More Vijesti

KORČULANSKE DAME OTPLOVILE U RUKE NJEMAČKE KOMPANIJE

Brodar Ost-West-Handel und Schiffarht novi je vlasnik Lady Račišće i Lady Korčula

KORČULANSKE DAME OTPLOVILE U RUKE NJEMAČKE KOMPANIJE

Nakon 17 plovidba pod stijegovima dviju korčulanskih kompanija, "Mediteranske plovidbe" i "Korkyra Shippinga", brodovi za prijevoz hlađenih tereta i kontejnera "Lady Račišće" i "Lady Korčula" prodani su novom vlasniku, tvrtki "Ost-West-Handel und Schiffarht" iz njemačkog Bremena.

Nakon formalne promjene vlasništva, posade i podizanja zastave svetog Vincenta i Grenadina umjesto one Maršalovih otoka na krmi, nešto mlađa, dojučerašnja "Lady Korčula", na sidrištu ispred Gibraltara izmijenila je samo dio svojeg identiteta i postala "Baltic Lady", dok "Lady Račišće" sada drži kurs pod imenom "Baltic Lord". Riječ je, podsjetimo, o "sestrama" izgrađenim početkom i koncem 2000. godine na navozima splitskog škvera, koje su sada postale dio flote od 19 brodova njemačke kompanije specijalizirane za prijevoz "frigo" tereta čije posade u pravilu čine ruski pomorci.

Priča o korčulanskim "damama", nosivosti 12.912 tona, odnosno službeno tonu više u slučaju "Lady Korčule", počinje krajem 90-ih godina kada je "Mediteranska plovidba", tada već nagrižena posljedicama nesretnog poslovnog odnosa s Nemrom Diabom, francuskim financijerom libanonskoga podrijetla, sa starim partnerima iz "Brodosplita" ugovorila gradnju dvaju brodova za prijevoz hlađenih tereta. "Lady Račišće" predano je naručitelju početkom 2000., a brod-blizanac u studenome iste godine, no pod zastavom matične kompanije zadržale su se samo do kolovoza 2003. kada ih je preuzela "Korkyra Shipping", tvrtka koju je samo šest mjeseci ranije utemeljio dio članova poslovodstva "Mediteranske".

Upravo je tom brodaru Diab povjerio upravljanje blizancima "Lady Račišće" i "Lady Korčula" koje je preuzeo od starije otočne kompanije, a zauzvrat se odrekao svih potraživanja prema "Mediteranskoj plovidbi". Jadranski "grop" sezao je još u 1991. godinu kada je, kako je to često spominjao naš dugogodišnji kolega i pomorski kroničar Marijan Žuvić, francuski mešetar došao u posjed korčulanskih brodova "Dalmacija Frigo" i "Mediteran Frigo", također izgrađenih u Splitu, i to na način da je škver, čak i bez znanja "Mediteranske", prepustio Diabu svoje udjele u tim brodovima kako bi mu vratio dugove.

Kako bilo, dvije "dame" su od tada bile dio flote "Korykyra Shippinga" koji ih je unajmljivao poznatim globalnim prijevoznicima hlađenih tereta i kontejnera poput "NYK Coola". Upravo zbog svoje namjene, brodovi su često plovili na relacijama između Europe i Južne Amerike, pa su u jednom smjeru preko "Velike bare" prevozile spremnike s teretom, a u povratku južno voće, ponajprije banane zbog čega su uplovljavale i u jadranske luke.


SVE U DVA BROJA

12.912 tona iznosi nosivost donedavne 'Lady Račišće', dok 'Lady Korčula' službeno može ukrcati - tonu više

19 brodova za prijevoz hlađenih tereta trenutačno čini flotu njemačkog brodara čije posade većinom čine Rusi

Naslovnica Vijesti