Mozaik Društvena mreža

jazz poslastica

Legendarni eksperimentalni sastav Cul-de-Sac prvi put nastupa u Splitu

jazz poslastica
Nakon 30 godina vrlo nestabilnog, ali zapaženog djelovanja legendarni zagrebački impro jazz experimentalni sastav Cul-de-Sac, prvi impro bend na ovim prostorima, po prvi put nastupa u Splitu.

Koncert će se održati u petak, 14. studenog, u Amfiteatru Doma mladih s početkom u 21 sat, a ovo je prvi u nizu koncerata eksperimentalne glazbe u ovom prostoru.

Koncert će biti popraćen izložbom plakata i grafika stalnog suradnika Cul-da-Sac-a, vizualnog umjetnika Nikole Vincelja Jinksa  s početkom u 20 sati, a uz njega u Split dolaze: Darko Rundek (bas), Damir Prica Kafka (sax, klavijature), Franjo Glušac (gitara), Andreja Košavić (vokal), Bruno Vorberger (bubnjervi, udaraljke), Igor Pavlica (truba), Miro Manojlović (vibrafon, udaraljke) i Neven Jurić (rog).

Cul-de-Sac, impro jazz eksperimentalni glazbeni sastav nastao je 1986. u Zagrebu, u desetljeću koje je mnogo toga promijenilo u hrvatskoj glazbi i donijelo mnoštvo novih bendova, projekata i suradnji. Ovo je bio prvi jugoslavenski impro band, a osnovali su ga glazbenici Dragan Pajić – Pajo (el. Gitara) i Damir Prica Kafka - Capri (saksofon).

U prvoj postavi svirali su, osim Paje i Caprija, Predrag Dubravčić - bubnjevi i Nino Markovac – bass, a prve svirke događale su se uglavnom spontano, u  zagrebačkom prolazu Oktogon, i u drugim prolazima, kao i na gradskim ulicama. 1987. bendu se pridružuje Mario Barišin na basu, a 1989. Darko Rundek.


Sa bandom surađuju vizualni umjetnici - Nicole Hewitt, kao autorica postera i covera za kazete i Nikola Vincelj Jinks - projekcije autorskih slajdova, autor postera i covera za kazete i omota za prvu kazetu.

Zadnji nastup izvorne podstave bio je 1990. na terasi nebodera na zagrebačkom Trgu republike za potrebe diplomskog rada redatelja Tomislava Jageca na Filmskoj akademiji.

Od 1993. do 2000. Cul-da-Sac djeluje u Amsterdamu kao duo ili trio sa Ivanom Marušićem - Klifom, odnosno Andrejom Košavić uz vizualne intervencije Nikole Vincelja - Jinksa koji također kreira postere i omote za cd-e. Nastupa u Amsterdamskim klubovima i prostorima “OCCII", "Villa Omval", "The Dijk Theater", "Gallery W 139", "The Vrij media cafe", "Entrepotdok", "Zaal 100", a 1993. nastupa u Berlinu u Tahelesu.

Nakon Pajinog povratka u Zagreb nastaje Cul-de-Sac Orkestar za ubrzanu evoluciju koji je imao nestalnu postavu, rijetko su bili prisutni svi glazbenici na svirkama, a od tada do danas orkestar nastupa na festivalima Žedno uho, Izlog novog zvuka, u zagrebačkimklubovima, Klagenfurtu, Labinu, Vinkovcima, Rijeci, Zadru, Silbi…

Dragan Pajić-Pajo umro je 23.02 2014. i ostavio za sobom ogromnu ostavštinu prvog impro glazbenika i glazbenog eksperimentatora na ovim prostorima, a glazbenici okupljeni prvo pod imenom Cul-de-Sac, pa kasnije pod imenom Orkestar za ubrzanu evoluciju žele nastaviti tradiciju impro i experimentalne glazbe u Hrvatskoj u spomen na Dragana Pajića Paju, ali i kako bi starim fanovima i novim generacijama približili mogućnosti i atmosferu ovakve vrste muziciranja te time pomogli u nastajanju novih sličnih glazbenih projekata te proširenju impro scene u Hrvatskoj i regij.

foto: dan oki
Naslovnica Društvena mreža