Prilozi Auto moto

MAZDA2 G90 TAKUMI

Dobro opremljena ‘dvojka’ sa štedljivim atmosferskim benzincem, uz lagani redizajn zadržala je sve prednosti koje ga drže pri samom vrhu segmenta

MAZDA2 G90 TAKUMI

Mazda2 u svom trećem generacijskom izdanju predstavljena je krajem 2014. godine, a od tada su prošle pune četiri godine pri čemu se slatkica iz Hiroshime održala na površini vode.

Okretan, dinamičan i u slučaju testiranog vozila doista dobro opremljen, gradski automobil još je jedan primjer Mazdine tehničke premoći na mnogim područjima. Pri tome je koncept Skyactiv pripomogao mnogo čemu, od lakših karoserija do novih pogonskih strojeva i mjenjača, a rezultati su itekako vidljivi.

Izgled “dvojke” koji se nije previše mijenjao glavni je adut, dok je cijena, koja je ipak malo previsoka (za model Challenge s atmosferskim benzincem od 75 KS treba izdvojiti 12.500 eura), lagana kočnica, premda se prema prodajnim rezultatima to čak ne bi moglo ni kazati.

Uređenje unutrašnjosti tipično je za ovog japanskog proizvođača automobila. Riječ je o preglednim i lako dostupnim instrumentima i prekidačima, modernom dizajnu i funkcionalnom interijeru, ali izbor materijala mogao bi biti i malo bolji.

Dojam kvalitete nije upitan, već više dojam luksuza koji u Mazdi2 pomalo i nedostaje, dok je europska konkurencija na tom području stepenicu više. Ergonomiji se doista nema što zamjeriti, uz opasku da svi mali automobili imaju i relativno mala prednja sjedala.

Mazda2 se izdužila u nosu, tako da je pomaknuta prednja osovina prema naprijed, kako bi se lakše smjestio motor. Time je dobiven dublji prostor za noge vozača, koji se sada osjeća kao u automobilu više klase. Pritom je prtljažnik ostao na skromnih 280 litara, dok se preklapanjem stražnjih sjedala dobiva obujam od 887 litara.

Mazda2 je za modelsku godinu 2018. dotjerana u brojnim, no oku možda i nevidljivim detaljima. Prvenstveno se to odnosi na usklađivanje sa standardom WLTP-a zbog kojeg su motori dobili nove brizgalice i karike, dok im je omjer kompresije smanjen (u slučaju G90 s 14,0 na 13,0:1) kako bi se smanjilo generiranje čestica.

Paket Takumi za novu je modelnu godinu dobio kameru za vožnju unazad, crno lakirane naplatke i LED svjetla za maglu (glavna LED svjetla serijski su dostupna od paketa Revolution). Konačno, novost u ponudi predstavlja i crvena metalik boja Soul Crystal, koja je zamijenila nekadašnju boju Soul.

Testni model bio je opremljen 4-cilindarskim 1,5-litrenim atmosferskim benzincem od 90 KS kojeg krasi okretni moment od 148 Nm pri 4000 “điri”. S ovim agregatom Mazda2 ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 183 km/h. Pritom je prosječna potrošnja, prema tvorničkim podacima, 4,9 l/100 km što je daleko manje od modernijih 3-cilindarskih turbobenzinaca koji se ne mogu niti približiti atmosfercu sa SkyActiv tehnologijom.

Ovaj atmosferski motor jamči dinamičnost maloj Mazdi. Međutim, to može zahvaliti i težini od tek 1006 kilograma, kao i pametno proračunatom 5-stupanjskom ručnom mjenjaču. Peti stupanj je nešto duži radi uštede goriva, ali bi na autocesti dobro došao i šesti stupanj prijenosa.

Paket opreme Takumi četvrti je od šest dostupnih uz ovaj automobil pa samim time donosi i sasvim solidan broj, kako sigurnosnih tako i detalja namijenjenih komforu. Iz podužeg popisa serijske opreme izdvojit ćemo 6 zračnih jastuka, sustav nadzora pritiska u pneumaticima, ESP, sustav upozorenja za nenamjerno napuštanje voznog traka (LDWS) te nadzor mrtvog kuta (BSM) s upozorenjem na bočni promet straga (RCTA).

Od dodatne opreme imao je metalik boju, SD karticu navigacije, kadicu prtljažnika, set tepiha, zaštitnu prozirnu foliju ruba prtljažnika... Bez dodatne opreme cijena Mazde2 G90 Takumi je 15.045 eura, a s ovo malo dodatne opreme košta 16.505 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, atmosferski, benzinski, 16V

Obujam: 1496 ccm

Snaga: 90 KS pri 6000/min

Okretni moment: 148 Nm pri 4000/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4060 x 1695 x 1495 mm

Međuosovinski razmak: 2570 mm

Prtljažnik: 280/887 l

Ubrzanje: 9,4 s

Najveća brzina: 183 km/h

Potrošnja: 4,3/4,9/5,3 l/100 km

Cijena: testni model 15.045 eura, s doplatama 16.505 eura

Naslovnica Auto moto