Mozaik Život

SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET GL+

Kvalitetnija unutrašnjost, poboljšan vanjski izgled i suvremeniji turbobenzinski motori, bez dizelaša u ponudi

SUZUKI VITARA 1.4 BOOSTERJET GL+

Suzukijev kompaktni crossover Vitara i dalje je najpopularniji i najtraženiji automobil kod privatnih kupaca kojima je najvažniji odnos između uloženog i dobivenog, odnosno uvjerljivih voznih svojstava, kvalitete i povoljne cijene. 

Treća generacija Vitare stigla je 2015. godine, a sada je stigao novi model, što nije ništa čudno, ali svakako je vrlo indikativno da su Japanci izbacili jedini dizelski agregat od 120 “konja”.

Istodobno, u ponudi više nije ni atmosferski 4-cilindarski 1,6-litreni atmosferski benzinac od 120 KS. Kao njegova zamjena “uskače” 3-cilindarski 1.0-litreni turbobenzinski motor snage 112 KS i okretnog momenta od 170 Nm, koji se već otprije ugrađuje u Suzukijeve modele Baleno i SX4 S-Cross.

Trenutačno je u ponudi isključivo nova Vitara sa snažnijim turbobenzincem od 140 KS i okretnim momentom od 220 Nm, raspoloživim između 1500 i 4000 “điri”. Ovaj agregat može biti u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, kao što je bio slučaj s našim testnim automobilom, ili također 6-stupanjskim, ali automatskim mjenjačem.

Istodobno, snaga motora može se prenositi na prednje kotače, ali isto tako i na sve kotače zahvaljujući sustavu AllGrip. U slučaju da je automobil opremljen pogonom na sve kotače, može se uz odabir režima rada motora odabrati i vrsta pogona, ovisno o podlozi i vremenskim prilikama.

Testni model bio je samo s prednjim pogonom, tako da u kombinaciji s ručnim mjenjačem i 1.4-litrenim turbobenzincem, te srednjim paketom opreme (GL+) košta 18.270 eura, što je u razini cijene prethodnika.

S ovim BoosterJet turbobenzincem Vitara ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 200 km/h. Pritom mu je prosječna potrošnja, barem prema tvorničkim podacima, 5,8 l/100 km. Benzinac obujma 1373 ccm s četiri cilindra iznenađujuće je dobar, vrlo potentan i živahan, bilo da se radi o vožnji u gradu ili na otvorenoj cesti.

Na autocesti, u lijevom traku, bez problema hvata maksimalnih 200 km/h, tako da s te strane nema prigovora. U zavojima se crossover odlično drži i nema nekog pretjeranog naginjanja automobila visokog 161 centimetar.

Inače, dimenzije nove Vitare nisu se mijenjale, zadržavši postojeće gabarite (4175 x 1775 x 1610 mm) uz međuosovinski razmak od 2500 milimetara. Obujam prtljažnika je ostao isti, tako da mu je osnovni kapacitet 375 litara, a preklapanjem naslona stražnjih sjedala povećava se na 710 litara.

Na novoj Vitari ispravljeni su dosadašnji “nedostaci”, što ovaj Suzukijev crossover dovodi u ravnopravniji položaj s novijom konkurencijom. Modernizacija je vidljiva već izvana jer prednji dio izgleda agresivnije, dok su stražnja svjetla dobila LED tehnologiju i zanimljivu, vodoravnu grafiku s tri vidljive crte.

Za novi imidž najzaslužniji su kromirana, okomito postavljena rebra maske i izraženiji prednji i stražnji branik. Privlačan izgled upotpunjuje novi dizajn naplataka i živahnije boje karoserije. Na kraju sve te male izmjene utječu na bolju aerodinamiku.

Ugodno iznenađenje dočekalo nas je i u unutrašnjosti koja je puno kvalitetnija jer je tvrda plastika, koja je bila česta meta kritika, otišla u povijest. Vitara je konačno dobila mekanu plastiku armature i u sklopu s novim izgledom i bogatiji sadržaj instrumentne ploče. Osim novog dizajna instrumentne ploče, sličnoj onoj u Balenu, novost je i središnji informacijski zaslon u boji koji pruža puno više informacija nego prije.

Osim toga Vitara je tehnički naprednija i standardna oprema uključuje upozorenje kod napuštanja voznog traka i vraćanje natrag, automatsko kočenje u slučaju nužde i upozorenje na vozilo u mrtvom kutu.
Cijena testne Vitare s metalik bojom kao doplatom je 18.660 eura. 

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski, turbopunjač, 16V

Obujam: 1373 ccm

Snaga: 140 KS pri 5500/min

Okretni moment: 220 Nm pri 1500-4000/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4175 x 1775 x 1610 mm

Međuosovinski razmak: 2500 mm

Prtljažnik: 375/710/1120 l

Ubrzanje: 9,5 s

Najveća brzina: 200 km/h

Potrošnja: 5,1/5,8/6,9 l/100 km

Cijena: testni model 18.270 eura, s doplatom 18.660 eura

 

Naslovnica Život