Mozaik Gastro

Neutemeljene brige

Mitovi o prehrani zbog kojih ste vjerojatno u stresu, a uopće ne morate biti: ovo je 5 najčešćih, možete na njih zaboraviti iz ovih stopa

Neutemeljene brige

Svakodnevni život je ponekad toliko kaotičan da je teško pronaći i jednu jedinu stavku oko koje se ne živciramo, i to na dnevnoj bazi. Bilo da je riječ o kašnjenju na posao, preskakanju tjelesnih aktivnosti ili nekvalitetnoj prehrani, lako je nagomilati probleme i postati rob vlastitih navika.

Američka udruga psihijatara provela je stoga istraživanje koje bi otkrilo zbog čega se ljudi najviše "živciraju" iz dana u dan, što ih frustrira i zbog čega su tjeskobni.

Pokazalo se da su se na listi našle i neke brige koje muče ljude, a tiču se prehrane. Pokazalo se i da su iste potpuno - neutemeljene.

Quick and dirty tips stoga razbija deset mitova koji se tiču prehrane, a oko kojih možete prestati brinuti iz ovih stopa.

1. Ne jedem dovoljno proteina

U zadnje vrijeme ljudi su naročito zabrinuti oko svojeg dnevnog unosa proteina, budući da se mnogo pisalo o dobrim utjecajima koje ovi makronutrijenti imaju na ljudsko zdravlje te na izgradnju mišića. No mnogi su u pokušaju da jedu što više bjelančevina sebi samo "nabili" dodatan stres. 

"Neki jednostavno nisu sposobni konzumirati 150g proteina dnevno", napominje nutricionistkinja Monica Reinagel. U ovom članku objašnjava kako izgraditi mišić s manjim unosom proteina, a kaže da se možete poslužiti i trikom: jedite većinu proteina za doručak, kad ste najgladniji pa najviše možete i pojesti, a navečer njihovu količinu možete smanjiti. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bowls of Rosay🌹 (@wakeupandsmelltherosay) on

2. Jedem previše proteina

Još jedna uobičajena zabluda ljudi koji se opterećuju vlastitim izgledom pa shodno tome brinu pretjerano i za zdravlje. Dok pola ljudi na društvenim mrežama opsesivno zbraja gramažu pojedenih proteina u nadi da će povećati mišićnu masu, druga polovina strahuje da su u procesu ipak pretjerali. 

Nutricionisti ipak napominju da, kako bi se nanijela trajna šteta, treba mnogo više premašiti dnevni dozvoljeni unos, kao i da taj proces treba trajati godinama prije nego se zamijeti "šteta" u organizmu.

3. Moram izbaciti ugljikohidrate

Ugljikohidrati su često glavni "krivci" za epidemiju pretilosti i dijabetesa. No ljudi ne shvaćaju da bi trebalo ograničiti isključivo unos rafiniranih ugljikohidrata i šećera, a ostale namirnice iz ove skupine konzumirati u normalnim količinama.

Voće i cjelovite žitarice najbolje je kombinirati sa dobrim izvorom masti i proteina.

4. Jedem previše pesticida

Zajedno s hranom unosimo sigurno u određenoj mjeri i neke pesticide, no ako obilato operemo namirnice prije konzumacije, problema ne bi smjelo biti. Ova briga sigurno ne bi trebala biti razlog da prestanete jesti, primjerice, voće i povrće.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 🇦🇹Baronin Yummy🇦🇹 (@baronesse_u_yummy) on

5. 'Iskuhao' sam nutrijente iz hrane

Neke namirnice zaista obiluju nutrijentima mnogo više u svježoj varijanti nego u onoj kuhanoj. No zdrave namirnice su još uvijek zdrave, čak i ako su smrznute, skuhane ili prekuhane, napominje Reinagel. I svakako su bolja opcija od bilo kojeg "fast fooda" ili unaprijed pakirane kupovne hrane. 

Osim ovih svakodnevnih prehrambenih briga, mnoge mori i količina vode koju piju, tj. je li ona zadovoljavajuća, a mnogi su se potužili i da se jednostavno boje da njihova prehrana nije - savršena.

I ne treba biti. Dozvolite si tu i tamo uživanje u roštilju, prženim krumpirićima ili pizzi spravljenoj kod kuće. Dokle god su namirnice kvalitetne, a spremili ste ih sami i znate na koji način i s kojom količinom dodataka, ne trebate razbijati glavu.

Naslovnica Gastro