Mozaik Život

SUZUKI VITARA

Novo lice stare miljenice: već tri godine gospodari hrvatskim tržištem kada je u pitanju prodaja novih automobila privatnim kupcima

SUZUKI VITARA

Suzuki Vitara već tri godine gospodari hrvatskim tržištem kada je u pitanju prodaja novih automobila privatnim kupcima, a bez obzira na godine i sve jaču konkurenciju, prodaja joj ne jenjava.

Treća generacija Vitare, crossovera iz kompaktnog segmenta, stigla je 2015. godine, te od tada drži primat među privatnim kupcima, a uz to je lani bila šesti najprodavaniji model u Hrvata. Stoga dolazak nove Vitare nije ništa čudno, ali svakako je vrlo indikativno da i Japanci izbacuju dizelski agregat od 120 „konja“.

Istodobno, iz prodaje se povlači atmosferski 1.6-litreni benzinac od 120 KS, a zamjenjuje ga 3-cilindarski 1.0-litreni turbobenzinac BoosterJet sa 112 KS i okretnim momentom od 170 Nm, poznatim iz manjih Suzukijevih modela (Baleno, SX4 S-Cross...).

Zanimljivo je da će se nova Vitara nuditi i s pogonom 4x4 te će biti jedini model u klasi u kombinaciji malog turbomotora i pogona na sve kotače. Uz njega dolazi i snažniji 1.4-litreni 4-cilindarski turbobenzinac sa 140 KS i okretnim momentom od 220 Nm.

Naravno, oba motora moći će se nabaviti isključivo s prednjim pogonom, ali isto tako i pogonom 4x4 (AllGrip). U slučaju da je automobil opremljen pogonom na sve kotače, moći će se uz odabir režima rada motora odabrati vrsta pogona, ovisno o podlozi i vremenskim prilikama.

Tijekom ovih dana na tržište stiže nova Vitara na kojoj su ispravljeni dosadašnji „nedostaci“, što ovaj Suzukijev crossover dovodi u ravnopravniji položaj s novijim konkurencijom. Modernizacija je vidljiva već izvana jer prednji dio izgleda agresivnije, dok su stražnja svjetla dobila LED tehnologiju i zanimljivu grafiku.

Za novi imidž najzaslužniji su kromirana, okomito postavljena rebra maske i izraženiji prednji i stražnji branik. Privlačan izgled upotpunjuje novi dizajn naplataka i živahnije boje karoserije. Na kraju sve te male izmjene utječu na bolju aerodinamiku.

Ugodno iznenađenje dočekat će buduće vlasnike Vitare i u unutrašnjosti koja je puno kvalitetnija jer je tvrda plastika, koja je bila česta meta kritika, otišla u ropotarnicu povijesti. Vitara je konačno dobila mekanu plastiku armature i u sklopu s novim izgledom i bogatijim sadržajem instrumentne ploče.

Osim novog dizajna instrumentne ploče sličnog onoj iz Balena novost je i središnji informacijski zaslon u boji. Osim toga Vitara će biti tehnički naprednija i standardna oprema će uključivati upozorenje kod napuštanja voznog traka i vraćanje nazad, automatsko kočenje u slučaju nužde, prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje na vozilo u mrtvom kutu.

Što se tiče cijena treba kazati kako će one ostati na razini starog modela, ovisno o paketu opreme.

Naslovnica Život