Mozaik Zdravlje

Brzo reagirajte

Tri glavna uzroka vašeg 'ljetnog umora': ako se zadnjih dana osjećate naročito grozno, vrlo vjerojatno imate sindrom preskakanja najvažnije stvari, evo o čemu se radi

Brzo reagirajte

Iako će vam mnogi reći da umor koji osjećate možete zahvaliti ubrzanom tempu tijekom dana, nagomilanom stresu i promjenama u vremenu, činjenica je da premorenost može biti i jedan od simptoma ozbiljnijih promjena u tijelu.

Jer ako nakon proljetnog slijedi ljetni, pa onda ponovno jesenski umor, zimski i tako dalje u krug, ne piše nam se dobro - adaptacija na promjenu godišnjih doba uistinu može biti teška, ali konstantni umor mogao bi biti indikator nečega savim drugoga, te vas ponukati da konačno posjetite liječnika. Kojeg biste po posjetu trebali pitati jedno vrlo važno pitanje, savjetuje doktorica Janette Neshewait za Popsugar.

"Ukoliko se osjećate toliko umorno da niste sposobni za obavljanje dnevnih obaveza, najprije biste s liječnikom trebali popričati o vašoj prehrani. Ukoliko ste vegetarijanac, moguće je da ne uzimate dovoljno vitamina B12, čiji manjak u organizmu može dovesti do osjećaja težine i umora, zajedno s trncima u rukama i nogama", kaže stručnjakinja.

"Ako pak ne jedete dovoljno hrane koja je izvor željeza, moguće je sasvim i da patite od anemije čiji je prvi simptom upravo umor", dodaje. Željezo pomaže u proizvodnji hemoglobina, proteina u crvenim krvnim stanicama koji dovodi kisik do organa u našemu tijelu. Bez dovoljne količine željeza, možete se osjećati umorno ili kao da vam nedostaje daha.

No i ostale pogreške u dijeti mogle bi rezultirati umorom. Konzumacija pretjerane količine nezdravih ugljikohidrata, umjesto hrane bogate vlaknima poput voća i povrća, uzrokuje iznenadni porast šećera u krvi, no vrlo brzo i pad - zato se možete osjećati naročito umornima ako ste za doručak pojeli nešto poput čokoladice ili peciva iz pekare.

Kao jedan od najčešćih razloga, a ujedno je to i onaj kojeg smo najmanje svjesni, doktorica Neshewait navodi - dehidraciju. Ljeti je to naročito izraženo, budući da se pojačano znojimo, a ako pridodamo konzumaciju kofeina ili alkohola, dovodimo tijelo u stanje koje može rezultirati samo umorom.

"Sasvim je jednostavno dovesti se u stanje dehidracije. Znojenje, dvije-tri kave ili alkoholno piće te preskakanje vode mogu reducirati volumen vaše krvi i zbog toga se jednostavno osjećate umorno", objašnjava liječnica.

Osim prehrane i nedostatka tekućine, kao čest uzrok ljetnog umora navodi i neke od suplemenata koje ljudi kupuju bez konzultacija s liječnikom, a kod žena "krivac" zna biti i menstrualni ciklus.

Ako je pak iscrpljenost "uparena" s naglim dobitkom na težini, zatvorom, suhom kožom i kosom, neregularnim mjesečnicama i promjenama u ponašanju, trebali biste pregladati vašu štitnjaču. Umor je i jedan od simptoma depresije, stoga nikako nije riječ o nečemu što biste na pregledu trebali prešutjeti i uzeti "zdravo za gotovo".

Naslovnica Zdravlje