Scena Život

MAZDA 6 2.2 CD184 AT6 TAKUMI PLUS

Obnovljena japanska limuzina zaslužuje sve pohvale, unutrašnjosti je udahnuta doza luksuza dok je 2,2-litreni turbodizelaš pojačan uz veći okretni moment

MAZDA 6 2.2 CD184 AT6 TAKUMI PLUS

Nakon što je već šest godina na tržištu, Mazda 6 je doživjela još jedan teško primjetan redizajn s kojim kao da pokušava dokazati kako još ne želi ostarjeti.

S laganim promjenama na vanjskom izgledu i potpuno novom unutrašnjošću kreće u lov na automobile iz premium segmenta. Pritom je velika pažnja usmjerena na dodatne sigurnosne aspekte u automobilu, kao i na najnovije ekološke mjere vezane za potrošnju motora, odnosno emisiju štetnih plinova tako da udovoljava strogim standardima Euro 6d –TEMP.

Velika i dugačka coupeovska figura limuzine, oko pet centimetara niža od prosjeka srednje klase, izgleda nikad bolje, posebno u najskupljoj premium opremi Takumi Plus.

Nova je maska hladnjaka sada saćastog izgleda, dok su redizajnirana prednja i stražnja svjetla. Drugačija je i grafika felgi koje su sada znatno atraktivnije, no i dalje dolaze u dvije dimenzije od 17 i 19 cola. Na prvi pogled izgleda ista kao i do sada, ali... Maska nema letvice već saće i više kroma, iz branika su maknute maglenke, a svjetla su oštrija i veća, kao i retrovizori.

U unutrašnjosti se vidi sav luksuz paketa Takumi Plus testnog modela, koji je svojevrsni “premium paket” redizajnirane “šestice”, a nadogradnja je od već ionako bogatog Revolution Top paketa skuplja samo 11.500 kuna prije obračuna trošarine. Interijer obnovljene “šestice” predstavlja svojevrsnu izložbu Mazdine umješnosti u poslovno-obiteljskoj klasi.

Općenito je poboljšana završna obrada unutrašnjosti, dok je instrumentna ploča u potpunosti izmijenjena sa serijskim projekcijskim head-up zaslonom, kao i digitalnim središnjim dijelom instrumenata od paketa Revolution pa naviše. Ljepši ugođaj u kokpitu daju i bolje profilirana, udobnija sjedala koja imaju potpuno novu konstrukciju.

Podešavaju se strujom, grijana su i hlađena. Jedno od područja na kojem je napravljen napredak je i smanjenje buke zahvaljujući dodatnim izolacijskim materijalima na ključnim mjestima, debljim staklima, boljim brtvama na vratima...

Karoserija je dodatno ukrućena, a sigurnosna oprema koja je prije bila dostupna samo u višim paketima sada dolazi serijski u svim paketima. Za aktivnu sigurnost brine radarski tempomat s kočenjem koji održava rastojanje s vozilom ispred sebe, a prednost je i što dolazi s osnovnim paketom opreme Challenge.

Uključeni radarski tempomat drži rastojanje između vozila, a isto tako i isključen ne dopušta “šestici” da se zabije u automobil ispred sebe. U baznom paketu opreme su sustavi poput nadzora mrtvog kuta, sustav za zadržavanje u prometnom traku...

Paket Challenge donosi LED glavna svjetla sastavljena od 20 diodnih dijelova, koja prema intenzitetu svjetlosti iz suprotnog pravca pojačavaju ili smanjuju svjetlosni snop. Dakle, riječ je o pametnim svjetlima koja uz to automatski mijenjaju kratka i duga svjetla.

Testni model bio je opremljen 2,2-litrenim dizelskim agregatom koji sada ima 184 KS i 445 Nm okretnog momenta, zahvaljujući prije svega drugačijoj izvedbi većeg turbopunjača, koji je sada varijabilne geometrije. Snaga je porasla za 9 KS (prije 175 KS), a okretni moment za 25 Nm, na 445 Nm pri 2000 “điri”. Neznatno je povećan i stupanj kompresije sa 14,0 na 14,4.

Usprkos većoj snazi i okretnom momentu ispuh zadovoljava normu Euro 6d-Temp, koja uključuje i mjerenje emisija ispušnih plinova pri stvarnim uvjetima vožnje, a u tom smislu dodan je i SCR sustav (AdBlue). Prema koreliranim NEDC vrijednostima emisija CO2 veća je za 6 g/km, što je 5 posto manje nego kod prethodnika od 175 KS u istoj kombinaciji s karoserijom i mjenjačem.

S ovim turbodizelašem “šestica” ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 220 km/h. Pritom joj je prosječna potrošnja 6,5 l/100 km. Uz dizelski agregat dobro se uklapa i automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa koji reagira na promjene ritma vožnje. Daje mogućnost i ručnog šaltanja pomoću polugica na volanu.

Unatoč veličini i stažu “šestica” je još uvijek jedna od najvoznijih limuzina svoje klase. Niskoj potrošnji pomaže sustav regenerativnog kočenja, koji pohranjenu energiju koristi za rad klimatizacijskog uređaja i ostalih električnih sustava.

Sa snažnijim motorom, velikim 19-colnim tamnim naplacima i dvije ispušne cijevi odmaknute u kutove redizajnirana stražnjeg branika još je više elegancije i sportskog duha.

Sadržaj paketa opreme Takumi Plus ne treba nabrajati jer najbogatije opremljena Mazda 6 nema što nema pa joj je takva i cijena – 44.075 eura. Ali, kao doplata dolazi metalik boja i još neke nebitne sitnice, pa u konačnici testni model košta 45.145 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16 V

Obujam: 2191 ccm

Snaga: 184 KS pri 4500/min

Okretni moment: 445 Nm pri 2000/min

Mjenjač: automatski, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 4870 x 1840 x 1490 mm

Međuosovinski razmak: 2830 mm

Prtljažnik: 480 l

Ubrzanje: 9,0 s

Najveća brzina: 220 km/h

Potrošnja: 6,5 l/100 km

Cijena: testni model 44.075 eura, s doplatama 45.145 eura

 

Naslovnica Život