Mozaik Gastro

Kad se razvije ovisnost

Poštedite krvne žile staroga ulja: uz ove trikove možete ostati siti i zadovoljni, a izbjeći nezdravu spizu na putu doma

Kad se razvije ovisnost

Jeftina, zasitna i ukusna, "junk" hrana mnogima je jednostavno neodoljiva. Uz to je i brzo dostupna, ne zahtijeva provedeno vrijeme nad štednjakom, dapače, netko vam je dostavi "drito" na adresu.

Bajka o fast foodu tu završava, a počinje prava noćna mora. Nije riječ o pretjerivanju - znate onaj osjećaj nakon što se najedete hamburgera i pomfrita, pa onda još to sve "zacimentirate" shakeom?

To nije osjećaj zdravo najedene osobe, nego nešto sasvim drugo, što vam potencijalno može donijeti i ozbiljnije probleme kad je zdravlje u pitanju.

O tri dana starom ulju u kojima su se pržili smrznuti krumpiri i sumnjivosti podrijetla pljeskavice koja se nalazi između rafiniranih, bijelih peciva ne treba posebno ni govoriti.

O majonezi i kečapu, gaziranom piću kojim zalijevate ovu privlačnu hranu koja vam svaki put zamiriše dok se pregladnjeli vraćate kući.

Osvrnut ćemo se radije na načine koji vam mogu pomoći ovu ovisnost, nadamo se tek u začetku, prevladati. Prije nego vaše krvne žile i probavni sustav pretrpe preveliki udarac.

Počnimo od početka. Fast food hrana koju Amerikanci nazivaju "junk", a izmislili su ju, dok je ovdje svrstana u zajednički koš pod nazivom "nezdravo", dizajnirana je da bude ukusna i privlačna, ne samo okusom, već i mirisima i bojama. Od nje se odmah osjećate bolje, pa i gledajući ju.

No je li baš tako?

Napravljena od najjeftinijih namirnica s niskim razinama nutrijenata, neki će ju nutricionisti kriviti za epidemiju debljine s kojom se svijetska populacija bori posljednjih godina. 

Zašto joj je onda tako teško odoljeti?

Naš mozak "traži" upravo sličnu hranu, ne samo zbog njenog okusa, već i zato što je tako "programiran" da traži onu hranu koje nema u prirodi. 

Uz to, omjer šećera, masti i soli djeluje kao "bomba" na vaše ukusne pupoljke, no treba imati na umu da samo jedan "fast food" obrok može i premašiti dnevni unos kalorija (oko 2000).

Uz to je siromašan vlaknima, vitaminima i mineralima, čak i "zdrave" opcije koje se nude u "brzim" restoranima, piše Brainfodder.

Prebogata kalorijama, ova hrana čini još jedan trik - pitate se zašto se od fast fooda uvijek prejedete? Iako niste nužno pojeli količinski golemu količinu, upravo omjer kalorija na kvantitetu rezultira osjećajem napuhanosti. Drugim riječima, što je obrok kaloričniji, prije ćete se od njega prejesti.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Burger🔸Sandwiches🔸Hot Dogs (@inbetweenbuns) on

Kako stres i manjak sna mogu rezultirati lošim odabirima kad je hrana u pitanju, čisto iz razloga što naš mozak vapi za energijom, a nju pronalazi upravo u bogatoj, kaloričnoj hrani, stručnjaci su izdvojili nekoliko razloga koji bi vam mogli pomoći da se oduprete "junku". Na stranici Brainfodder predlažu sljedeće:

1. Naspavajte se

Kad smo naspavani, naše tijelo ne traži očajnički izvor energije, već je ima dovoljno. Rijeđe ćete donositi loše odluke kad je u pitanju hrana ukoliko ste odradili noć dobrog sna.

2. Jedite redovito

Ako isplanirate zdrave obroke i ne preskačete ih, teško ćete se naći u situaciji u kojoj ćete pregladnjeli posegnuti za brzinskom nezdravom opcijom. 

3. Više vode

Ponekad naše tijelo traži obrok, a u stvari čezne za vodom. Pazite na to da ste dovoljno hidrirani, na radnome mjestu držite uvijek kraj sebe bočicu vode i pazite na unos.

4. Bez stresa

Ljudi traže hranu kad su pod stresom zato što im u tim trenucima treba utjeha, a ukusni obrok pomaže u lučenju serotonina, hormona sreće. Što ste zadovoljniji, manje ćete se i prejedati.

5. Posvetite se obroku

Dok vam nešto ometa pažnju, lakše ćete se i prejesti. Umjesto da gledate televiziju, posvetite se obroku. 

6. Izvadite hranu na tanjur

Izbjegavajte jedenje ravno iz pakiranja. Smrznute lazanje koje ste kupili nemojte jesti u plastičnoj foliji, sladoled iz kutije. Izvadite hranu i važite obroke.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @dubai_foodblogger on

Naslovnica Gastro