Mozaik Zdravlje

NIJE TAKO JEDNOSTAVNO

Na dijeti ste, a debljate se? Vjerojatno je u pitanju jedan od ovih osam razloga...

NIJE TAKO JEDNOSTAVNO

Istina je, zbog dijeta se možete nadebljati i to nema veze sa režimom prehrane koji ste odabrali, piše DailyMail.
Sandra Aamodt, neuroznanstvenica iz Kalifornije, kazala je kako vjeruje da se dijete pogrešno shvaćaju.
Za Healthista otkrila je osam načina na koje nas opsjednutost mršavljenjem zapravo može učiniti debljima.

1. Vaš mozak misli da se izgladnjujete

Dok mislimo kako su dijete dobra ideja, naš se mozak s tim ne slaže pa se često ponašamo kao žrtve izgladnjivanja.

Studija sa Sveučilišta Rockfeler dopustila je znanstvenicima proučavanje onoga što se događa kada pretili ljudi izgube na težini. Rezultati su pokazali kako, jednom kada se vrate kući, pacijenti vrate i sve te kilograme.

2. Dijete su stresno iskustvo

Brojanje kalorija, vođenje dnevnika prehrane, pronalaženje namirnica s niskim udjelom ugljikohidrata...Nema sumnje da je riječ o stresnom iskustvu - zapravo, imamo dokaz da dijete to uistinu jesu.

Zabrana unosa velikog broja kalorija utječe na hormone stresa kod ljudi, a stres često vodi ka debljanju.

3. Glasovi u glavi

Vaš mozak igra negativnu ulogu kada je riječ o dijetema i stalno vas navodi na propitivanje odluke. Upravo se zbog toga često odlučujete na kupovinu velikog pakiranja hrane poput, recimo, čipsa.

4. Dijete ne funkcioniraju na duge staze

Čak petnaest studija pokazalo je kako oni koji se podvrgavaju dijetama imaju veće šanse da postanu pretili nego oni koji im nisu skloni.

Pitate se kako je to moguće?

Stvar je u tome da oni koji su neko vrijeme proveli na dijetama, brže dobivaju kilograme nego što dolazi do povećanja mišićne mase. 

5. Metabolizam će preuzeti stvar

Kada smo bili djeca, naš je metabolizam bio odličan, mogli smo jesti što smo htjeli i ne misliti o posljedicama.
I
pak, metabolizam se mijenja tijekom odrastanja, ali i kada se izađe iz uobičajenog okvira tjelesne težine.  Za one koji su na dijeti to znači da moraju vježbati kako bi potrošili kalorije koje su unijeli.

6. Snaga volje može nestati

Otišli ste na jutarnje trčanje, pratite unos kalorija i još niste pojeli niti jednu krafnu.

Ipak, kada vas napadnu misli o hrani zateći ćete sebe kako zavidite onima koji nisu na dijeti pa mogu jesti što žele i to kada god požele.

7. Brojanje kalorija i gledanje oznaka proizvoda

Nije neobično da u supermarketima gledate oznake proizvoda i čitate broj kalorija.Treba znati da te informacije mogu izgledati precizno, ali zapravo označavaju prosječnu količinu energije koju ćete  dobiti.

8. Oscilacije i održavanje težine

Održavanje stabilne težine može postati cjeloživotni projekt i za većinu ljudi predstavlja borbu. Od onih koji uspiju doći do ciljane težine, samo je polovica održi tijekom cijele godine, izvještava DailyMail.

Naslovnica Zdravlje