StoryEditorOCM

Kralj dnevnih izletaFjord 36 Open: savršeno čistih linija, detaljne izvedbe i moćnih motora brod malo koga neće ostaviti bez daha

Piše Gordan Jelavić
7. srpnja 2017. - 14:28

Jedan od najljepših motornih brodova sagrađenih posljednjih godina i šest godina nakon predstavljanja izgleda spektakularno. Fjord 36 Open napravljen je kao umanjena verzija modela iz iste kuće od 40 stopa ili revolucionarnog Wally Tendera, također rad dizajnera Patricka Banfielda kojim se prije desetak godina oduševljavala cjelokupna nautička javnost.

S imidžem luksuznog bajbota za mega jahte Fjord je u međuvremenu postao neovisan brod s vlastitom vojskom obožavatelja, uz dodatni poticaj Hanseove vještine u produkciji kvalitetnih plovila po diskontnoj cijeni. Dakle, za manje od 300 tisuća eura dobije se 11 metara ekstravagancije za uplovljavanje sa stilom u bilo koju marinu na svijetu.

image
Božidar Vukičević/Cropix

Krajem godine će brod doživjeti prvi veći redizajn ugradnjom vanbrodskih motora koji imaju svoju draž i niz prednosti, ali kod ovako čistih linija teško se može reći da ne kvare izgled i funkcionalnost.

Mi smo na sajmu u Splitu isprobali verziju s joystickom i dvije najjače dopuštene Volvo Pente D4 od po 300 konja, još uvijek potpuno slobodne krme.

image
Pogon su dvije Volvo Pente D4-300
Božidar Vukičević/Cropix

Na Fjordu je to najatraktivniji dio broda na koji je vrlo lako ući s kraja ili skočiti u more kad se stigne na odredište. Platforma se proteže čitavom širinom od 3,65 metara i prostor za hodanje obložen tikovinom se nastavlja uokolo cijeloga broda.

Ležaljke s pogledom

Centralno mjesto na brodu zauzima ležaj dimenzija 200x225 cm što je svakako značajan ustupak nježnijem spolu i ljubiteljima sunčanja. Ogromna ploha omogućava odmaranje u svim smjerovima za troje, pa čak i četvero s najljepšim pogledom na more. Trapezoidni naslonjači za glavu se preklapanjem prema sredini ležaja i okretanjem oko vlastite osi lako pretvaraju u naslone za sjedenje prema kuhinjskom bloku.

Modularan koncept učinkovito ispunjava različite želje putnika, pa se čini da će za njegovo korištenje biti najviše interesa. U podnožju toga udobnog vanjskog kreveta debljine 40 cm je čvrsta ograda s centralnim stupom za vuču morskih igračaka. Bočni dijelovi ograde se zakreću za 90 stupnjeva i otvaraju pristup bočnim gazištima.

Ispod sunčališta je impozatni motorni prostor, toliko velik da bi se po sredini broda mogla ugraditi još jedna manja kabina. Ovako skiper i serviseri imaju veliki komod za sve radne aktivnosti oko dvaju motora, a slobodna sredina je ispunjena raznim spremnicima tekućina i baterijama.

Poslovična njemačka preciznost je ovdje posebno došla do izražaja jer je svaki priključak uredno spojen i lako dostupan. Otvor strojarnice ima dva amortizera i ispod poklopca stajaću visinu od dva metra.

image
Pored strojarnice ime puno mjesta
Božidar Vukičević/Cropix

Za blagovanje je predviđen pramac s drvenim trapezoidnim stolom. Uz udobnu kutnu garnituru za petero nadovezuje se naslonjač za dvoje ispred konzole. Drvom presvučen pramac i razma dodatno podižu dojam cijelog prostora. Ograde u tom dijelu broda nema pa se kod penjanja preko naslonjača prema sidrenom prostoru treba malo više pripaziti.

image
Oko stola može stati sedam ljudi
Božidar Vukičević/Cropix

Vanjska kuhinja

Rukohvati su zbog estetskih razloga raspoređeni s unutrašnje strane bokova visokih 80 cm i to izgleda vrlo dobro. Najviše su nas oduševili kvadratni bokobrani koji lijepo stanu u inoks okvire tako da ne smetaju u prolasku. Dodatni rukohvati su postavljeni na konzoli i okviru kuhinjskog bloka pa je sigurnost zajamčena.

Uz ormarić za posuđe i hladnjak, na raspolaganju je plinsko kuhalo s dva plamenika i za ozbiljno kužinavanje nedostaje samo veća radna površina, pa će u tu svrhu poslužiti stol u pramcu.

image
Kuhinjski blok s velikim hladnjakom
Božidar Vukičević/Cropix

Prostor oko kuhinje i konzole natkriven je malom prozračnom tendom na čvrstim nosačima i to značajno olakšava život na suncu. Osim toga, nosači slože kao osnova za razvlačenje puno većih biminija prema pramcu i krmi. Kompozitne cijevi složene uz bokove samo se ubace u predviđene otvore na razmi i konstrukcija je gotova.

image
Nad sunčalištem se može razvući tenda
Božidar Vukičević/Cropix

Tko želi pobjeći u još veći hlad može spas potražiti ispod palube prolaskom kroz 47 cm široki otvor. Vrata od zatamnjenog pleksiglasa lagano klize i otvaraju put do dviju drvenih stepenica s integriranim spremnicima. Predsoblje visoko 190 cm prvenstveno namijenjeno presvlačenju široko je 90 cm i sadrži drugi hladnjak s ledenicom, tri duboke ladice i moderni panel za upravljanje potrošačima s tipkama osjetljivima na dodir.

Krevet je malo zavučen prema pramcu i ne izgleda velik, ali metar pokazuje 210x165 cm s najmanjom visinom od 55 cm za prostor iznad nogu. Prostor je malo mračan, ali ima kosi stropni otvor taman ispod vanjske pramčane garniture.

image
Zavučeni krevet je 210x165 cm
Božidar Vukičević/Cropix

Maleni prozor

Toalet je u odvojenoj prostoriji, dubok od 95 do 105 cm i širok 110 cm, taman za ugodan osjećaj. Drveni pretinci i police su vrlo kvalitetni i u kombinaciji s okruglim umivaonikom i povišenom školjkom izgledaju vrlo luksuzno. U tu priču se ne uklapa samo maleni prozorčić širine 14 cm s pogledom na vanjski bočni prolaz. Visina je 185 centimetara i većina putnika će sigurno biti zadovoljna.

image
Elegantni toaletni prostor
Božidar Vukičević/Cropix

Koliko god nas Fjord oduševio domišljatim rješenjima i elegancijom visoke klase, tek u plovidbi pokazao je zašto uživa kultni status. Trokutasti tlocrt s oštrim pramcem kao kod jedrilice sa 600 konja i IPS-om dao je naslutiti kako nas čeka uzbudljivo testiranje.

Iz marine smo isplovili u docking modu upravljajući joystickom i kao na klizalištu pomicali se bočno i okretali u krug s kirurškom preciznošću. Toliko je zanimljivo da smo poželjeli i nastaviti plovidbu bez da koristimo elektronske ručice gasa. To je nažalost moguće samo do 1000 okretaja motora što donosi maksimalnu brzinu od 7,5 čvorova. Nekima bi to možda bilo dovoljno za pokazati se u marini no ipak smo se dohvatili ručica i vidjeli što Fjord sve može.

Propeti konjić

Glisiranje počinje čim stisnete gas i već na 1500 okretaja moćni common rail dizelaši prebacuju brod od sedam i pol tona preko granice od 11 čvorova. Poput propetog konjića Fjord se cijelim pramcem izdiže i u tom trenutku mu se bolje na naći na putu jer skiper dobro ne može vidjeti put.

image
Skipersko sjedalo je preplitko
Božidar Vukičević/Cropix

To razdoblje srećom ne traje dugo jer već na 2000 okretaja instrumenti pokazuju brzinu od 20 čvorova s potrošnjom od umjerenih 39 litara na sat. Skiperska klupa bez mogućnosti podešavanja i duboka svega 20 cm odgovara sportskom načinu vožnje stojeći, ali to nije dobro rješenje za duže rute, pa to, kao i nedostatak police za mobitel ubrajamo u nedostatke broda.

Na idućih 500 okretaja već ste na 32 čvora uz još nižu potrošnju po milji, a za 42 čvora potrebno je motore pokrenuti do 3000 okretaja. Na punih 3400 okretaja i malo trimanja brzina iznosi čak 52 čvora. Ni tada se za timunom ne osjeti da je u pitanju tolika brzina, pa se lako zaigrati s timunom u potrazi za granicama izdržljivosti izvrsno projektiranog trupa.

Glavni razlog zablude je u manjku buke, dijelom rezultatu izvrsne izolacije motora, a većim dijelom zasluga odlično projektiranog vjetrobrana. Komentirajući sa suvozačem Silvijom izvrsne performanse broda, shvatio sam da razgovaramo vrlo ugodno, bez podizanja glasa.

Mobitelska aplikacija je pokazala 74 decibela što je na razini buke manjih gradskih automobila kad uđu na autocestu. Eto, to je Fjord - brz, udoban i tih. I beskrajno atraktivan.

OSOBNA KARTA

Dužina preko svega 10,99 m
Širina 3,65 m
Gaz 0,90 m
Težina 7600 kg
Spremnik goriva 600 l
Kategorija C/9 osoba
Maks. snaga motora 600 KS
Proizvođač Hanse Yachts, Njemačka
Zastupnik Croatia Yachting, Split
Cijena s PDV-om 280.000 eura

OKRETAJI, BRZINA I POTROŠNJA

1000        8        9
1500        11        22
2000        20        39
2500        32        53
3000        42        78
3400        52        114

KONAČNA OCJENA

DOBRO:
Atraktivan dizajn
Hidrodinamika trupa
Komfor i udobnost

LOŠE:
Dubina skiperske klupe
Polica za mobitel
Mali prozor u wc-u

25. travanj 2024 09:32