More Nautika

isprobali smo

Camaro 800, ima odlične manevarske sposobnosti, a kod kormilarenja krmom sluša odlično, gotovo kao brodice s pentom

isprobali smo

Ne samo kod nas nego i u svijetu najpopularnije motorne brodice su one od sedam i po do devet metara. Vjerojatno je to zato što većina vlasnika želi imati plovilo kojim se jedan par ili manja obitelj mogu zaputiti na višednevno krstarenje, ali isto tako, bez nekih većih priprema, povremeno ga koristiti za višednevni sportski ribolov na malo udaljenijim poštama. Naravno, sve to uz dovoljan faktor sigurnosti i udobnosti, ali i da trošak korištenja i održavanja takvog plovila bude što manji.

Prave pozicije

Na tom tragu zamišljen je i Camaro 800 koji koncepcijski ne odudara od ostalih brodica ovog tipa. Ima dosta komotnu pramčanu palubu, pristojno podignutu kabinu koja se može koristiti i za sunčanje, zatvorenu natkabinu, relativno velik slobodan kokpit, te robusnu široku krmenu platformu. Valja naglasiti kako testirana brodica nije na prodaju već je ovo prototip koji su gradili za sebe, a na kojem će se tek uporabom razrađivati detalji i tražiti prave pozicije i dimenzije pojedinih dijelova opreme. Dosta logičan pristup za nekoga tko nema velikog iskustva u brodogradnji.
Krmena platforma je otprilike pedalj iznad mora, što je približno i visina kokpita, a dijeli ih visoko podignut prag ispod robusnih vrata u desnom dijelu zrcala. S visokih riva pogodniji je ukrcaj preko pramca, gdje široki šperun natkriva nosač sa sidrom, nisko vertikalno sidreno vitlo nimalo ne ometa prolaz, kako ni portele lančanika koje su u nivou palube. Malo ih je teže otvoriti, jer previdom nije ugrađena ni bravica niti je ostavljena rupa za prst. Kod izgradnje prototipa manjak koncentracije na detalje je uobičajen.

Odlični detalji

Čvrsta pramčana ograda na vrhu je otvorena i proteže se sve do ulaza u kokpit, a za dodatnu sigurnost dovoljno komotnih bočnih prolaza na nadkabinu su ugrađeni diskretni rukohvati, također od inoksa. Moram naglasiti odličnu izvedbu kompletne inoks opreme. Na odljevku palube je pred ulazom u kokpit podignut mali prag na kojem je još gazište od punog tika, tako da se voda s palube ne slijeva u kokpit, već je usmjerena prema boku. Inače, rub cijelog kokpita prekriven je širokom letvom od punog tika na koju se može prisloniti u polusjedećem položaju ili je koristi kao gazište kod brzog prelaza s pramca na krmu. Radovi oko ovih drvenih dijelova, kao i onih na interijeru također su odlični.
Kaštanjole za krmeni privez postavljene su okomito u kutovima s unutarnje strane kokpita, karakteristične za američki fisherman, ali se pokazalo kako to u praksi i nije baš najbolje rješenje. Istina, ovako u ribolovu najmanje smetaju, ali provlačenje konopa kroz rupu u tiku kod privezivanja i nije baš praktično. Kokpit je potpuno slobodan. Cijeli je pod prekriven portelama raznih gavuna, a pod sjedalom uz stijenku kabine otvara se pogled na kopču motora.

Komotni WC

Ulaz u kabinu je na desnoj strani, a staklena klizna stijenka iznad naslona sjedala izvedena je iz tri dijela, tako da gotovo cijela natkabina s krmene strane može biti otvorena. Dijagonalni prolaz od ulaza vodi prema potpalublju. Lijevo je trokutasti salonski stol sa sjedaćom garniturom, a desno ugrađena mini kuhinja na kojoj je sklopivi poklopac sa sjedalom kormilara.
Kompletna pramčana kabina, zajedno s velikom duplom posteljom, izvedena je u kontraštampi, a prostor između kabine i pulta za upravljanje brodicom rezerviran je za komotnu kabinu WC-a. Kako je sve još u fazi razrade, ova kabina nije uređena. Naravno, svi slobodni prostori pod posteljom i sjedalima u salonu predviđeni su za gavune, ali iz ranije spomenutog razloga još nisu konačno definirani. Stoji samo činjenica kako svi kontaktni spojevi imaju osiguran pristupni otvor.
Motor je ispod salona i njegovu zvučnu izolaciju treba još doraditi. Postolje sjedala kormilara pričvršćeno je za sklopivi poklopac nad kuhalom i može se prema naprijed ili nazad prilagođavati kormilaru, međutim, sve zajedno je malo podignuto što smanjuje vidno područje. Rješenje ovog problema već je u razradi.

Ujednačeno ubrzavanje

Odlične manevarske sposobnosti primijetili smo čim smo se uputili. Punim okretom u startu čini luk radijusa manjeg od dužine broda, a i kod kormilarenja krmom sluša odlično, gotovo kao brodice s vanbrodskim motorom. Odnos broja okretaja i brzine mu je dosta ujednačen, naročito kod brzina iznad 10 čvorova, koju postiže pri radu motora na 2000 okretaja. Dosta ujednačeno i ubrzava. Za dvadesetak sekundi dosegne više od 27 čvorova, a u idućih desetak sekundi i maksimalnu brzinu, tek nešto manju od 30 čvorova.
Kod naglog zaustavljanja krmeni ga val sustigne i dobrim se dijelom prelije preko platforme. Dio se mora ispod vrata prelije i u kokpit, međutim, između portela gavuna na podu kokpita su kanali i sva se ta voda odmah kroz široke drenažne otvore na bokovima prelije nazad u more.

Blagi nagibi

Oštar okret u punom gasu prihvati odmah i premda mu je luk okreta relativno kratak, naginje se vrlo malo. Naglom promjenom smjera dosta se mekano prebaci na suprotni bok i jednako blago ponovi raniji manevar. U plovidbi je izuzetno udoban. Za vrijeme testa more je bilo mirno, pa smo tražili valove brodova u prolazu. Bez obzira na smjer vala, nema nikakvog trzanja, posrtanja ili većeg valjanja.
Svojim gabaritima, manevarskim mogućnostima i ponašanjem u plovidbi Camaro 800 će sigurno biti vrlo interesantan model za sve ljubitelje ovakvog tipa plovila. Praktičnom primjenom prototipa ukazat će se i detalji za njeno finalno opremanje.


OSOBNA KARTA
Dužina......................................... 8,10 m

Dužina trupa................................ 6,99 m

Širina.......................................... 2,80 m

gaz................................................ 80 cm

Visina.......................................... 2,60 m

Broj osoba........................................ 7

Motor .......................................... Yanmar 240 KS

Tank goriva................................... 2 x 110 l

Tank vode.................................... 100 l

Brodograditelj ............................... Karvel d.o.o.

Cijena.......................................... 55.000 eura


KONAČNA OCJENA
PLUS
- drvenarija i inoks
- udobnost u plovidbi
- manevarske sposobnosti
- komotan kokpit

MINUS
- porođajne muke
- krmeni privez

Naslovnica Nautika