Mozaik Život

NASUŠNA POTREBA

Planirajte kako ostati budni i zaspat ćete: sve se više ljudi 'raspada' od nesanice, stručnjaci nude novi i efikasan pristup, mi donosimo još neke prijedloge

NASUŠNA POTREBA

Svatko tko nema problema sa snom i može bez problema usnuti i u podne i u ponoć, nema pojma koliki je sretnik. Pogotovo iz perspektive onih koji se učestalo "vrpolje" po krevetu u nadi da će ih uhvatiti san, a sna ni na vidiku. Pa jedna takva noć, druga, treća... i vi ste sutra zgažen čovjek.

Kvaliteta života vam drastično opada jer ste umorni, nekoncentrirani, tjeskobni i sa strepnjom iščekujete sljedeću noć pitajući se hoće li vas napokon "oboriti".

Kako se vi ne bi samo pitali, postoje tehnike i metode koji će vam pomoći da se napokon naspavate. Budite dosljedni i uporni i rezultati ne bi trebali izostati...

Razmišljajte o tome da ostanete budni

Zvuči u najmanju ruku neobično, no ova paradoksalna tehnika može pomoći. Ljude koji pate od nesanice često prije spavanja muče misli kako ne mogu zaspati. Zato stručnjaci preporučuju obrnut način, odnosno razmišljanje o tome kako ostati budan, što bi moglo prizvati toliko željeni san.

Vrući tuš

Jedna od metoda jest i odlazak pod vrući tuš netom prije spavanja. Temperatura tijela pada dok spavamo, a vrući tuš uzrokuje njezin rast. Pad temperature koji slijedi nakon toga olakšava spavanje.


Ne gledajte na sat

Svi prije spavanja računaju koliko će sati spavati, pogotovo ako ih čeka užasan naporan dan. No, znate kako to već ide, što vi više kontate, to će san teže na oči.

Neprestano pogledavanje na sat uzrokuje stres koji otežava spavanje. Stoga se savjetuje ne provjeravati koliko je sati jer to može prouzročiti samo kontraefekt.

Ne grijte sobu

Spavanje u prostorijama koje se griju otežava san, stoga izgasite klime, grijalice i prije sna dobro prozračite prostoriju u kojoj spavate.
Optimalna sobna temperatura jedan je od važnijih faktora koji pomažu pri spavanju. U zimskom razdoblju radijatori često budu upaljeni do trenutka prije spavanja ili čak cijelu noć. U tako zagrijanoj sobi teško je zaspati, stoga temperatura treba biti regulirana, a preporučena je od 16 do 20 Celzijevih stupnjeva.

Opuštanje mišića

Ovo je tehnika koja uzrokuje relaksaciju te pomaže pri uklanjaju stresa i nelagode prije spavanja. Radi se o stiskanju i opuštanju mišića cijeloga tijela u krevetu i ponavljanju te metode popraćenom dubokim disanjem, što će rezultirati lakšim te bržim snom. A pomoći će.

Ne spavajte popodne

Ljudi koji poslijepodne dugo spavaju, a posebno nakon 16 sati, noću teško mogu zaspati. Umjesto odlaska u krevet i sna, oni gledaju televiziju i čekaju kad će ih film ili serija uspavati. Ako tijekom dana stvarno budete umorni, odspavajte, ali nikako ne duže od 30 minuta.


Kasni obroci

Osobe koje jedu kasno navečer narušavaju ritam metabolizma, a na taj način povećavaju se razine šećera u krvi i aktiviraju se organi koji reguliraju hormone u tijelu, a to, pogađate, ne utječe dobro na san.

Kako ne biste imali takvih problema, najbolje je da ne jedete kasno navečer, te da vaš obrok bude lagan.

Uživajte na otvorenom

Tijekom dana provodite što više vremena na suncu, na otvorenom. Sunčano vrijeme i prirodna svjetlost pomažu tijelu da ostane budno tijekom dana te da se bolje odmori tijekom noći.

Uvedite rutinu

Bilo bi dobro da uvedete rutinu spavanja i odete u krevet svake noći u isto vrijeme. Uspostavljanje odlaska u krevet u točno određeno vrijeme, a ne jednu večer u ponoć, drugu u 1 poslije ponoći, a treću u 11 sati spavanja - važan je korak u liječenju nesanice. Dobra rutina spavanja signalizira vašem tijelu da se opusti i pripremi za noćni odmor.

Naslovnica Život