GastroOJAČAJTE SE

Snažno nas brane od virusa, a imaju tako malo kalorija, tko ih ne bi poželio? U 'spizu' obavezno uvrstite ove namirnice, možete ih peći, grickati i dinstati i sigurno vas neće nadebljati

Piše Javorka Luetić
shutterstock333

Kad imunološki sustav oslabi, to se manifestira nizom problema, a jedan od primjera je i alergija, koja je posljedica njegova oštećenja. 

Crijeva su dom izuzetno velikog broja stanica imunološkog sustava, zbog čega ovaj organ ima snažan učinak na obrambenu funkciju tijela.

Ako je mikroflora crijeva loša, pada i naša otpornost. Probiotske bakterije su mikrobi koji su korisni za naš organizam, a nalaze se u probiotskim jogurtima, odležanom siru, kiselom kupusu, kiselim krastavcima, kefiru, a možemo konzumirati i pripravke koji sadrže koncentrirani broj probiotičkih bakterija.

Jesen nam pruža obilje zdravih plodova pomoću kojih možemo ojačati imunološki sustav i povećati razinu energije. Važno je da u prehranu uključimo sezonsku hranu, kako bismo pratili ritam prirode koji nam nudi ono što nam je najviše potrebno u određenom razdoblju.

Kako se bliži hladnije razdoblje, potrebno nam je i više vitamina i minerala za obranu, kojih je obilje u jesenskim plodovima i s kojima ćete ujedno svoju prehranu učiniti raznolikijom.

Kesten

Kesten je popularna jesenska namirnica koja obogaćuje jelovnik i pruža toplu poslasticu u hladnim jesenskim večerima. Sadrži mnogo minerala, vitamina i vlakana. Ima puno vitamina C i folne kiseline, no malo kalorija, te sadrži kalcij, željezo, magnezij, mangan, kalij, fosfor i cink.

Zbog svojih svojstava ima antioksidacijski učinak, snižava razinu štetnog kolesterola i visoki krvni tlak. Jača imunološki sustav, što rezultira većom otpornošću.

Budući da sadrži puno vitamina B, kesten također pomaže da imamo lijepu kožu, nokte i kosu i poboljšava pamćenje i koncentraciju. Kesteni se beru u listopadu i studenom, a jednako su ukusni pečeni ili kuhani – kao samostalno jelo, ali i kao prilog.

Bundeva

U jesen su popularne i bundeve od kojih se kuha savršena juha. Iako postoji nekoliko vrsta bundeve, najpoznatije su hokaido i "bundeva od maslaca".

Bundeva sadrže mnogo vitamina, minerala i fitosterola, bogata je i beta-karotenom koji jača imunološki sustav te poboljšava vid.

Bundeva djeluju i kao diuretik, umiruju kožu, poboljšavaju raspoloženje, čuva nas od raka i jača srce. Sjemenke bundeve također su izuzetno zdrave.

Repa

Repa je povrće koje se neopravdano zanemaruje, iako se od davnina smatra pravom riznicom antioksidansa. Sadrži mnogo vitamina i minerala te vlakana i omega-3 masne kiseline. Sadrži vitamin B i C te minerale: željezo, bakar, kalcij, kalij i mangan.

Zbog svih ovih svojstva jača imunološki sustav, poboljšava cirkulaciju krvi i podržava hormonalni sustav. Antioksidansi smanjuju djelovanje slobodnih radikala i imaju protuupalni učinak. Repa se najčešće fermentira kao kisela repa.

Crvena repa – cikla

Najpoznatija je kuhana crvena repa koju volimo kao "salatu". Djeluje izrazito detoksikacijski i čisti organizam. Sok od cikle djeluje učinkovito protiv anemije. Sadrži mnogo vitamina i minerala i na taj način doprinosi jačanju cjelokupnog zdravlja.

Grožđe

Grožđe je prava energetska bomba koja sadrži puno vitamina i minerala koji imaju detoksikacijski i pročišćavajući učinak na tijelo, što također pridonosi mršavljenju. Zbog sadržaja fosfora ima i smirujući učinak.

Jabuke

Jabuke su jedno od najcjenjenijih plodova jer su prava riznica vitamina, minerala i antioksidansa koji snižavaju razinu štetnog kolesterola i pomažu u regulaciji šećera u krvi, te detoksificiraju i pomažu u regeneraciji tijela. Odaberite organske jabuke koje ne sadrže pesticide i zapamtite da jabuke pomažu u održavanju zdravih desni i zuba.

 

... I OVO ISTO

Smokve

Smokve su izvrstan izvor minerala, posebno kalija, koji regulira krvni tlak. One su također bogate hranjivim vlaknima i polifenolima. Zbog visokog sadržaja pomažu u borbi sa stresom jer djeluju umirujuće, a izvrsno su "gorivo" za mozak.

Također djeluju zaštitno protiv raka, reguliraju metabolizam i razinu šećera u krvi. Olakšavaju zacjeljivanje rana i stvaranje zdravog ožiljka. Jedu se svježe i suhe, ali s njima ne treba pretjerivati zbog visokog sadržaja šećera.

Poriluk

Poriluk je povrće od kojeg se može napraviti juha ili ga možemo koristiti u različitim umacima i drugim jelima. Sadrži puno željeza i mangana koji poboljšavaju metabolizam.

Rođak je češnjaka i luka, ali ima blaži i nježniji okus, a ujedno je i lakše probavljiv. Prirodni je antibiotik, sadrži mnogo vitamina C i vitamina skupine B.

Također sadrži minerale: kalij, kalcij i željezo. Zbog tog sadržaja ima antikancerogena svojstva i jača imunološki sustav.

Mandarine

Mandarine su popularno voće ugodnog ukusa. Bogate su antioksidansima, jačaju funkciju imunološkog sustava i kognitivne funkcije. Bogate su vitaminima B i C, a sadrže i minerale, posebno kalcij i magnezij te mnogo vlakana.

Mandarine djeluju protuupalno, dobro su "gorivo" za mozak, djeluju kao sredstvo za uklanjanje stresa, i odličan su hitni zalogaj za utaživanje gladi.

Kaki

Kaki je vitaminska bomba, pa nije ni čudo što su ga nekoć nazivali hranom bogova, a njegova intenzivna narančasta boja ukazuje na visok sadržaj beta-karotena.

Sadrži i puno vitamina A i C te puno vlakana koja blagotvorno utječu na probavu. Zbog visokog sadržaja vitamina i minerala, jača imunološki sustav i djeluje protuupalno.

Kaki se može jesti svjež, ili koristiti u kuhinji na više načina, između ostalih i u kombinaciji sa sladoledom.

Kruške

Kruške su izuzetno ljekovito voće. Zbog visokog udjela antioksidanata jačaju imunološki sustav, snižavaju krvni tlak i blagotvorno djeluju na crijeva. Sadrže mnogo minerala – željezo za jačanje krvi i fosfor za jačanje živčanog sustava.

Zbog kalija tijelo odvaja višak tekućine, a vlakna reguliraju probavu. Bakar, glukoza i fruktoza čine kruške dobrim "gorivom" za srce i mozak, ali i za ukupno jačanje energije.

Šipak

Ovo voće nije samo zanimljivo i ugodno za gledanje, već je i vrlo ukusno i ljekovito. Sočne sjemenke sadrže puno vitamina C, kalija i antioksidansa, što ga čini korisnim za cijelo tijelo. Djeluje protiv raka, jača imunološki sustav i sprječava upalu.

Prokulice

Prokulice sadrže puno željeza i vitamina C i K, koji jačaju kosti i funkciju imunološkog sustava. Zbog visokog udjela antioksidansa imaju antikancerogena svojstva i jačaju srce.

Prokulice je najbolje kuhati, ali ne treba ih kuhati predugo jer tada gube sve vitamine i minerale. Sadrže i mnogo korisnih vlakana i folne kiseline. U ovim minijaturnim glavicama prokulica krije se obilje dragocjenih sastojaka, koji se zajedničkim snagama bore protiv bolesti.

Prema narodnom vjerovanju, sanjate li ovu kupusnjaču, slijede vam sreća i zadovoljstvo u obitelji!

 

#HRANA ZA IMUNITET#KESTEN REPA CIKLA