Mozaik Gastro

Krcate kalorijama?

Najzdravije ili najnezdravije grickalice na svijetu? Ovo je prava istina o kokicama, donosimo i par prijedloga za nove kombinacije okusa

Krcate kalorijama?

Sigurno ste nekad negdje pročitali da su kokice najzdravije i najmanje kalorične grickalice koje postoje.

No ovu prvu tvrdnju lako će vam pobiti prvi odlazak u kino i češćenje ovim grickalicama - kući idete napuhani pitajući se kako to da se "zdravlje" reflektira baš na način grča u želucu, dok ćete drugu tvrdnju poništiti jednim jednostavnim iščitavanjem pakiranja kupovnih kokica koje imaju kalorija kao i svaka druga grickalica.

U čemu je onda štos? Tko tu koga laže i zašto?

Washington post piše da kokice uistinu jesu jako zdrave i niskokalorične, tj. da to mogu biti. Ali većina onih koje jedemo, one kupljene u kinu, napravljene su s nezdravim uljima, umjetnim maslom, bojilima i tonama soli, piše autorica članka.

Prema nekim istraživanjima, jedna srednja porcija može imati i do 1200 kalorija te 60g masti, što kokice dovodi na sami vrh liste kaloričnih grickalica.

Nisu ni one predviđene za mikrovalnu pećnicu mnogo bolja opcija - često se u unaprijed pakiranim vrećicama nalaze umjetni sastojci i konzervansi, a vrlo malo nutrijenata.

No zato su one napravljene kod kuće sve "obećano" na početku, pa i više. Grickalica je to u kojoj možete uživati, a ako ju "začinite" nekim dodatnim zdravim sastojcima, činite dobro i vašemu zdravlju.

Kukuruz kokičar pun je vlakana, ima vrlo malo kalorija, a mnogo antioksidansa. Uz to sadrži vodu - što je svježiji, zrna su punija vodom, pa će i kokice biti veće i mekše. 

Pripremite ih na ulju poput kokosova, avokadova ili maslinova i začinite s vrlo malo soli. I ne izbjegavajte ulje, napominje autorica - navedene su opcije vrlo zdrave, a utječu i na okus vaših grickalica. Izbjegavajte ipak sojino i suncokretoco ulje, naročito ona prerađena koja sadrže vrlo malo dobrih masti, a puno omega-6 masnih kiselina.

Zanimljive zdrave kombinacije

Kako ne biste vječno jeli iste kokice s malo soli, isprobajte neke od ovih kombinacija:

- cimet, muškatni oraščič i sol

- maslinovo ulje i crni papar

- balzamički ocat i sol

- kokosovo ulje, cayenne papar, mljevena paprika

- med i komadići badema

Naslovnica Gastro