Scena Život

HONDA CR-V HYBRID

Štedljiv i ekološki prihvatljiv SUV: hibridni pogon čine dvolitreni benzinac i elektromotor ukupne snage 184 KS

HONDA CR-V HYBRID

Honda je nedavno plasirala na hrvatsko tržište petu generaciju popularnog SUV-a CR-V s 1,5-litrenim benzinskim agregatom od 173, odnosno 193 KS, ovisno o tome je li motor uparen s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili CVT variomatom. 

Pritom je najavljeno izbacivanje dizelskog agregata, te da će u budućnosti prevladavati hibridni pogon. To nije ništa neobično s obzirom da Honda za nekoliko mjeseci slavi dva desetljeća od pojave prvog hibridnog automobila na svijetu, njezina kompakt Insighta.

Stoga je ovih dana novinarima u Španjolskoj predstavljen CR-V s hibridnim pogonom. Dolazi s jednim sustavom motora; uz električni koristi i 2,0-litreni benzinac ukupne snage 184 KS, ali s pogonom samo na prednju osovinu ili na sve kotače. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba mu 9,2 sekunde, ali maksimalna brzina nije previsoka, do 180 km/h.

Autocesta u cijelosti angažira sve raspoložive motore, a električni je pogon moguć u gradu, na ravnim ili nizbrdo nagnutim prometnicama, i prigodom laganije vožnje. Sve u svemu, automobil kojem su bliže gradske i otvorene prometnice, dok se na autocesti i ne osjeća baš najbolje.

Odabir pogona ovisi o preferencijama, no s obzirom da je ovako posloženom CR-V-u prva namjena štedljivija vožnja, gotovo da je integralni pogon u neskladu s takvim postavkama. Istina, s druge strane, kupnjom automobila koji svim svojim gabaritima, pa tako i težinom od gotovo 1,7 tona, možda i nije najpogodniji za povezivanje s terminima kao što je štednja.

Možda, ali već i kraće testne vožnje pokazale su kako se itekako može voziti gradom i otvorenom cestom s prosječnom potrošnjom od 5,6 litara. Jednako tako, u gužvama i s naglašenijim brojem križanja sa semaforima, odlično se ponaša i samo električni način vožnje. Baterija ima solidan kapacitet, a i generator vrlo dobro privlači sve vidove odbačene energije koju baterija marljivo skladišti.

Osim toga, velika novost kod hibridnog CR-V-a jest činjenica da praktično nema mjenjač. Dakle, ne radi se ni o klasičnom, ni variomatskom mjenjaču, nego je riječ je naprosto o sustavu koji nizom elektroničko-mehaničkih rješenja određuje odnose, nekadašnje stupnjeve prijenosa.

Oni pak određuju angažman ne samo motora, u ovom slučaju pojedinih motora, jer tu je, naravno, i elektromotor, nego i modaliteta rada čitavog sustava. Sustav pojedinih naredbi “mjenjača” je na središnjoj konzoli, a modalitet rada je gotovo bez ikakvih trzaja. Sve u svemu, s obzirom da elektromotor odrađuje nemali dio posla u supstituciji mjenjača, Honda će i opet ostaviti traga u povijesti.

CR-V sada na znatno naglašeniji način iskorištava “odbačenu” energiju, posebno onu kod kočenja, a zahvaljujući povezanosti svih sustava dolazi se i do optimizacije pogona. Sve je to, što se događa ispod prednje haube, prikazano i na vrlo sadržajnim te površinom nemalim LCD ekranima.

Bez obzira koliko ste u životu napravili kilometara, sustav rada i posebno njegove prezentacije omogućava vam da krenete u novo učenje, ono o maksimalno odgovornom korištenju goriva. Ne samo kako biste uštedjeli koju kunu svom kućnom budžetu, nego kako biste makar malo olakšali život i planetu po kojem se krećete. Ono što je također vrlo zanimljivo, nakon nekoliko sati, noga na pedale krene odgovornije, laganije, a da je pritom dinamički efekt gotovo jednak.

Ono što je određeni kamen smutnje kod ovakvih automobila, svakako je cijena. Ističe se mogućnost da ona ne prelazi 250.000 kuna, no bojimo se kako je to uistinu preskroman iznos, točnije da bi bilo dobro kad bi na hrvatskom tržištu osvanula i za 300.000 kuna. Premda, CR-V i u ovom izdanju dolazi s tri paketa opreme, a zbog specifičnosti modela već i onaj bazni ima praktično sve.

Promatramo li ga na takav način, viša je cijena razumljiva, ne odudara mnogo od onog što bismo morali platiti i za opciju s benzinskim motorom u višem paketu opreme te s automatskim mjenjačem. Kad je pak riječ o uštedama, ostane li vam nakon svakih prijeđenih stotinu kilometara u novčaniku 20 kuna, što je jednostavno izvedivo, nakon 100 tisuća kilometara uštedjet ćete 20.000 kuna.

Električni pogon kao budućnost

Kako se predviđa, najveći će pad prodaje u sljedećih nekoliko godina doživjeti dizelski agregati. Posebno kad su u pitanju SUV-ovi, očekuje se kako će se dizelski udio do 2021. godine sa 60 smanjiti na 46 posto.

Paralelno će se udio hibrida udvostručiti. Premda to i nije toliko značajno jer im je sad udio svega šest posto. No, prava se revolucija očekuje u razdoblju od 2021. do 2025. godine, kad bi čak dvije trećine CR-V-a trebalo biti s električnim pogonom.

Naslovnica Život