Mozaik Gastro

SVE MIRIŠE NA NJIH

Ovaj ćete obrok spremiti za čas i guštati u svakom zalogaju: sezona je obožavanog ploda, zasitan je i dobar za probavu i imunitet; Evo kako ga savršeno ispeći ili ukomponirati s pancetom

SVE MIRIŠE NA NJIH

Sezona jeseni i dugih rukava od samog početka miriše na kestene.

"Maruni", kako ih naziva domaći svit, preplavili su već ulice grada - ako ste ljubitelj, točno znate gdje se nalaze kolica s njima i koji su najmekši. No toliko su zdravi da ih ne morate prepustiti samo večerima kada odlučite izaći u šetnju, možete ih za čas spraviti kod kuće.

Nisu pretjerano jeftini, no "izaći" će vas manje nego škartoc u gradu. U ponudi domaćih supermarketa prodaju se za 39 kuna po kilogramu, no vrlo su zasitni pa će to biti sasvim dovoljna porcija za višečlanu obitelj.

Pečeni kesteni mogu poslužiti i kao dodatak večeri, budući da su zdraviji od svih grickalica na tržištu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Надежда (@nadya.sama) on

Imaju nizak udio masti i visok vlakana, pa u sezoni (otprilike od listopada do prosinca) njihove blagodati treba iskoristitpiše BBC Good Food.

100 grama ploda sadrži svega 149 kalorija, a nisu poput srodnih oraščića krcati ugljikohidratima - na 100 grama sadrže njih 28. No niži su i što se tiče udjela proteina (1,9 grama). Sadrže pak "dobre masti" i vlakna (5,1 gram) što djeluje jako blagotvorno na probavni sustav.

Ostali nutrijenti koje možete naći u ovim slatkim plodovima specifičnog okusa su kalcij koji doprinosi zdravlju kostiju i zubiju, željezo i cink koji pomaže u izgradnji stanica i zacjeljivanju rana. Sadrže i vitamin B važan za živčani sustav, vitamin E važan za zdravlje kože i očiju, a podupire i imunološki sustav.

Ispeći kestene ne može biti jedostavnije.

Priprema traje oko 10 minuta - sve što trebate zarezati je plodove malim, oštrim nožem u obliku slova "x", potom staviti na papir za pečenje u tepsiju te peći 30 minuta. Pustite da se ohlade prije nego što "navalite", najbolje je izvaditi tepsiju na balkon desetak minuta.

No može poslužiti i kao sastojak u receptima, ovaj izdvajamo kao najprimamljiviji:

Prokulice u umaku od pancete i kuhanih kestena

Sastojci:

- 500 g prokulica

- 150 g pancete

- 200 g kuhanih kestena

- žličica šećera

- 200 ml povrtnog temeljca (može i voda)

Priprema:

Prokuhajte prokulice svega 3 minute, zatim ocijedite i ostavite sa strane. Popržite pancetu, odvojjite sa strane pa u istu tavu dodajte kestene slomljene na veće komade i malo šećera. Zalijte temeljcem dok se "toć" ne zgusne. Dodajte prokulice i pancetu, dobro izmiješajte i poslužite.

Naslovnica Gastro