Scena Život

RENAULT MEGANE GRANDTOUR 1.5 dCi LIMITED

Francuski karavan s velikim prtljažnikom te pouzdanim i štedljivim turbodizelašem idealan je za obiteljske potrebe

RENAULT MEGANE GRANDTOUR 1.5 dCi LIMITED

Četvrta generacija Renault Megane Grandtoura rastegnuta je na 463 centimetra, te je jedan od ljepših karavana u klasi. S prtljažnikom od 521 litre nije rekorder, ali zadovoljava prijevozničke ambicije. Solidne je prostranosti i nudi puno praktičnih pretinaca za odlaganje sitnica. Prtljažnik se preklapanjem stražnjih sjedala može povećati s 521 na čak 1504 litre.

Megane Grandtour sa svojih 463 centimetra nije najduži u segmentu, ali mu se ništa ne može prigovoriti, te je kao takav vrlo poželjan za obitelj. U unutrašnjosti sjedala su udobna, prostora je dovoljno čak i na stražnjim sjedalima.

Na testu smo imali inačicu karavana s poznatim 4-cilindarskim 1,5-litrenim turbodizelašem od 110 “konja”, koji je bio uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. 

Mjenjač je solidan, ali najjači adut je svakako dugovječan, pouzdan i štedljiv turbodizelaš s okretnim momentom od 260 Nm raspoloživim već pri 1750 “điri”. Uz paket opreme Limited, serijski se dobiva klasični radio, ali se doplatom za multimediju R-Link 2 sa zaslonom od 7 inča temeljito mijenja vizura unutrašnjosti.

Ispred vozača je TFT zaslon s projekcijom putnog računala. Posljedica toga je kudikamo modernije i tehnološki suvremenije okruženje, gdje vozač uz navigaciju s kartografijom Europe može računati i na povezivost s aplikacijama Android auto i Apple Car Play.

Jedini minus je što se svim sustavima upravlja preko zaslona, pa tako i ventilacijom. A to nije uvijek najsretnije rješenje jer je u vožnji izazov iz prve pogoditi pravu ikonicu ventilacije.

Već prije spomenuti 4-cilindarski 1,5-litreni dCi turbodizelaš od 110 KS sjajno se uklapa u karavansku verziju Meganea. Bez problema povuče u startu, a poslije bez problema hvata, na autocesti, i maksimalnu brzinu od 187 km/h. Grandtour može dobro povući i kada je opterećen putnicima i prtljagom.

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu 11,6 sekundi, što je možda malo presporo kada se gleda na papiru, dok je u realnosti puno bolje. Agregat radi uglađeno, a u prosjeku troši oko 5,5 l/100 km, što je iznimno dobar rezultat. Naravno, žešćim pritiskanjem papučice gasa, naročito na autocesti, i potrošnja raste, ali ne preko 8,0 l/100 km.

Francuski karavan ima fino izbalansiran ovjes i lijepo se vozi, bez pretjeranog naginjanja u zavojima. Preglednost je solidna, ali ipak dobro dođu prednji i stražnji parkirni senzori koji za 3500 kuna dolaze u paketu City. Inače, za opremu Limited ne može se reći da je siromašna, to više što, među ostalim, donosi 16-colne alu naplatke, klima-uređaj i kožu na upravljaču. 

Međutim, da bi Megane Grandtour zasjao u punom sjaju, ipak treba baciti oko na listu doplata. Karavanska verzija Meganea s 1,5-litrenim turbodizelašem, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i opremom Limited košta 20.080 eura. Od doplata je imala automatsku klimu, pomoć pri parkiranju straga i sprijeda, senzor kiše, multimedijski sustav R-Link 2 sa zaslonom od 7 inča, TFT zaslon putnog računala, rezervni kotač, metalik boju... pa naposljetku zapada 22.225 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1461 ccm

Snaga: 110 KS pri 4000/min

Okretni moment: 260 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4630 mm x 1810 mm x 1450 mm

Međuosovinski razmak: 2710 mm

Prtljažnik: 521/1504 l

Ubrzanje: 11,6 s

Najveća brzina: 187 km/h

Potrošnja: 5,4 l/100 km

Cijena: testni model 20.080 eura, s doplatama 22.255 eura

Naslovnica Život