Mozaik Zdravlje

Prženje na plaži

Hrvati baš i ne mare za zdravlje: manje od polovine kupuje kreme za sunčanje!

Prženje na plaži
Važnost marke pri odabiru proizvoda za zaštitu od sunca je velika – čak 48 posto korisnika tvrdi kako im je vrlo bitno koju marku odabiru. U svakom slučaju, unutar hrvatske populacije, odnosno među anketiranima u dobi od 15 do 64 godine, vodeći brend u kategoriji proizvoda za zaštitu od sunca je Nivea

Premda mediji i stručnjaci sve više upozoravaju na važnost proizvoda za zaštitu od sunca, u hrvatskoj populaciji u dobi od 15 do 64 godine, koristi ih tek 48 posto ljudi, no i oni ponekad! Rezultati su to istraživanja koje je za portal "Ja trgovac" provela agencija "Ipsos", koji su definitivno poražavajući, no, ipak, bolji nego 2012. godine, kad je spomenute proizvode koristilo samo 35 posto ispitanika.

Učestalost korištenja, s druge strane, pokazuje da je među korisnicima najviše onih koji proizvode, ipak, koriste redovito – 24 posto populacije navodi kako spomenute artikle koristi nekoliko puta dnevno, do šest dana tjedno.

Umjereni korisnici proizvode za zaštitu od sunca koriste barem dva do tri puta tjedno i čine 12 posto populacije, jednako kao i oni mali koji ih uzmu u ruke dva do tri puta mjesečno i rjeđe.

Važnost marke pri odabiru proizvoda za zaštitu od sunca je velika – samo devet posto korisnika navodi da im marka uopće nije bitna, dok ih čak 48 posto tvrdi kako im je vrlo važno koju marku odabiru. U svakom slučaju, unutar hrvatske populacije, odnosno među anketiranima u dobi od 15 do 64 godine, vodeći brend u kategoriji proizvoda za zaštitu od sunca je Nivea.

U razdoblju od srpnja do prosinca 2015. godine, četvrtina potrošača koristila je Nivea Sun proizvode za zaštitu od sunca. Zatim slijede Coppertone proizvodi, koje bira devet posto populacije, a odmah nakon njih je DM-ova robna marka Sundance s 8,5 posto korisnika. Inače, primarni korisnici proizvoda za zaštitu od sunca su žene (64 posto), i to one mlađih i srednjih godina.

Iako proizvodi za zaštitu od sunca bilježe rast korištenja, i dalje ih većina ispitanika koristi jedino na plaži ili bazenu (63 posto). S obzirom na to, gotovo polovina korisnika kupuje vodootporna sredstva za zaštitu. Kada je riječ o različitim oblicima sredstava za zaštitu, 43 posto anketiranih preferira proizvode u obliku spreja jer su praktičnija za uporabu u odnosu na tekuća sredstva.

Uz to, 45 posto korisnika smatra da mlijeko za sunčanje bolje štiti u odnosu na ulje. Među korisnicima je i 23 posto onih koji zaštitne faktore smatraju marketinškim trikom, odnosno ne vjeruju da veći zaštitni faktor bolje štiti od sunca, a 27 posto korisnika nije sigurno u tu tvrdnju. Proizvode za njegu poslije sunčanja koristi 40 posto korisnika kategorije.

Vodeći brendovi:
Nivea - 25 posto korisnika
Coppertone - 9 posto
Sundance (DM-ova robna marka) - 8,5 posto

 

 

Naslovnica Zdravlje