More Nautika

BRODSKI MOTORI

Tohatsu MFS6SC Sail Pro - penta za jedrilice

BRODSKI MOTORI

Nastojeći zainteresirati mnogobrojne vlasnike manjih jedrilica, Tohatsu je prezentirao izvanbrodski motor namijenjen upravo toj vrsti plovila. Japanci su svojoj penti MFS6CS dodali naziv Sail Pro kako bi jedriličarima i na taj način poručili da imaju mini samuraja za njihove potrebe. A kompaktna penta snage 6 KS jamačno neće razočarati jer ima kultivirani rad, lagana je i štedljiva. No, ono što je čini posebnom jest verzija s ultradugom (UL) osovinom, čija dužina doseže 1293 mm. Ta ekstra dužina bi tijekom plovidbe trebala spriječiti da se specijalni aluminijski propeler većih listova u zraku ne okreće u prazno ako val podigne stražnji dio jedrilice. Naravno, onima kojima duga osovina nije nužna, nudi se L inačica s kraćom nogom dužine 1166 mm.

Težina 26 kg

Prema navodima proizvođača, MFS6CS je opremljen elektroničkim CD paljenjem i starta u svim uvjetima, tako da neugodnih iznenađenja ne bi smjelo biti. Japanci su svjesni važnosti pente na manjim i srednje velikim jedrilicama, gdje ona uglavnom figurira kao rezervni pogon kada nema vjetra. Baš zato i ističu sigurnost i pouzdanost svoje Sail Pro šestice, koja će, nogometnim rječnikom kazano, s klupe za rezerve uskočiti u trenucima bez vjetra.
Četverotaktni motor u L verziji teži 26,1 kg, dok UL inačica piza pola kilograma više. Vlasnik može birati jedan od šest ponuđenih nagiba., a straha od pregrijavanja ne treba biti, budući da termostat automatski regulira temperaturu vode za hlađenje, čemu svakako treba dodati podatak kako je kućište vodene pumpe napravljeno od nehrđajućeg čelika. Štoviše, kanali sustava hlađenja iznutra su obloženi cinkom zbog veće otpornosti na koroziju.

Ugrađeni  tank

Valja spomenuti i sigurnosne sustave, što uključuje: kontrolnu lampicu pritiska ulja, zaštitu od prevelikog broja okretaja, te neutralni položaj mjenjača koji služi da se penta ne može pokrenuti kada je mjenjač ubačen u modus naprijed ili natrag. Tome valja dodati i prekidač za naglo zaustavljanje rada motora u slučaju nevolje. Penta ima alternator i ispravljač 12V 60W, mali ugrađeni tank goriva, ali i odvojeni 12-litarski plastični spremnik.
Ovaj jednocilindrični motor obujma 123 cm³ u rasponu od 4400 do 5500 điri razvija 6 KS. Provrt i hod klipa su 59x45 mm, ima japansku NGK DCPR6E svjećicu, kao i trohoidnu pumpu za podmazivanje. U bitne stavke spada i potrošnja za koju Japanci tvrde da na punom opterećenju od 5500 o/min iznosi samo dvije litre na sat. Motor usto zadovoljava ekološke standarde EU2006, CARB2008 i EPA2006.

Naslovnica Nautika