Mozaik Život

Nagrađivani osječki dizajneri: Poseban je izazov raditi dizajn vina

Išli smo s namjerom da kupcu u oči upadne elegancija boce, koju će skinuti s police i kao takvu, bez dodatnog pakiranja u ukrasne papire i vrećice, odmah nekome darovati - kažu osječki dizajneri

Nagrađeni dizajn Graševine
Kreativni tim osječkog dizajnerskog studija Mit dizajn nikada se nije želio pokoriti trendovima, što je možda i razlog zbog čega njihova rješenja bez problema osvajaju nagrade na brojnim domaćim i međunarodnim natjecanjima.

Najbolji primjer za to su etiketa i ambalaža za graševinu izborne berbe tvrtke Feravino, koje su na nedavnom splitskom GAST-u premoćno pobijedile u konkurenciji od 455 izložaka.

Ovo je dizajnersko rješenje oduševilo i međunarodni žiri International Design Awarda, koje mu je u kategoriji grafičkog dizajna dodijelilo treće mjesto, u konkurenciji od dvije tisuće profesionalaca i studenata dizajna iz 50 zemalja svijeta.

- Osječani u svom radu uvijek nastoje spojiti lijep izgled i praktičnost proizvoda, izbjegavajući isključivu dekorativnost. To ipak uspijeva samo najboljima - kaže kreativni direktor Boris Matišić, tvrdeći kako su i kod nas novi zahtjevi tržišta urodili pojavom velikog broja samozvanih dizajnerskih stručnjaka.

Dizajner Marin Balaić (lijevo) i kreativni direktor Boris Matišić
- U hrvatskom dizajnerskom svijetu na vrhu postoji tek desetak iznimnih stručnjaka. Velikoj navali dizajnera kumovali su proizvođači koji su se posljednjih nekoliko godina probudili, shvativši koliko izgled utječe na prodaju. Istina je da proizvod uvelike prodaje njegov dizajn, koji ga izdvaja od konkurencije - kaže Matišić, čija tvrtka broji 15 godina rada i 13 vrsno obrazovanih ljudi.

S njegovim se riječima slaže i diplomirani dizajner Marin Balaić, pod čijom je paskom nastalo rješenje za nagrađenu graševinu. Otkriva kako su eleganciju boce naglasili pomnim odabirom crne, zlatne i srebrne boje, ali i mudrom izvedbom ambalaže koja se njihovim dizajnerskim rješenjem pretvorila u atraktivnu vrećicu.

- Mogli smo ići i na šarenilo, na prepoznatljivost koja kupcu može lakše upasti u oči, ali ipak smo se odlučili za dublju verziju priče. Išli smo s namjerom da kupcu u oči upadne elegancija vinske boce, koju će nonšalantno skinuti s police i kao takvu, bez dodatnog pakiranja u ukrasne papire i vrećice, odmah nekome darovati. U tome je naša poruka, izazivanje emocije kod kupca – kaže Balaić tvrdeći kako je svakom čovjeku iz ove branše posebna čast uhvatiti se u koštac s dizajnom vina, vrlo zahtjevnom kategorijom.

tanja šimundić bendić

Naslovnica Život