Mozaik Zdravlje

ZA LJEPŠI DAN

I jutros pijete kavu natašte? Nemojte, jer evo kakvu štetu to radi vašemu organizmu; Obožavani napitak učinite zdravijim i ukusnijim, uz ove sastojke dobit ćete senzaciju

ZA LJEPŠI DAN

Veliki broj ljudi pri pomisli na jutro već osjeti miris i okus kave. Njome počinjemo dan, uz nju se družimo s prijateljima, pijemo ju u trenucima odmora i opuštanja, ali i kad se spremamo na važnije ispite i poslovne zadatke.

Ovaj napitak daje nam energiju, poboljšava koncentraciju, ubrzava metabolizam, a siromašan je kalorijama.

Znanstvenici su dokazali da ima i određene dobrobiti za zdravlje. Istraživanja su pokazala da svakodnevno ispijanje kave smanjuje rizik od razvoja dijabetesa i Parkinsonove bolesti. Odličan je izvor antioksidanasa, što čuva stanice našeg organizma. Neka istraživanja su čak pokazala da smanjuje rizik od razvoja raka jetre i debelog crijeva.

S druge strane, često možemo čuti i da nije dobra za zdravlje, no većina stručnjaka kaže da je stvar u količinama, načinu na koji ju pijemo i pripremamo. Naime, svoj omiljeni napitak sami, uz malo truda, možete učiniti još ukusnijim i zdravijim, no imajte ove savjete na umu.

Kava nije doručak 

Već kasnite na posao i putem pokušavate popiti barem pokoji gutljaj kave u nadi da će vas razbuditi i smiriti glasno kruljenje želuca. I tako počnete raditi i onda skužite da je već podne, a niste ništa pojeli. 

Time snižavate nivo energije jer tijelo oslobađa inzulin nakon konzumacije kofeina iz kave, što uzrokuje pad šećera u krvi, zbog čega ćete se osjećati umorno i iscrpljeno, a to i nije dobar početak dana. Pojedite nešto uz kavu, tijelo će vam biti zahvalno.

Radije popijte domaću kavu, nego onu u ugostiteljskim objektima

Možda ste nekad primijetili da konobar s vremena na vrijeme obriše aparat po kojem uvijek završi nekoliko kapi kave. Možda vam to djeluje higijenski, no zapravo se tako samo šire bakterije. U ugostiteljskim objektima čak i ako se aparat uredno održava. postoje i šanse da ćete u šalici kave dobiti i ostatke dezinfekcijskih sredstava. Kava koju pripremite doma najzdravija je opcija.

Nemojte ju previše sladiti

Iako je kava zdrava, vi ju možete učiniti štetnom za zdravlje dodajući previše šećera koji je loš za zdravlje i povezan je s pretilošću i razvojem dijabetesa. Ako ne možete kavi piti gorku, koristite prirodne zaslađivače poput stevije. 

Poboljšajte okus kave i neka bude još zdravija

U dosta kafića, ako naručite kavu s mlijekom, na pjeni ćete namirisati cimet. Zašto taj trik ne biste stalno koristili? Kava će biti još zdravija i ukusnija. Cimet ima antioksidativna svojstva,snižava šećer u krvi, a niskokaloričan je. Također, uz kavu se super slaže i klinčić koji ima antibakterijska svojstva.

Kava se odlično slaže i s kakaom koji je također pun antioksidansa i smanjuje rizik od srčanih oboljenja. Ako volite okus kokosa, možete u napitak dodati nekoliko kapi kokosovog ulja koje je odlična je hrana na ljudski mozak.

S vremena na vrijeme možete sebi dopustiti i jedan manje zdrav, ali preukusan dodatak kavi, čokoladu. U šalicu netom skuhane kave dodaje kockicu čokolade, miješajte dok se potpuno ne rastopi i uživajte, gutljaj po gutljaj.

Za pripremu koristite filtriranu vodu

Možda mislite da voda ionako prokuha, pa nije važno kakve je kvalitete, no mnogi stručnjaci tvrde da je filtrirana voda bolja opcija od obične, ako ne zbog zdravlja, onda zbog okusa. Filtrirana voda ne sadrži teške metale poput olova i bakra, koji se možda nalaze u vodi iz slavine. Ta voda također sadrži klor koji dugoročno može biti štetan za zdravlje. 

Razmislite o tome zašto uopće volite kavu

Sjećate li se kad ste popili svoju prvu kavu? Vjerojatno ne, ali dosta ljudi počne na fakultetu, kako bi mogli ostati budni tijekom dugih noćnih učenja za ispite. Možda ste ju zavoljeli na prvi gutljaj, možda vam je trebalo duže vremena. Kako god, sad ste stariji i mudriji, pa razmislite koristite li kavu da zamaskirate svoje loše životne navike, poput premalo sati spavanja? Ako premalo spavate, pa kavom pokušavate preživjeti dan, vaše tijelo i um i dalje su umorni i nećete biti najbolja verzija sebe u mentalnom i fizičkom smislu. Kronični nedostatak sna povećava hormone stresa i uzrokuje brojne zdravstvene probleme. 

Naslovnica Zdravlje