Mozaik Život

SUZUKI IGNIS 1.2 GL+ 2WD

Test rabljenog: mali crossover prostrane unutrašnjosti i pouzdanog benzinca

SUZUKI IGNIS 1.2 GL+ 2WD

Suzukijev mali crossover Ignis pojavio se na tržištu početkom 2017. godine. Da je riječ o zanimljivom i kvalitetnom modelu dokazuje i posebna nagrada Žirija hrvatskih automobilskih novinara u okviru izbora HR auta 2018., kada su mu dodijelili posebno priznanje za najbolji crossover/SUV A i B segmenta.

To nam je bio povod da napravimo test rabljenog Ignisa, starog godinu i pol dana, koji je u tom razdoblju prešao za naše standarde prosječnih 12.000 kilometara, a što baš i nije najbolji primjer za jednog polovnjaka. Ali svako pravilo ima iznimaka, pa smo u tom duhu i mi postupili.

Od povišenog, simpatično kutijastog izgleda, preko prostrane unutrašnjosti, niza tehnoloških noviteta i jedinog benzinca snage 90 KS koji čupa kao da ima više „konja“ nego što piše na papiru, odlično se uklapa i nadopunjuje ponudu ispod dva veća Suzukijeva crossovera, megapopularne Vitare i obiteljski orijentiranog SX4 S-Crossa.

Ignis je nastao na novoj platformi, a u njegovoj je konstrukciji korišteno puno laganog čelika visoke čvrstoće, zahvaljujući čemu je postignuta super visoka razina čvrstoće uz zadržavanje male mase vozila. Osnovna verzija s pogonom na prednje kotače teži tek 855 kilograma, što utječe pozitivno i na potrošnju i na vozne osobine.

Mi smo isprobali jedan od prvih primjeraka koji je prije godinu i pol dana stigao na hrvatsko tržište, koji je uz 1.2-litreni 4-cilindarski benzinski motor DualJet od 90 KS i 5-stupanjski ručni mjenjač bio s prednjim pogonom i srednjim paketom opreme GL+.

Simpatična i funkcionalna izvedba malog SUV-a, odnosno crossovera mini segmenta duga je 370 cm, široka 169 cm i visoka 159,5 cm uz međuosovinski razmak od 243,5 centimetara. Visok gotovo kao Vitara te solidno širok, mališan pruža iznenađujuće puno komfora u unutrašnjosti za jedan automobil iz A segmenta.

Sve to zaokruženo je više nego solidnim prtljažnikom, čiji obujam varira zavisno od toga radi li se o inačici s prednjim ili pogonom na sve kotače. Kad je u pitanju prednji pogon, onda mali Ignis nudi prtljažnik osnovnog obujma 267 litara, koji se preklapanjem naslona stražnje klupe može povećati na 1097 litara. Mališan se odlikuje sjajnom preglednošću, prostranom kabinom i prtljažnim prostorom. 

Ignis ima samo jedan motor, moderni 4-cilindarski 1.2-litreni benzinac Dualjet, koji razvija 90 KS uz najveći okretni moment od 120 Nm pri 4400 „điri“. Serijski dolazi s 5-stupanjskim dobro proračunatim ručnim mjenjačem. Ugodno iznenađuje ubrzanjem od 0 do 100 km, koje iznosi 12,2 sekunde.

S obzirom na godinu proizvodnje, potencijalni kupci će malo teže naći primjerak koji smo testirali, ali ako nalete na tako nešto, treba kazati da je mali vragolan isplativa kupnja, posebno zbog 4-cilindarskog benzinca, koji se potvrdio u Balenu. I osim toga, zbog povišene podnice, odlično će poslužiti za penjanje po gradskim nogostupima...

 

Tehničke karakteristike

Motor. 4-cilindarski, benzinski, 12V

Obujam: 1242 ccm

Snaga: 90 KS pri 6000/min

Okretni moment: 120 Nm pri 4400/min

Mjenjač: ručni, pet brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 3700 x 1690 x 1595 mm

Međuosovinski razmak: 2435 mm

Prtljažnik: 267/1097 l

Ubrzanje: 12,2 s

Najveća brzina: 170 km/h

Potrošnja: 4,1/4,6/5,5 l/100 km

Proizvodnja: 2017. -

Cijena: tTestni model 87.000 kn

 

Naslovnica Život