Mozaik Showbizz

pun novih projekata

Mravinčanka Lorena nije uspjela pobjediti na Dori, ali evo kako bi s Huljićem mogla stići do Londona: Splićanin nam otkriva novi projekt biblijskih razmjera

pun novih projekata

"Svaka čast, Tonči i ekipa! Nisi mi nikad bija nešto pretjerano napet, ali ovo je zbilja posebno. Oliver se zbilja sada smješka odgori. Bravo"; "Tonči, fakat si velemajstor svog posla i volim tvoju muziku. Ljudi možda konačno shvate da jako dobro znaš šta radiš i da to radiš odlično. Jako lijepo i uzvišeno, u čast Oliveru";

"Predugo se igrao trash folk glazbom... ostatak života počastite nas svojim stvarnim talentom"; "Huljić je definitivno majstor od zanata. Zanimljive su te njegove krajnosti od komercijale do pravih stvari uključujući i ovakvo nešto. Općenito, obrada uz zbor i orkestar je nešto posebno, ali... Treba se toga dosjetiti" – samo su neki od komentara na YouTubeu ispod obrade jednog od klasika Olivera Dragojevića "Dvaput san umra", s autorskim potpisom Tončija Huljića u izvedbi Zagrebačke filharmonije i Akademskog zbora "Ivan Goran Kovačić".

Nova verzija "Dvaput san umra" s prepoznatljivim Madre Badessa zvukom, kojim splitski skladatelj zadnjih osam godina definira vlastiti glazbeni identitet, izazvala je nepodijeljene reakcije slušatelja. Pjesma objavljena na Oliverovu albumu "Vrime" 1995. godine, za koju je tekst napisala Tončijeva supruga Vjekoslava Huljić, dobila je novo glazbeno ruho zahvaljujući orkestraciji njihove kćeri Hane, vlasnice diplome iz teorije glazbe i kompozicije splitske Glazbene akademije.

Skladbom za koju je orkestraciju napisala njegova kći, Tonči je obznanio aktualnu suradnju s orkestrom Zagrebačke filharmonije i Akademskim zborom "Ivan Goran Kovačić" – već ovoga proljeća rezultirat će koncertima na kojima će se izvoditi skladbe koje je napisao za Maksima Mrvicu, grupu Bond, filmove i serije...

– Bit će možda još dvije ili tri pjevane pjesme, koje će zaživjeti u obradama, ali uglavnom je u pitanju moja instrumentalna glazba – govori poznati splitski skladatelj, odavno uspješan i izvan granica Hrvatske.

– Ovo je novo čitanje pjesme. Nitko je više nikad neće otpjevati na način na koji ju je pjevao Oliver, ali kao autor odlučio sam pokazati publici kako ova pjesma može zvučati u instrumentalnoj verziji uz orkestar i zbor. Osjeća se Mediteran, ima soli, ima mora...

Sve pjesme koje slažem za ovaj program jako su lirske, obojene Mediteranom, jer s Madre Badessom i samim sobom prodajem zvuk Mediterana kako bih se odmakao od drugih sličnih projekata. To je zapravo ono što sam htio cijeloga života, sve ostalo mi je pod "B" – otvoreno će Tonči, ne krijući koliko mu laskaju prve reakcije slušatelja. Izrazito je sretan i ponosan zbog kćeri, na čiju se pomoć oslonio kako bi realizirao ono što je zamislio.

'Umorila sam se biti u pozadini, rekla sam tati da me pusti, da želim sama!': otkrivamo velike planove Hane Huljić

– Hani je ovo bila prva orkestracija u životu, pa smo je polako nišanili, jer je u početku donijela previše toga. Ali onda smo "spuštali" intenzitet emocije i ovo je sad to. No neće ona raditi sve... U pitanju je preopsežan posao, već ga radi nekoliko ljudi, poput prodekana za nastavu zagrebačke Muzičke akademije prof. art. Krešimira Seletkovića, koji također radi na aranžmanima, ali je i generalni supervizor. Ninoslav Ademović radi na obradama nekih pjesama Madre Badesse s prvog albuma, a tu je, normalno, i Hana, koja je već odradila četiri-pet pjesama – kaže Tonči, navodeći kako cijela glazbena ekipa priprema dva tipa koncerata.

Dora nije moj svijet

– Jedan je potpuno lirski, bez seta bubnjeva i udaraljki osim onih koji se koriste u filharmoniji. Ta vrsta koncerta nema tu motoriku kao oni u čijem je slučaju na matrici snimljen određeni broj instrumenata ritam-sekcije. Rade se različite vrste aranžmana za različite vrste orkestara i prostora u kojima se svira... Drugi tip koncerta bit će s matricama, iste pjesme, ali u nešto malo ritmičnijem izdanju – objašnjava autor. Set-lista radit će se, veli, od koncerta do koncerta, nijedan neće biti istovjetan, zato će i obraditi pregršt skladbi.

– Oliverova "Dvaput san umra" jedna je od rijetkih pjevanih skladbi. Kad nastupamo vani, publika ne zna da postoje neke pjesme i legendarni pjevači koji su nama, koji živimo ovdje, obilježili život. Ali želimo im ih približiti u obliku klasičnog djela i želimo da osjete emociju. Ljudi vani, primjerice u Čileu, Argentini ili Aziji, ne znaju da je netko pjevao tu pjesmu, a ja želim da sve te pjesme dobiju potpuno nov, klasičan samostalan život – naglašava Tonči Huljić.

Osvajača brojnih Dora ove godine nismo vidjeli u Opatiji, premda su njegove dvije pjesme bile u konkurenciji. Zar ga nije razveselio povratak hrvatskog natjecanja za Eurosong u Opatiju?

– Što ću raditi tamo?! To nije moj svijet... Ali mi je drago jer su se Loreni i Domeniki fino posložile stvari. Domenikin spot je danas vani, Lorena se super držala na tom natjecanju. Njezina "Tower of Babylon" inače je pjesma iz moga novog mjuzikla koji trenutno radim. Neće se izvesti ovdje, rade ga stranci...

Kad odlučimo da je baš to to, da je to baš taj redatelj, baš taj scenograf i baš ti kostimi, otkrit će se i sve ostalo, pa i njegov naziv. Samo ću reći da će premijera biti u blizini hrvatske granice, a namjera mi je realizirati ga i u Londonu. Upravo radimo na budžetu... Kad dođe vrijeme za to, sve će se znati – tajanstveno se nasmijao Huljić, potvrđujući ipak kako je riječ o glazbeno-scenskom djelu s biblijskim motivima koji ga je počeo zaokupljati davnih godina, a sad je konačno sazrelo vrijeme i za njegovu realizaciju.

Naslovnica Showbizz