Mozaik Gastro

Zdravi i hranjivi

Namirnica s lošom reputacijom koju uopće ne zaslužuje: u ovih 5 vrsta sireva možete uživati do mile volje

Zdravi i hranjivi

Sintagma "zdravi sir" možda će vam na prvu zazvučati kao oksimoron, no da je to doista tako potvrđuju brojni nutricionisti. Ova namirnica zapravo ima sasvim nezasluženu reputaciju kao "nezdrava", budući da većini prvo na pamet pada žuti, tvrdi sir, kaloričan i masan i pun umjetnih bojila.

No u trgovinama se nude brojne druge vrste sireva, od kojih su neke vrlo zdrave. A u njih spada i onaj, prema mnogima najukusniji na svijetu - parmezan.

Sirevi koje u suglasnosti s odobrenjem vodećih dijetetičara izdvaja Livestrong bogati su vitaminima iz skupine B-12, kalcijem i brojnim drugim nutrijentima. No to nije razlog da u njima pretjerujere - porcija jednog serviranja je tek 50ak grama.

1. Svježi sir

Svježi sir i sve varijante "posnog" su na vrhu liste kad je poželjan omjer makronutrijenata u pitanju. Posni sir, primjerice, ima manje od dva grama mliječne masti, a čak 12g bjelančevina na 100g. Uz to je i jako siromašan kalorijama (oko 70 na 100g), pa je omiljena namirnica brojnima koji paze na režim prehrane.

2. Ricotta

Ricotta sir slične je teksture kao i zrnati sir ali je laganiji, uz to i bogat kalcijem. Uz kalcij, sadrži i fosfor, vitamine A i B te cink. Omiljen je "pekarski" sir, od njega se prave brojne slastice, no češće se nađe kao punjenje pecivima. Možete ga izmiješati s voćem, u tom slučaju svakako je riječ o zdravijoj varijanti. Ima 156 kcal na 100g.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Rosanna Ippolito (@unasicilianaincucina) on

3. Ementaler

I švicarski se sir može pohvaliti visokom koncentracijom kalija i fosfora koji su ključni materijali za formiranje kostiju, a uz to su neka istraživanja pokazala da bakterije iz ove vrste sira pomažu smanjiti upale u tijelu.

Osim toga, mnogima odgovara njegov intenzivan okus. U sendviču od integralnog tosta čini kombinaciju koja bi vam mogla postati novi omiljeni doručak. Iako je dosta kaloričan (380kcal na 100g), jako je zasitan i u umjerenim količinama vrlo koristan - obiluje proteinima.

4. Mozzarella

Prava se mozzarella pravi od bivoljeg, a danas su mnogo češće varijante od kravljeg mlijeka, no u oba slučaja, riječ je o siru s odličnom nutritivnom slikom. 

Na 100g ima oko 300 kalorija, ali čak 22g proteina, a uz kalcij i vitamine B-12 sadrži i pozamašnu količinu vitamina A. Uživajte stoga u sendviču od mozzarelle i rajčice ili servirajte ovaj sir uz svježe povrće kao salatu.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Agne Ras (@rasagne) on

5. Parmezan

Parmezan sadrži relativno malo kalorija - budući da je vrlo intenzivan, količina od 30g dovoljna je da začini svako jelo, a na tu dozu ima samo 100tinjak kalorija. 

Bogat je natrijem i kalcijem, nešto siromašniji proteinima od podjednako slanog "prijatelja", zdravog feta sira.

Naslovnica Gastro