha i oporavka. 

Zato se o rutini ne razmišlja samo prije odlaska u krevet, nego je važno da roditelji stimuliraju dijete tijekom cijelog dana.

Naprimjer, igrajte se skrivača. Ova igra ne samo da drži dječji mozak aktivnim, nego im dopušta i da upoznaju prostor koji povezuju sa spavanjem. Zabava će ih opustiti i manje će se plašiti svoje sobe. Ona će za njih postati mjesto uživanja.

LOVICA KROZ DJEČJU SOBU

Osjećaj sigurnosti i sreće omogućit će djetetu da se osjeća opušteno i, na kraju, rezultira boljim snom. Na vama je da dijete zbližite s ambijentom u kojem spava.

Lezite na pod dječje sobe i neko vrijeme u zurite u strop, ili prespavajte kraj njega s vremena na vrijeme. Tako će mu soba postati draža. 

Pitajte dijete što bi voljelo promijeniti u svojoj sobi – ne samo da će se osjećati odraslijim, nego će ga i ohrabriti da se zanima za prostor u kojem boravi. Na kraju, ovo će mu pomoći i da zavoli spavanje.

OSTAVITE SVOJE TRAGOVE

Osigurati da dječja soba postane mjesto gdje dijete zaista želi spavati jako je važno. To možete postići ako ostavite tragove sebe po sobi.

Naprimjer, stavite svoje fotografije negdje u sobi, tako da one budu prvo što će dijete vidjeti kad se probudi noću i osjeti strah.

NAPRAVITE SLIKOVNICU

S djetetom napravite knjižicu koja opisuje njihovu dnevnu rutinu. Ubacite fotografija na kojima pere zube, ili u neoj odjeći koju voli nositi.

Na kraju, ovo će postati knjiga koju ćete listati s djetetom pred spavanje, a ujedno u nju možete upisivati svoja razmišljanja, što će vam pomoći da se zbližite.

Naslovnica Život