Mozaik Život

Čudne insinuacije

Jeste li čuli za turistički slogan o kojemu priča cijeli svijet? Ova balkanska država njime planira privući 10 milijuna posjetitelja godišnje, zasad dominiraju na jednom polju

Čudne insinuacije

Nismo detaljno upoznati s procesom odabiranja turističkih slogana na nivou pojedinih država, ali pretpostavljamo da postoje određena pravila i smjernice koja stručnjaci na tom polju pokušavaju zadovoljiti bez da im konačan produkt izgleda pretjerano prožvakano i "već viđeno".

Ako dosad niste obraćali pažnju na to, u važnost slogana možda vas uputi činjenica da je samo za "Croatia - full of life" Hrvatska turistička zajednica iskeširala 3 milijuna kuna. Tome unatoč, on neće potrajati duže od nekoliko sezona.

Ipak, uspješno je zaživio na društvenim mrežama, a Instagram profil HTZ-a popratile su stotine tisuća ljudi. Koliko god mu neki zamjerali englesku varijantu "full of", čini se da se slogan u konačnici ipak primio...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Croatia Full Of life (@croatiafulloflife) on

Uvoda radi u priču koja slijedi evo još nekih "domaćih" slogana koji su navodno privlačili turiste: "Hrvatska - Raj na zemlji", "Kad srce kaže ljeto, kaže... Hrvatska", "Mediteran kakav je nekada bio"... Dakle, uz "Hrvatska", ključne su riječi "ljeto", "more", "raj" - klasika.

No neki primjeri u svijetu toliko su genijalni da se u startu zna da će postati sinonim države za koju važe. "No stress" Zelenortskih otoka i "The sunny side of life" Maldiva samo su neki od primjera, dok je jedna balkanska država dobrano šokirala ovogodišnjim odabirom.

Albanci su, čini se, preskočili standardni proces i proučavanje "pluseva" vlastite države, nisu se posvetili onome što mogu ponuditi već onome što popularna kultura nudi njima.

Slogan albanske turističke zajednice postao je tako "Be taken by Albania". Ako vam se odmah u glavi stvrorila poveznica s filmom 96 sati ("Taken") s Liamom Neesonom, u pravu ste. Vjerovali ili ne, upravo su na to ciljali.

Film u kojemu holivudski glumac glumi agenta CIA-e čiju kćer otmu upravo albanski trgovci ljudima, poslužio je njihovoj turističkoj zajednici kao inspiracija, a glumca su čak i pozvali u svoju državu, piše Quartzy.

U snimci objašnjavaju Neesonu što će ga sve "odnijeti" (oduševiti, očarati) u Albaniji, a video je uskoro postao apsolutni hit na društvenim mrežama. Na tom polju, zasad, dominiraju, a tko zna, možda i ostvare cilj od 10 milijuna posjetitelja godišnje.

Bez obzira na sve poveznice s rječju "otmica". 

Naslovnica Život