Mozaik Zdravlje

SVE POPULARNIJE

Sitne sjemenke pune blagodati za ljudski organizam, čuvaju srce i prirodni su lijek za dijabetes, a pomoću njih 'stesat' ćete i liniju u vrlo kratkom vremenu

SVE POPULARNIJE

Sve veći broj medicinskih studija potvrđuje nutritivne i zdravstvene dobrobiti chia sjemenki, pa im je popularnost posljednjih godina porasla u cijelom svijetu i brzo su dospjele na popis top 10 najhranjivijih namirnica.

Chia (Salvia Hispanica) je biljka iz porodice mente, a tradicija uzgoja koju su prakticirali drevni Asteci datira još iz 16. stoljeća. Danas se uzgaja u Meksiku i Gvatemali.

Chia sjemenke su bogate omega 3 masnim kiselinama, koje čine i do 30 posto njihovog sastava te pomažu u liječenju upalnih procesa, kao i u prevenciji i liječenju bolesti srca i krvnih žila, te artritisa.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lery Dian Dian (@loyangovenonline) on

 

Dokazano pozitivno utječu na zdravlje srca i krvnih žila, smanjuju visoki krvni tlak i povećavaju razine dobrog kolesterola, a smanjuju razinu lošeg kolesterola i triglicerida. Upravo zbog omega 3 kiselina idealna su sirovina za proizvodnju kvalitetnog ulja.

Chia sjemenke su odlična hrana za oboljele od dijabetesa jer usporavaju apsorpciju ugljikohidrata u probavnom sustavu, što sprječava nagle promjene razine šećera u krvi. Chia-sjemenke se zbog ovog svojstva svrstavaju u prirodne lijekove za dijabetes tip 2.

S druge strane, bogat su izvor vlakana, koja potiču probavu. Samo 28 grama chia sjemenki sadrži čak 11 grama vlakana, odnosno trećinu preporučene dnevne doze vlakana.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Christy (@feastingnotfasting) on

 

Dobar su izvor važnih minerala među kojima je kalcij, važan za zdravlje zuba, kostiju i metaboličkih procesa u organizmu. Već tridesetak grama chia sjemenki zadovoljava 18 posto preporučene dnevne doze kalcija.

U ovim sitnim sjemenkama je i pravo bogatstvo i drugih minerala kao što su fosfor, koji je uz kalcij najvažniji mineral za zdravlje zuba i kostiju, mangan, jako važan za iskorištavanje vitamina B-skupine (biotina i tiamina).

Odličan su izvor proteina za sportaše i vegetarijance zbog visokog sadržaja proteina i aminokiseline triptofan, koja pomaže u regulaciji apetita, što dodatno daje osjećaj sitosti i pomaže u gubitku kilograma, ali i popravlja raspoloženje te pomaže u opuštanju prije spavanja.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Eggs and Bakery (@eggsandbakery) on

 

Odlične su kada je riječ o poticanju probave, upravo zbog visokog sadržaja vlakana. Jedno od novijih istraživanja pokazalo je da svakodnevna konzumacija chia sjemenki 20 minuta prije obroka daje prve rezultate u procesu mršavljenja i to već u prvih šest tjedana. Stručnjaci imaju i objašnjenje.

Činjenica da u probavnom sustavu upijaju 10 puta više vode od svoje veličine daje nevjerojatan osjećaj sitosti. Stručnjaci savjetuju svim osobama koje žele izgubiti višak kilograma da smanje ukupni dnevni unos kalorija, pri čemu trebaju znati da chia sjemenke u tome pomažu smanjiti 200 do 300 kalorija dnevno.

Naslovnica Zdravlje