Mozaik Zdravlje

MUKA VELIKA

Imate problema sa zatvorom? Prije nego uzmete neku 'kemiju', isprobajte ove kombinacije koje sigurno imate kod kuće; I položaj tijela je važan, ovako ga korigirajte

MUKA VELIKA

Opstipacija ili zatvor jedna je od najčešćih zdravstvenih tegoba, a svi se srame o njoj govoriti. Ovaj problem često uzrokuje manjak vlakana ili tekućine u našoj prehrani i premalo kretanja.

Umjesto da kupujete lijekove kako biste pokrenuli svoja “lijena crijeva”, možete se poslužiti lijekovima iz prirode, koje navodi portal Bright Side:

1. Pijte čaj s medom i limunom

Napravite čaj i dodajte med i limun u još topao napitak. Med je laksativ i također ublažava okus čaja i čini ga slatkim. Limun je također prirodni stimulator za probavni sustav i pomaže izbacivanju toksina iz organizma.

2. Pijte puno vode

Muškarci bi trebali piti gotovo četiri, a žene tri litra vode na dan. Tvrda i suha stolica je najčešći uzrok opstipacije, a ispijanje dovoljnih količina vode učinit će cijeli organizam hidriranim, uključujući i probavni sustav. Sokovi od jabuke i breskve su nježni prirodni laksativi, pa možete piti i njih. Izbjegavajte pića koja u sebi sadrže kofein i gazirane napitke jer su diuretici, pa ćete umjesto hidratacije, dodatno gubiti tekućinu.

3. Jedite hranu koja sadrži vlakna

Hrana koja u sebi sadrži vlakna prirodni je laksativ. Dnevno bi trebalo pojesti barem 20-35 grama vlakana kako biste riješili problem zatvora. Hrana bogata vlaknima su jabuke, smokve, mekinje i crni grah.

Sjemenke i orašasti plodovi, poput bundeve, sezama ili suncokreta ili lana su također bogati izvori vlakana. Ali treba biti na oprezu, nemojte jesti sjemenke lana ako patite od visokog krvnog tlaka, imate problema s krvarenjem, ako ste trudnica ili dojilja.

4. Jedite suhe šljive

Ne samo da su bogate vlaknima, nego sadrže i sorbitol, šećer koji ublažava opstipaciju. 100 grama suhih šljiva ima gotovo 15 grama sorbitola.  Ako ne volite okus suhih šljiva, pijte sok. Možete ih prokuhati u vodi i piti tu tečnost. Iako sok ima manje vlakana od samog voća, i on bi trebao djelovati. Dajte šljivama malo vremena, barem sat – dva, pa nemojte pretjerati s količinama.

5. Biljke i biljni čajevi

Biljke poput psilijuma i lana su također laksativi i čine stolicu mekšom. Jedite ih i pijte dosta vode ako patite od opstipacije. Postoje i čajevi od ovih biljaka, pa možete i njih isprobati.

6. Pijte jogurt uz svaki obrok, ali nemojte konzumirati druge mliječne proizvode

Iako se savjetuje da izbjegavamo mliječne proizvode kada imamo zatvor, jogurt je iznimka. Sadrži probiotike koji njeguju crijevnu floru i vaša stolica će biti redovnija.

Još nešto, provjerite je li položaj u kojem obavljate nuždu ispravan?

Ljudi uglavnom sjede na wc daski s leđima položenim na 90 stupnjeva. Prolazak stolice u tom položaju je teži zbog puborektalnog mišića koji okružuje debelo crijevo. Kada bedra i bokovi naprave pojas od 90 stupnjeva, ovaj mišić je zategnut i ne dozvoljava da se debelo crijevo razvuče dovoljno. Ispravan način sjedenja je da se polako nagnete naprijed, tako da vam je kralježnica pod kutem od 35 stupnjeva.

Naslovnica Zdravlje