Mozaik Zdravlje

zeznite 'mrskog neprijatelja' 

I vi se na godišnjem redovito nadebljate? Da vas grickanje u sitne sate ne odvede do prebujne figure, držite se ove 'torture'

zeznite 'mrskog neprijatelja' 

Radili ste "kao pas" zadnjih mjeseci i niste mogli dočekati početak godišnjeg. Otići ćete na vikendicu (kod sebe, prijatelja, rodbine) i već se vidite: ne treba vam ništa osim kupaćeg, japanki i parea, u njemu možete i ujutro u dućan i poslije na kavu.

Pa na mul, pa kupanje, pa ručanje, pa odmor, pa plivanje, pa najdraži večernji sati... Doć će vam društvo, izmjenjivat će se prijatelji, "gradelavat" će se. Znate i sami kako to ide, "gajbe piva" se motorom odvoze i dovoze iz marketa, nekad vam se učini, kao kruh svakojutarnji.



Vi niste od piva, ali volite fino vino. A kad se druži, pa kad se jede, onda se i pije i smije i, apsolutno, u svemu pretjeruje.  A vi ne bi željeli da vam se ponovi što i lani, pa i preklani, i uglavnom svakog ljeta kad se konačno opustite i ... udebljate.

U članku kojeg je na tu temu objavio Insider,, nutricionistica Rachel Meltzer Warren dala je važne savjetae zahvaljujući kojima vam, se to ovaj put - neće dogoditi! Naravno ako ćete ih se pridržavati...

OPRSKRBITE HLADNJAK ZDRAVIM NAMIRNICAMA

Ukoliko ste se dobro pripremili i odmah na dolasku napunili hladnjak kvalitetnim i zdravim namirnicama, izbjegavajući punomasne i suhomesnate prerađevine, veća je šansa da ćete, u globalu, više jesti "nižekalorične" i "višenutritivne" stvari. Jest ćete svakako kvalitetnije, nego da svako jutro skočite u najbližu trgovinu po "kruh i salamu".

PONESITE U PLAŽI ZA TORBU ORAŠASTE PLODOVE

Nakon kave, tijekom kupanja, ogladnjet ćete. Neka su vam pri ruci zdrave grickalice, poput orašastih plodova. Inače ćete zaustaviti prvu "babu s kolačima" i kupiti, avaj, krafnu.

NARUČITE PREDJELO

Kad se odlučite počastiti obrokom izvan kuće, naručite predjelo u vidu juhe ili salate. Pojest ćete manje glavnog jela, ali izbjegnite krem juhe, jer su one pune neželjenih kalorija.



POČASTITE SE SLATKIM

Red je, a i potreba, da se počastite, tu i tamo, nečim slatkim i kaloričnim. Nemojte samo to raditi svaki dan i pazite na količinu.

PLIVAJTE I ŠETAJTE

Plivanjem se troši dosta kalorija i rade svi mišići. Kad krenete u šetnju, ne prekidajte je nailaskom na prvi primamljivi kafić. Šetajte, šetajte, šetajte. Kafić ostavite za prekosutra.



DOZIRAJTE ALKOHOL

Naravno da se na odmoru svi opustimo i svi pretjerujemo. Jedan cocktail u baru je ok, ali već su tri problem. Em je skupo, em je turbokalorično. Čaša do dvije vina uz večeru neka je maksimum. Više alkohola će vas neminovno ogladnjeti i ništa vas neće spriječiti da u 2 sata u noći smažete - najobilatiji cheesburger! A doma u hladnjaku posegnete za zimskom i buđolom. Pa se vraćamo na savjet s početka teksta: ne kupujte ih!

PIJTE VODU

Rehidrirat će vas, popunit "rupicu u želucu", utažiti žeđ cijelog dana. Pijte je cijelog dana.
 

Naslovnica Zdravlje